Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tilhengerfeste Model X

Startet av Leafy, mandag 25. juli 2016, klokken 23:35

« forrige - neste »

Nasatech

La dette ut på Facebook gruppen også, men vet det ikke er alle som de der.

Kjøpte koffert på Clas Ohlsson til 399 kroner. Veldig enkelt å ta ut mønsteret. Gjorde deg mens jeg var på SC i Sverige.






Svein R. Aarvik

Hengerfesteløsningen står IKKE i stil med alt det andre høyteknologiske som er lagt inn i bilen.
Å ha en løsning hvor det først er vanskelig å få av beskyttelsesplaten, og så ned på kne for å få inn festet og å få koblet det elektriske. Det krever enten å ha med liggeunderlag eller kjeledress for ikke å bli møkket med vanlige klær.
Dette skulle Tesla ha gjort bedre!
Hvis det kommer en løsning som forenkler prosedyren med hengerfestet av og på, så kjøper jeg med en gang!
Tesla X P90DL. Levert 9. august 2016.
TOCN signaturmedlem

jkirkebo

Sitat fra: Svein R. Aarvik på lørdag 22. oktober 2016, klokken 15:55
Hengerfesteløsningen står IKKE i stil med alt det andre høyteknologiske som er lagt inn i bilen.
Å ha en løsning hvor det først er vanskelig å få av beskyttelsesplaten, og så ned på kne for å få inn festet og å få koblet det elektriske. Det krever enten å ha med liggeunderlag eller kjeledress for ikke å bli møkket med vanlige klær.
Dette skulle Tesla ha gjort bedre!
Hvis det kommer en løsning som forenkler prosedyren med hengerfestet av og på, så kjøper jeg med en gang!

Kunne sikkert vært gjort mer elegant, men personlig har jeg alltid også behov for arbeidsklær når jeg har behov for hengerfeste. Går altså hånd i hånd dette ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Egil Kåre

#63
Det var mange grunner til at jeg valgte TMX'en. Ett viktig forhold var at den var eneste elbil med et skikkelig hengerfeste.
Men løsningen på TMX er og blir antikvarisk og skuffende håpløs uansett - med eller uten kjeledress!
Ikke minst er el-tilkoblingen en plundrete affære, spesielt i perioder der hengerfestet er ofte i bruk og bakken er våt.  Som p.t. hyttebygger vet jeg noe om dette.
Når elbilens store fornyer Tesla nå en gang valgte å utstyre X'en med hengerfeste, burde de selvfølgelig ikke bare 'slenge på' en elendig 90-tallsløsning som dette, men noe mer brukervennlig - om enn nødvendigvis ikke like sexy som f.eks. Mercedes gjør det (legg også merke til el-tilkoblingen):

https://youtu.be/QUvSKIyTtuA
X90D levert 29.sep

Bjoris

Tesla har 10.000 ansatte, Ford 260.000 leste jeg ett sted! Det er antakelig da vanskelig å få til optimale løsninger på alt. Fordelene med dette hengerfeste er at det er rimelig. Jeg bruker det såpass sjelden at det skal gå greit, men skulle gjerne hatt svingbart...

Mr.TMX

Møkkete ble han og:)



Sent from my iPhone using Tapatalk

jlan

Sitat fra: howcome på onsdag 05. oktober 2016, klokken 00:43
Flott at autopilot kan brukes når man slår av tauemodus.
Jeg har hatt "Trailer mode"  av litt, men i god driv oppover i en undersjøisk tunnel i går gikk plutselig hele skjermen i rødt, og jeg fikk en melding, noe slikt som: "Heavy load detected, trailer mode engaged".
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Laaaban

Ønsker å kjøre med hengerfeste permanent montert på bilen, men ser for meg at det blir veldig møkkete når man kjører uten deksel? Noen som har erfaring med det? Evnt laget en løsning hvor man lager hull i dekselet for hengerfeste og elektrisk tilkobling?

Hva er den lille ekstra ledningen som følger med hengerfeste?

Nasatech

Sitat fra: Laaaban på onsdag 30. november 2016, klokken 12:26
Ønsker å kjøre med hengerfeste permanent montert på bilen, men ser for meg at det blir veldig møkkete når man kjører uten deksel? Noen som har erfaring med det? Evnt laget en løsning hvor man lager hull i dekselet for hengerfeste og elektrisk tilkobling?

Hva er den lille ekstra ledningen som følger med hengerfeste?

Ikke gjør det. Bilen er så stygg med det på :(

jlan

Sitat fra: Laaaban på onsdag 30. november 2016, klokken 12:26
Hva er den lille ekstra ledningen som følger med hengerfeste?
"A pigtail that's meant to be spliced onto an aftermarket trailer brake controller, It plugs into a socket hidden under the dash"
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Frodebo

Sitat fra: Nasatech på fredag 21. oktober 2016, klokken 12:58
La dette ut på Facebook gruppen også, men vet det ikke er alle som de der.

Kjøpte koffert på Clas Ohlsson til 399 kroner. Veldig enkelt å ta ut mønsteret. Gjorde deg mens jeg var på SC i Sverige.


Supert - må ha denne. 399,- - det betyr altså at dette er den minste varianten av disse koffertene?
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Nasatech

Sitat fra: Frodebo på onsdag 30. november 2016, klokken 16:18
Sitat fra: Nasatech på fredag 21. oktober 2016, klokken 12:58
La dette ut på Facebook gruppen også, men vet det ikke er alle som de der.

Kjøpte koffert på Clas Ohlsson til 399 kroner. Veldig enkelt å ta ut mønsteret. Gjorde deg mens jeg var på SC i Sverige.


Supert - må ha denne. 399,- - det betyr altså at dette er den minste varianten av disse koffertene?

Oi. Det husker jeg ikke. Men den er ikke veldig stor. Akkurat så festet passer.

Frodebo

Sitat fra: Nasatech på onsdag 30. november 2016, klokken 16:37
Sitat fra: Frodebo på onsdag 30. november 2016, klokken 16:18
Sitat fra: Nasatech på fredag 21. oktober 2016, klokken 12:58
La dette ut på Facebook gruppen også, men vet det ikke er alle som de der.

Kjøpte koffert på Clas Ohlsson til 399 kroner. Veldig enkelt å ta ut mønsteret. Gjorde deg mens jeg var på SC i Sverige.


Supert - må ha denne. 399,- - det betyr altså at dette er den minste varianten av disse koffertene?

Oi. Det husker jeg ikke. Men den er ikke veldig stor. Akkurat så festet passer.

Ble litt i tvil, men det er kanskje fordi prisen er gått opp? Men for å være sikker - det er denne du snakker om? http://www.clasohlson.com/no/Koffert/Pr314142000
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Nasatech

Sitat fra: Frodebo på torsdag 01. desember 2016, klokken 20:36
Sitat fra: Nasatech på onsdag 30. november 2016, klokken 16:37
Sitat fra: Frodebo på onsdag 30. november 2016, klokken 16:18
Sitat fra: Nasatech på fredag 21. oktober 2016, klokken 12:58
La dette ut på Facebook gruppen også, men vet det ikke er alle som de der.

Kjøpte koffert på Clas Ohlsson til 399 kroner. Veldig enkelt å ta ut mønsteret. Gjorde deg mens jeg var på SC i Sverige.


Supert - må ha denne. 399,- - det betyr altså at dette er den minste varianten av disse koffertene?

Oi. Det husker jeg ikke. Men den er ikke veldig stor. Akkurat så festet passer.

Ble litt i tvil, men det er kanskje fordi prisen er gått opp? Men for å være sikker - det er denne du snakker om? http://www.clasohlson.com/no/Koffert/Pr314142000

Stemmer. Står 40-8469 på min kvittering også :)

Kim Kim

Hei

Denne må vel bli tungsolgt på bruktmarkedet? Greit at man selv ikke har behov for tilhengerefeste, men hvem kjøper denne bilen til 1,1mill uten å legge 6000 på hengerfeste?

Kan det ettermonteres?

https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE26GF022436?redirect=no
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA