Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Deler til Charge-Amps -- 6-10-16 amp

Startet av teralv, søndag 07. august 2016, klokken 10:56

« forrige - neste »

teralv

Jeg klarte av alle ting å kutte ladekabelen til min elbil i går med gressklipperen. Ikke spør hvordan jeg klarte det, men noe av det mest amatørmessige jeg har gjort noen gang. Nok om det.

Nå har jeg denne typen kabel til vår Leaf: http://www.nofuel.no/Produkt/charge-amps-ladekabel-6-16a

Det er null problem å skifte kabelen, men utfordringen er i label / klistremerke som står på ladepistol. Det måtte av for å klyve pistolen, og komme til skruene under label.

Nå er jo utfordringen å skaffe nytt label da det andre ikke er funksjonelt nok lengre i Bergen med fuktig klima.

Har forsøkt med flere leverandører, men de trekker på skuldrene. De skal bare selge nytt, selvsagt....!
Forsøkt å sende mail til Charge-Amps sin hovedside, men ikke fått no svar.

Har dere tips til hvordan løse dette?
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

jkirkebo

Sitat fra: teralv på søndag 07. august 2016, klokken 10:56
Jeg klarte av alle ting å kutte ladekabelen til min elbil i går med gressklipperen. Ikke spør hvordan jeg klarte det, men noe av det mest amatørmessige jeg har gjort noen gang. Nok om det.

Nå har jeg denne typen kabel til vår Leaf: http://www.nofuel.no/Produkt/charge-amps-ladekabel-6-16a

Det er null problem å skifte kabelen, men utfordringen er i label / klistremerke som står på ladepistol. Det måtte av for å klyve pistolen, og komme til skruene under label.

Nå er jo utfordringen å skaffe nytt label da det andre ikke er funksjonelt nok lengre i Bergen med fuktig klima.

Har forsøkt med flere leverandører, men de trekker på skuldrene. De skal bare selge nytt, selvsagt....!
Forsøkt å sende mail til Charge-Amps sin hovedside, men ikke fått no svar.

Har dere tips til hvordan løse dette?

Jeg hadde skjøtet kabelen igjen med skjøtehylser og krympestrømpe med lim.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

teralv

Joda, men det var ikke spørsmålet her. Den er kappet flere steder, så den kabelen må byttes da den nå er i tre deler. Det blir bare lappverk å skjøte den. Og med vårt klima her vest så bør det brukes hel feilfri kabel da den for det meste brukes utendørs.

------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

TB

Så lenge som du har fått av label / klistermerke i ein del bør det være mulig å lime den på igjen med egna lim? Det som er målet er:
- Knappen på pisolen fortsatt fungerer - dvs ikkje lim her!
- Lys viser status - ingen lim her heller.
- Klistermerke heng fast / er tett for fukt.

Alternativt ein transparent krympestrømpe som du trekker på før du monterer støpsel?
Kombinert med litt lim i etterkanter bør det bli tett?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

jkirkebo

#4
Sitat fra: teralv på søndag 07. august 2016, klokken 11:43
Joda, men det var ikke spørsmålet her. Den er kappet flere steder, så den kabelen må byttes da den nå er i tre deler. Det blir bare lappverk å skjøte den. Og med vårt klima her vest så bør det brukes hel feilfri kabel da den for det meste brukes utendørs.


Ok, skjønner. Men det med hel kabel og vått klima kan du se bort fra, samme skjøtemetode brukes på kabel til dykkpumper til brønner, og den skjøten ligger under typisk 50-100 meter vann i gjerne 20 år eller mer. Uten å ødelegges. Så slike skjøter tåler nok vestlandsklima også ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

teralv

Min bror er mekaniker. Han skjøtet denne med skikkelige skjøteremedier og en god strlømpe med lim.

Får prøve å lime label med kontaktlim eller noe lurt. Håper jeg dår svar fra produsenten og kan få kjøpe en ny derfra.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

nofuelno

Sitat fra: teralv på søndag 07. august 2016, klokken 10:56
Jeg klarte av alle ting å kutte ladekabelen til min elbil i går med gressklipperen. Ikke spør hvordan jeg klarte det, men noe av det mest amatørmessige jeg har gjort noen gang. Nok om det.

Nå har jeg denne typen kabel til vår Leaf: http://www.nofuel.no/Produkt/charge-amps-ladekabel-6-16a

Det er null problem å skifte kabelen, men utfordringen er i label / klistremerke som står på ladepistol. Det måtte av for å klyve pistolen, og komme til skruene under label.

Nå er jo utfordringen å skaffe nytt label da det andre ikke er funksjonelt nok lengre i Bergen med fuktig klima.

Har forsøkt med flere leverandører, men de trekker på skuldrene. De skal bare selge nytt, selvsagt....!
Forsøkt å sende mail til Charge-Amps sin hovedside, men ikke fått no svar.

Har dere tips til hvordan løse dette?
Hei, send den til oss som er importøren:

Kontroll Elektro AS
Fornebuveien 36
1366  LYSAKER

Vi sørger for at du får påmontert ny kabel, og den blir som ny.
Du trenger altså ikke bekoste ny kabel.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

teralv

Sitat fra: nofuelno på søndag 07. august 2016, klokken 18:42
Sitat fra: teralv på søndag 07. august 2016, klokken 10:56
Jeg klarte av alle ting å kutte ladekabelen til min elbil i går med gressklipperen. Ikke spør hvordan jeg klarte det, men noe av det mest amatørmessige jeg har gjort noen gang. Nok om det.

Nå har jeg denne typen kabel til vår Leaf: http://www.nofuel.no/Produkt/charge-amps-ladekabel-6-16a

Det er null problem å skifte kabelen, men utfordringen er i label / klistremerke som står på ladepistol. Det måtte av for å klyve pistolen, og komme til skruene under label.

Nå er jo utfordringen å skaffe nytt label da det andre ikke er funksjonelt nok lengre i Bergen med fuktig klima.

Har forsøkt med flere leverandører, men de trekker på skuldrene. De skal bare selge nytt, selvsagt....!
Forsøkt å sende mail til Charge-Amps sin hovedside, men ikke fått no svar.

Har dere tips til hvordan løse dette?
Hei, send den til oss som er importøren:

Kontroll Elektro AS
Fornebuveien 36
1366  LYSAKER

Vi sørger for at du får påmontert ny kabel, og den blir som ny.
Du trenger altså ikke bekoste ny kabel.

Hva ville en slik reparasjon koste meg?
Jeg har nå fått skjøtet kabelen, men det er jo ikke så flott at det gjør noe...!
Klarer dere å skaffe denne labelen jeg snakker om som er limt på håndtaket?

------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

teralv

Ordnet seg med label også, men det var IKKE importøren til Norge som klarte.....!

------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

nofuelno

Sitat fra: teralv på mandag 08. august 2016, klokken 17:16
Ordnet seg med label også, men det var IKKE importøren til Norge som klarte.....!
Label på en Charge-Amps kabel er et WARANTY SEAL.
Dette er det følgelig bare fabrikken som kan sette på/bytte for at garantien skal gjelde.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

teralv

Dette er en kabel fra 2013, og da uten garanti.
Kabelen er reparert, og saken løst.

Poenget er at Importør kunne løst dette, men de har låst seg i at dette ikke "går", og ikke gjort et forsøk utover å henvise til at dette skal til sverige åkke som.

En må se hver sak og ikke behandle alle likt. Det har jeg erfart er best med det jeg driver med, og det gir fornøyde kunder.
Uansett er saken løst, og denne tråden kan lukkes!
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

Ferry

Hva er greia med denne labelen? Har den noen funksjon utover "warranty seal"? Høres ut som veldig mye styr for ingenting?

teralv

Det er litt mer enn det min gode venn.

Sealet har flere funksjoner, bl.a en tetteforing for trykknapp som justerer strøm. Den holder fukt ute.
I tillegg viser sealet hva lysdiodene betyr, fault, 6 amp, 10 amp, 16 amp, og i tillegg ser det mye bedre ut med et seal som er nytt.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

jkirkebo

#13
Sitat fra: teralv på tirsdag 09. august 2016, klokken 10:38
Dette er en kabel fra 2013, og da uten garanti.
Kabelen er reparert, og saken løst.

Poenget er at Importør kunne løst dette, men de har låst seg i at dette ikke "går", og ikke gjort et forsøk utover å henvise til at dette skal til sverige åkke som.

En må se hver sak og ikke behandle alle likt. Det har jeg erfart er best med det jeg driver med, og det gir fornøyde kunder.
Uansett er saken løst, og denne tråden kan lukkes!

Garanti? Du har da uansett 5 års reklamasjonsrett mot importør. Den bør dekke slikt.

EDIT: Det bør den ikke nei, blandet sammen med en annen sak.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

teralv

Ikke når en kjører over med gressklippern:-)

Uansett, saken er løst og jeg legger den død.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
100.000 km - Bergen/Askøy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA