Bagasjeromsnett for 6-seter

Startet av eha, lørdag 30. juli 2016, klokken 18:34

« forrige - neste »

Bjoris

Sitat fra: eha på mandag 01. august 2016, klokken 12:45
Sitat fra: bjoris på mandag 01. august 2016, klokken 12:35
- Laste sikring
- Lastemessig er 2. seterad en katastrofe

Ja, men med mindre du har tenkt å bruke Model X som en superdyr lastebil, så vil jeg påstå at mange (iallfall vi) nesten alltid vil klare å komme seg i mål med bagasjerommet bakerst i tillegg til frunk...

Det er vel stort sett bare Ikea denne ikke løser så bra som S om en får til lastesikring. Jeg vil nok ellers brukt henger, og kan jo det også til Ikea, men langt å kjøre for oss med henger... Har foreslått for fruen at vi kan slutte å kjøre på Ikea;)

eha

Angående lastebil: På Model X får du motorisert bakluke uten premiumpakke, og ja, hengerfeste. Begge deler skiller den positivt fra Model S i mine øyne :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Bjoris

Sitat fra: eha på mandag 01. august 2016, klokken 12:53
Angående lastebil: På Model X får du motorisert bakluke uten premiumpakke, og ja, hengerfeste. Begge deler skiller den positivt fra Model S i mine øyne :)

Ja, også setene må du påregne 20.000 ekstra for i S, men etter å ha sett bilder av X sine standard så mener jeg bestemt at det også blir bra å droppe skinn på X...

Rico

Mener jeg leste på Tesla Motors Forum en som digget skinnsetene (eller hva det er) men mente skinnet var veldig tynt i sitteputen, og at de lett kunne bli merker/striper/revner. I så fall er det helt eksakt samme "problem" jeg erfarte med min model S, som også er grunnen til at jeg valgte delskinn på X.

eha

Sitat fra: Rico på mandag 01. august 2016, klokken 14:36
Mener jeg leste på Tesla Motors Forum en som digget skinnsetene (eller hva det er) men mente skinnet var veldig tynt i sitteputen, og at de lett kunne bli merker/striper/revner. I så fall er det helt eksakt samme "problem" jeg erfarte med min model S, som også er grunnen til at jeg valgte delskinn på X.

Svart og beige er i ekte skinn. Ultra white-setene er såkalte "veganer"-seter, dvs. at de er i et kunststoff. Dette kunststoffet er basert på plast og oppleves i tester som både mykere og lettere å vaske.

Det hadde vært greit å vite hvilke som lett blir skadet, dvs. om det er svart/beige eller ultra white.

Når det er sagt: Delskinn virker veldig attraktivt på Model X.
2017 Tesla Model X 90D

turfsurf

En ting når man sammenligner pris på X og S... Rekkevidde- og ytelsesmessig blir det mere riktig å sammenligne S75 med X90. Da blir prisforskjellen litt større...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Bjoris

Jeg tror at går du først for en 60 så er det ikke veldig viktig å ha med skinnseter, men legger du deg på en 90 med alt av utstyr, men så dropper skinn så blir den nok ikke lett å selge for da er det helt andre kjøpere som er interessert. Tror og har sett også at S uten NextGen seter er vanskeligere å selge når de er dyre på det rimeligste tror jeg ikke skinne betyr allverden...

Rico

Sitat fra: bjoris på mandag 01. august 2016, klokken 15:45
Jeg tror at går du først for en 60 så er det ikke veldig viktig å ha med skinnseter, men legger du deg på en 90 med alt av utstyr, men så dropper skinn så blir den nok ikke lett å selge for da er det helt andre kjøpere som er interessert. Tror og har sett også at S uten NextGen seter er vanskeligere å selge når de er dyre på det rimeligste tror jeg ikke skinne betyr allverden...

Både og. Personlig er jeg ikke alt for begeistret for skinn. Blir klamt om sommeren, og kaldt om vinteren. Har en ventilerte seter funker skinn om sommeren, men ikke for snaue 40.000. Tipper Tesla lager ventilerte seter som egen pakke likt som vinterpakken etter hvert.

Bjoris

Ja, du har ventilerte seter i Soul så det burde vært del av skinnsetene

eha

Sitat fra: bjoris på mandag 01. august 2016, klokken 15:45

Jeg kjører ikke rundt flere år med svette i rumpa og 20.000 fattigere bare fordi det er mer lettsolgt om noen år. Stoff er rett og slett mindre klamt. Er jeg den eneste i verden som synes det?

Ventilerte seter hadde vært fint, men da skyter prisen opp 60.000 (summen for skinn + premium). Jeg tviler på at jeg får igjen disse pengene en vakker dag når jeg skal selge bilen, og i mellomtiden har ungene griset til perforeringen så det holder. Det ideelle hadde kanskje vært ventilert + perforert foran, og helskinn uten perforering på rad 2 + 3 (mer grisesikkert), men selv ikke da for 60K...

Den hangen til å innbille seg at biler uten skinn (og metallic lakk! don't get me started...) ikke blir solgt er litt rar i min verden. Ville det ikke vært verre å droppe Autopilot? Hengerfeste? Ultra hi-fi?

Er ikke en av fordelene med å kjøpe nybil at man kan velge utstyret selv?

Er ikke en av greiene med Tesla at den ikke appellerer like mye til tradisjonelle bilentusiaster (skinn/metallic, say no more...), men mer til nerdene med sine gadgets og allskens duppeditter?
2017 Tesla Model X 90D

Bjoris

Normalt så ser jo skinnseter mye bedre ut og i en eksklusiv bil hører det med, en trenger ikke vært trangsynt for å mene det. Da jeg kjøpte A6en vi hadde før Model S sa selger at A4 kan du gjerne kjøpe uten skinn og automatgir, men ikke A6:) Det var helt riktig, nesten umulig å selge en A6 til 500.000 den gang som ikke hadde skinnsetere til 40.000!! For ikke å snakke om manuelt gir, 40.000 til:) Men tross mye lavere pris på de som manglet dette så var det vanskelig solgt, så mange som lå lenge der prisen så veldig bra ut før en studerte utstyret...

Men jeg er også der at jeg ikke ønsker å kjøpe utstyr til nestemann samtidig er det jo greit å vite hva en gjør;) Jeg er glad jeg ikke valgte A6 med manuelt gir og tekstilseter, men det ser så kjiipt ut i den bilen. I X syns jeg delskinn så veldig bra ut, det er viktig. Samme i S, tekstil og gml typen setere ser jo så mye dårligere ut enn Nextgen, tror også S med tekstil og NextGen hadde vært helt ok, men ikke dagens tekstil selv om mange er misfornøyd også med NextGen...

eha

Jeg skjønner den greia. Det bare irriterer meg litt!

Det samme gjelder lakk. Jeg liker den hvite, men føler nesten jeg "må" gå for perleeffekt da... :/

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D

eha

Gjensalgseffekten gjelder vel vinterpakka også. Folk som bor i Norge tenker automatisk at vinterpakke, ja, det må man ha. Vinterpakka til X er bortimot helt unødvendig. Alle biler kan jo forhåndsvarmes, og X har luftedyser over hele bilen i motsetning til Model S...

2017 Tesla Model X 90D

turfsurf

Premium, skinn, hifi og lakk. Da har man fort 100k ekstra. Tviler på at man får igjen det ved salg.

--
turfsurf
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

eha

Hifi skal jeg ha, men det er kun fordi JEG elsker lyd :)

2017 Tesla Model X 90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA