Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Deler til Charge-Amps -- 6-10-16 amp

Startet av teralv, søndag 07. august 2016, klokken 10:56

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: teralv på tirsdag 09. august 2016, klokken 12:27
Ikke når en kjører over med gressklippern:-)

Uansett, saken er løst og jeg legger den død.

Sorry, blandet sammen med en annen sak siden du nevnte garanti. Men da hadde garanti uansett ilke noe med denne saken å gjøre, så det spilte ingen rolle at kabelen var fra 2013 eller helt ny.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ferry

Sitat fra: teralv på tirsdag 09. august 2016, klokken 10:52
Det er litt mer enn det min gode venn.

Lille søte gode venn, mener du vel? Kan jeg få en klem?  ;)

Sitat
Sealet har flere funksjoner, bl.a en tetteforing for trykknapp som justerer strøm. Den holder fukt ute.
I tillegg viser sealet hva lysdiodene betyr, fault, 6 amp, 10 amp, 16 amp, og i tillegg ser det mye bedre ut med et seal som er nytt.

OK. Da skjønner jeg. Det gir mer mening. Trodde først det bare var en slik tynn liten klistrelapp som lett rives i to ved demontering. Det er denne?

teralv

Stemmer, det er den lappen der.
Mulig flisespikkeri for noen, men det er greit å ha den der intakt.  :)
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

teralv

Sitat fra: nofuelno på søndag 07. august 2016, klokken 18:42
Sitat fra: teralv på søndag 07. august 2016, klokken 10:56
Jeg klarte av alle ting å kutte ladekabelen til min elbil i går med gressklipperen. Ikke spør hvordan jeg klarte det, men noe av det mest amatørmessige jeg har gjort noen gang. Nok om det.

Nå har jeg denne typen kabel til vår Leaf: http://www.nofuel.no/Produkt/charge-amps-ladekabel-6-16a

Det er null problem å skifte kabelen, men utfordringen er i label / klistremerke som står på ladepistol. Det måtte av for å klyve pistolen, og komme til skruene under label.

Nå er jo utfordringen å skaffe nytt label da det andre ikke er funksjonelt nok lengre i Bergen med fuktig klima.

Har forsøkt med flere leverandører, men de trekker på skuldrene. De skal bare selge nytt, selvsagt....!
Forsøkt å sende mail til Charge-Amps sin hovedside, men ikke fått no svar.

Har dere tips til hvordan løse dette?
Hei, send den til oss som er importøren:

Kontroll Elektro AS
Fornebuveien 36
1366  LYSAKER

Vi sørger for at du får påmontert ny kabel, og den blir som ny.
Du trenger altså ikke bekoste ny kabel.


Forsøkte å få kontakt med NoFuel denne uka, uten å lykkes pr mail. Ladekabelen min fungerer ikke helt, får error på den 1-2 ganger i uka, så jeg tror kabelen må byttes. Står tilbudet enda ved lag?
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

nofuelno

Sitat fra: teralv på lørdag 11. mars 2017, klokken 19:18
Sitat fra: nofuelno på søndag 07. august 2016, klokken 18:42
Sitat fra: teralv på søndag 07. august 2016, klokken 10:56
Jeg klarte av alle ting å kutte ladekabelen til min elbil i går med gressklipperen. Ikke spør hvordan jeg klarte det, men noe av det mest amatørmessige jeg har gjort noen gang. Nok om det.

Nå har jeg denne typen kabel til vår Leaf: http://www.nofuel.no/Produkt/charge-amps-ladekabel-6-16a

Det er null problem å skifte kabelen, men utfordringen er i label / klistremerke som står på ladepistol. Det måtte av for å klyve pistolen, og komme til skruene under label.

Nå er jo utfordringen å skaffe nytt label da det andre ikke er funksjonelt nok lengre i Bergen med fuktig klima.

Har forsøkt med flere leverandører, men de trekker på skuldrene. De skal bare selge nytt, selvsagt....!
Forsøkt å sende mail til Charge-Amps sin hovedside, men ikke fått no svar.

Har dere tips til hvordan løse dette?
Hei, send den til oss som er importøren:

Kontroll Elektro AS
Fornebuveien 36
1366  LYSAKER

Vi sørger for at du får påmontert ny kabel, og den blir som ny.
Du trenger altså ikke bekoste ny kabel.


Forsøkte å få kontakt med NoFuel denne uka, uten å lykkes pr mail. Ladekabelen min fungerer ikke helt, får error på den 1-2 ganger i uka, så jeg tror kabelen må byttes. Står tilbudet enda ved lag?

Tilbudet om reparasjon står ved lag.  Sender deg et pristilbud på mail
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

teralv

Takk for tilbud, jeg fikk her på forum et litt annet tilbud:

Vi sørger for at du får påmontert ny kabel, og den blir som ny.
Du trenger altså ikke bekoste ny kabel.


2000,- for reparasjon tror jeg at det begynner å koste mer enn det smaker for denne kabelen her.
:)  Får bare se om jeg får bytta kabelen selv og de om da problemet er løst.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

Sandpusher

Sitat fra: teralv på søndag 12. mars 2017, klokken 10:00
Takk for tilbud, jeg fikk her på forum et litt annet tilbud:

Vi sørger for at du får påmontert ny kabel, og den blir som ny.
Du trenger altså ikke bekoste ny kabel.


2000,- for reparasjon tror jeg at det begynner å koste mer enn det smaker for denne kabelen her.
:)  Får bare se om jeg får bytta kabelen selv og de om da problemet er løst.
Kan ikke se at du har blitt villedet her?
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

teralv

#22
Nei det er ikke noe å si på det, men snakket med dem i fjor sommer/høst på telefon. Da ble jeg fortalt at de kunne ta inn kabelen og slenge den i samme sending som skulle til sverige, så fikk jeg ut en byttekabel som var reparert. Kostnad da skulle bare være porto.  Dette ble ikke gjort beklageligvis, men det skulle jeg ha gjort nå som jeg har fått error melding på laderen.


Men det er ikke regningssvarende å legge så mye penger i dette, får heller finne meg en annen kabel på finn.no
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

teralv

#23
Har i dag åpnet laderen, for å se om jeg hadde feil i kabel.
Åpnet ladepistol og koblet fra kabel på kretskortet. Tok i bruk en proff megger http://www.elma-instruments.no/_no/Produkter/Lists;130010/Elektro/Installasjonstestere/NEK-400/p/5706445480012?shop.product.id=5706445480012&gclid=Cj0KEQiAgJTGBRDLr5_az_Ouk44BEiQAIxaA4h-AW7dirc_bxixqPiT4bhzL6nUB9Uv-Mu3bUe8kT9MaAtSm8P8HAQ
som da viste mer enn 1000 mohm på alle tre lederne - L-N og jord. (megget med 1000volt)

Det viser altså mer enn 1000 mohm på alle tre, altså meget godt bestått.
Ingen feil å spore i kabel.

Når jeg så studerer kretskort, så ser jeg jo en mulig feil.
Jordingen kommer opp under kretskort gjennom et hull. Jordingskabelen er lagt fra fabrikk over kretskort. Det er bl.a lagt jordingskabel over skruen på L som forbinder kobling i enden av ladekontakt til bil. Altså den sorte kontakten som går inn mot bilens kontakt. Der er det over tid vert så stort press på isolasjon av kabel på jordingsledning mot mutter på kontakt at det trolig har vert forbindelse mellom jord og L - som på godt norsk kalles en liten kortslutning.

Kortslutningen har ikke trigget noen sikkring, som her skal trigges på 30ma jordfeil. Denne triggeren målte jeg samtidig med Metrel aparatet i dag, og den slo ut på 18ma.

Vil en slik liten jordfeil kunne gi error i laderen og da gi rødt error lys?
Se vedlegg- Har nå lagt på 4 runder elektrikertape på jording som ligger over skrue, så får vi håpe ikke kretskort har tatt skade.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA