Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

4G oppgradering i model S

Startet av eadie, onsdag 13. juli 2016, klokken 14:25

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

PLA-85

Fikk byttet til LTE for ca en mnd siden og er så langt fornøyd med det. Raskere innlasting av kart og nesten null avbrudd i både spotify og tunein

thilo

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 28. mars 2017, klokken 17:51
Så det koster 5400 + arbeidspenger nå? Tror jeg slår meg til ro og venter en stund enda. Bruker sjelden Spotify og nettradioen funker fint enn så lenge. Og nett via mobilen fungerer uansett helt fint mens vi venter på 5g :)
Kostet 5.404kr inkl. arbeid hos meg.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

lunitiks

Fornøyd @Thilo? Gjorde de en god jobb med å tilbakeføre dash'et også?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

thilo

Sitat fra: lunitiks på onsdag 29. mars 2017, klokken 18:58
Fornøyd @Thilo? Gjorde de en god jobb med å tilbakeføre dash'et også?
Kan ikke si noe negativt.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

eadie

Vil påstå at forskjellen 3G kontra 4G ikke er veldig stor, i bynære strøk der det er dekning på begge bånd. Faktisk neglisjerbar. Problemet er størst med at selve hardware i og bak skjermen er forferdelig treg. Har fått noe mer stabil nettradio og Spotify i mere grisgrendte strøk, dog.
3G bygges ned mer og ner i årene fremover, da frekvensene blir gjenbrukt til andre teknologier, bl.a 4G


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Knut Røe

Er det endringer på HW opp gjennom årene på bilene, eller er det samme som det alltid har vært?
Må da begynne å bli litt utdatert etterhvert hvis man har holdt fast på det samme hele tiden?

Cookie Monster

#37
Samme hw som det alltid ha vært i MCU (17 skjerm) Selv på dagens biler med AP 2.0. Ble diskutert litt i den sw 8.1 tråden.

Tegra 3 er veldig utdatert idag. Den ble laget for bruk i mobiler og tablet i 2012-2013. CPU forbruk er  stort sett konstant over 90%. Tesla kan nok optimalisere litt som vil hjelpe men man vil nok måtte leve med kart som hakker, treig scrolling osv hvis Tesla ikke tilbyr oppgraderingen til feks Nvidia X1 eller noe annet mer moderne.

Jeg tipper Tesla kommer med noe nytt i Model X og S når Model 3 sin hw klar. For kan aldri tenke meg de setter noe så svakt i Model 3 og de ønsker nok å ha det mest mulig likt på alle modellene.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

NegativeElectrode

Har en 85D med 3G. I forbindelse med verkstedbesøk etter at min bil ble påkjørt så fikk jeg en 70D loaner med 4G. På steder hvor min bil må over på 2G (edge) så beholdt 70D 4G hele veien. Mye raskere oppstart av streaming og kart. Vurderer sterkt å oppgradere (har ikke DAB). 3G skal fases ut (ca 2020) og blir ikke utbygd mer enn det er i dag.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

DagfinnN

Har lurt en stund på om jeg skulle oppgradere til 4G. I dag så jeg lyset og koblet min kjære Tesla til mobilens internett, som selvsagt har 4G. Jeg tok en times test tur og fant følgende:
1. Det gikk umerkelig med data. Hadde 0,58 gb forbrukt av kvoten når jeg startet og fikk samme tall etter en time. Jeg prøvde bare navigasjon en kort stund dog (5 min). Den streamer vel kanskje mer. Streamet heller ikke spotify.
2. Når jeg testet nav, så var jeg i et område med 3G. Kartet kom fort opp, men ingen wow opplevelse i forhold til 3G. Edge er jo håpløst (omtrent).
3. Browser, jo en forbedring men heller ingen wow. Der er det vel kanskje ikke dataforbindelsen der som sinker mest uansett.
Min konklusjon er klar. Jeg bruker ikke tid og 5k på dette. Nå har jeg koblet telefonen til bilen. Slår jeg på nettdeling neste gang kommer jo den inn tvert. Det er en billig løsning i det områdene der det ikke er 3G men 4G dekning og jeg trenger raskt nett.
For meg vil dette være en sjelden situasjon og jeg oppgraderer ikke. Dette er min konklusjon. Andre gjør som de vil.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Kristian O

Sitat fra: DagfinnN på søndag 02. april 2017, klokken 14:27
Har lurt en stund på om jeg skulle oppgradere til 4G. I dag så jeg lyset og koblet min kjære Tesla til mobilens internett, som selvsagt har 4G.
Vi er fleire som tenker slik  :+1:
Data blir stadig billigere, og "xG" som alle må ha for å overleve kjem med få års mellomrom. Er veldig glad for at teslaen kan koble på wifi.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Hodetelefoner

Gjorde dette før, men for 6 måneder siden (?) så kom det en oppdatering som gjør at wifi ikke er tilgjengelig under kjøring. 
Hvordan unngikk du dette?

RaBalder

Jeg har wifi tilgjengelig også når jeg kjører.

Kan ikke komme på en eneste praktisk grunn til at wifi skulle disables når man kjører.....

Sitat fra: KristofferH på søndag 02. april 2017, klokken 17:28
Gjorde dette før, men for 6 måneder siden (?) så kom det en oppdatering som gjør at wifi ikke er tilgjengelig under kjøring. 
Hvordan unngikk du dette?

Brede

Dette var vel en feil som kom med en oppdatering, men raskt ble rettet.

DagfinnN

Sitat fra: Brede på søndag 02. april 2017, klokken 17:51
Dette var vel en feil som kom med en oppdatering, men raskt ble rettet.
Kjørte en time i dag med wifi hele tiden.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA