Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stoppet før lading var komplett

Startet av JanØ, fredag 29. juli 2016, klokken 13:44

« forrige - neste »

JanØ

Hei, ladet som alltid til 80%. Skulle sjekke Carwings nå nettopp, og da hadde lading stoppet på 9 streker- ikke 10 som vanlig og jeg hadde fått epostbekreftelse på at ladingen var komplett. Ble usikker på om grunnen var at jeg hadde mistet en batteristrek, men det var ikke tilfelle. 

Noen som har opplevd det samme? Skal legges til at jeg kjørte bilen ned på "batteri low" idag- 12 km igjen.

nr1rayner

Høres jo ut som den var komplett da...
De varierer som regel mellom å lade til 79 og 80%.
Den 10.ende streken har, såvidt jeg husker, området 77-84%.
MEN, for å få den streken må den lade til ca halvveis i området. Så hvis du stopper ladingen 1% over hvor du burde ha en ekstra strek får du den ikke.
Akkurat den forskjellen mellom 79 og 80 virker som å avgjøre om du får den 10.ende streken.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Bjoris

Det begynner slik når batteriet har mistet en del kapasitet. Min har nå 85% SOH og lader nesten alltid til 9 streker, men av og til glimrer den med 10 streker, men SOC er ilfg Leaf alltid 79,9%...

JanØ

Hei, snakket med en erfaren batteriekspert her:)...og det var visst normalt i ny og ne. Ladet den NESTEN helt ut, og det var første gang jeg opplevde dette. Neste gang jeg ladet opp, var den som vanlig igjen...krysser fingrene for at det var "utladingen" som gjorde det, og ikke det at jeg har mistet mye kapasitet:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA