Sikring går uten belastning

Startet av Haavis, ons 20. jul 2016, kl. 10:13

« forrige - neste »

Haavis

Har en kontakt i garasjen med 16A sikring. Jeg lader av og til på denne med den medfølgende laderen, men kun på halv belastning, 8A. Jeg opplever at det går helt fint å lade, men når ladingen er ferdig går sikringen. Har også opplevd at sikringen går uten at bilen lades, men at laderen kun står tilkoblet kontakten. Har avlastning på ladeboksen, så kontakten ikke belastes med ekstra vekt.

Noen som har vært borti lignende?

elektrolux

Sikker på at det er sikringen, og ikke jordvernet som tripper?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Haavis

Sikringen slår seg ned og jeg må dytte den opp igjen. Slår jordvernet også ut denne eller er det kun den gule knappen?

Griffel

Sitat fra: Haavis på ons 20. jul 2016, kl. 14:18
Slår jordvernet også ut denne
Ja.

Den  gule knappen er en testknapp som du benytter en gang i året for å sjekke om jordfeilvernet virker. Prøv.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

El.Andre

De fleste kombi automatene (sikringer med integrert jord feil værn) merker at jord feil Værnes har løpt ut med gul eller blå merke. Om du vipper sikringen ned får den ikke merke. Men trykker du på den gule knappen får den et merke. Elektrikeren skal også ha satt opp en bruker instruks I skapet. Ev. Ta et bilde av sikringen.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA