Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DIY subwoofer i bil med standardanlegg

Startet av lunitiks, fredag 29. juli 2016, klokken 19:07

« forrige - neste »

Kim Kim

#75
Jeg har ikke noe å sammenligne med, så vanskelig for meg å si noe om verdi i forhold til effekt og pris. Dog kan jeg si litt om opplevelsen min.

Installerte to høytalere i fremdørene i dag og lydisolerte samtidig.

Kun med to høytalere fra LH var lydopplevelsen i bilen en helt annen. Jeg smilte for første gang når jeg hørte på musikk i bilen.
Jeg er ikke i tvil om at lyden vil bli bedre enn Tesla sin Ultra Hi Fi jeg hadde i min forrige bil. Med unntak av dybden fra bassen er den bedre allerede nå.

Jeg har ikke sub/dsp etc enda, men med dette installert tror jeg det blir meget bra.

Jeg betalte 10 000 sek, og kanskje finns det billigere men neppe så mye bedre at det utgjør de store forskjellene da vil andre ting gjøre større nytte.  For meg var de prisverdt, og verdt hver eneste krone, ikke så nøye for meg at andre synes de blir for dyre :). De var veldig lette å installere, smatt rett inn med fire skruer.
Isolert sett siden jeg ikke har erfaring med noe annet vil jeg anbefale de.
Min neste bil blir uten HoFi som var et MUST tidligere, og en liten hjemmemek i stedet.

På hjemmefronten har jeg hifianlegg til nesten 500 000 og et vant til mye meninger rundt lyd, blir absolutt ikke tråkket på tærne :)

Kan oppdatere senere på litt endringer jeg ser i dørene på 2017 modell og litt andre småting om det er interesse for det.

Fulgte video på nett om demontering av dør, og ellers råd og tips her inne.

Vil si tusen takk til trådstarter og dere andre som har gitt råd og tips her, var uvurderlig hjelp og gjorde jobben lekende lett.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

lunitiks

Sitat fra: Kim Kim på onsdag 11. januar 2017, klokken 20:04
Kan oppdatere senere på litt endringer jeg ser i dørene på 2017 modell og litt andre småting om det er i Terese for det.

Definitivt i Terese for dette  ;) .

Last gjerne opp bilder om du har!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

"1-års-befaring"  :)

Like fornøyd som ved unnfangelsen! Bassopplevelsen i bilen min nesegruser alle loaner'ne jeg har hatt fra Service (begynner dessverre å bli mange) - sist en fullspekka P100D. Som forresten er det sykeste kjøretøyet jeg har vært i, ingen forbehold.

OEM premium audio blir regelrett pysete sammenlignet med min hjemmesnekrede sub. Vanskelig å finne sterkere ord.

Har skrudd ned LPF til 50 hz som @Trustno1 anbefalte. Godt tips, ble litt mye booming på høyere nivå.

Til de aller ferskeste (som jeg var i førsteinnlegget): Spør deg selv hva du *egentlig* har mest behov for mht lyden. Er det mer "surround", er det mer kvalitet i lyden, eller er det mer trøkk. Hvis det egentlig bare er det siste: Bygg. Ikke drass på med søte, svindyre elementer i dørene. For all del, dette er kun min egen private mening
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

jeg har en liten (8 tommer element) basskasse med 500W forsterker - og i tillegg på hifi på min model S.

Skal love det er forskjell med og uten.

I  model X jeh har med hifi, er originallyden bedre enn i original i S, nesten like god som med ekstra sub. Kanskje godt nok til at jeg ikke gidder å montere ekstra sub i X?

Men original sub i model S er en vits.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Trustno1

Bra å høre du fortsatt er fornøyd Lunitiks :)

Minner meg på at jeg må gjøre en liten oppdatering på min tråd også. Har ett par spennende ting på gang :p

Hodetelefoner


Trustno1


Muffinman


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA