Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

X60D!

Startet av lunitiks, onsdag 13. juli 2016, klokken 07:50

« forrige - neste »

Bjoris

Det skal bli interessant å se hvilken rabatt Tesla gir på AP1 biler som er avbestilt. Tror du er meget heldig om du klarer å få mindre enn depositumet i tap, jeg ville aldri turt å tatt den ut selv om den er en 60, men selvsagt 60 er jo ikke mulig å få kjøpt så det kan går bra!

eha

Jeg hadde nok heller ikke tatt sjansen på tross av at det er en X 60D.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Larvik

Tar den ikke ut hvis jeg ikke har en håndfast avtale med pålitelig person i forkant. 
Har 1 uke på å bestemme meg.
Ser forresten at jeg bestilte før prisøkning på AP1, der ligger det vel kanskje ytterligere ca 4000,- til i gevinst om noen ønsker den...
Hadde det vært 75 eller 90 hadde jeg ikke vurdert det, men her kan man altså få en ny ( og etter min mening ), velutstyrt X, til samme pris som man nå må ta til takke med en "ribbet".
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

petersv

Husker du totalprisen, ev. kopi av spec med priser? Er jo en god deal for de som vil ha billig X.

Bjoris

Ja, vil nok tror folk er interessert i 60 pga pris, men personlig ville jeg nok sett etter gode priser fra Tesla på avbestilte biler. De får jo feks ikke solgt en X75 til liste pris med HW1.0... Spørsmålet blir hvor mye rabatt de gir, kanskje mye, kanskje lite, alle er jo ikke interessert i AP 2.0 som jo er mye dyrere også!

Havebigfun

Sitat fra: bjoris på onsdag 26. oktober 2016, klokken 19:10
... Spørsmålet blir hvor mye rabatt de gir, kanskje mye, kanskje lite, alle er jo ikke interessert i AP 2.0 som jo er mye dyrere også!
Tesla ser an markedet- blir de sittende på mange biler over uker/mnd blir prisen redusert, hvis ikke - not so much.
De er ikke kvitt alle P90DL fra Q3-salget enda- prisene på nettet er fortsatt de samme- X er det fortsatt mye interesse for- jeg tror ikke det blir store rabatter.

Bjoris

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 26. oktober 2016, klokken 21:05
Sitat fra: bjoris på onsdag 26. oktober 2016, klokken 19:10
... Spørsmålet blir hvor mye rabatt de gir, kanskje mye, kanskje lite, alle er jo ikke interessert i AP 2.0 som jo er mye dyrere også!
Tesla ser an markedet- blir de sittende på mange biler over uker/mnd blir prisen redusert, hvis ikke - not so much.
De er ikke kvitt alle P90DL fra Q3-salget enda- prisene på nettet er fortsatt de samme- X er det fortsatt mye interesse for- jeg tror ikke det blir store rabatter.
De gir ikke bort bilene, så du kan lett ha rett i dette og vi er jo i en egen boble vi som er mest opptatt av dette. Snakket senest med en i går med ny X som egentlig nok ikke hadde kjøpt AP en gang til, det var jo greit, men han var usikker på om han syns det var verd pengene. Avstandscruise var det eneste han syns var ok, men 25.000 for kun det og nå 42.000 er jo ganske vilt dyrt om en ikke ser noen helst glede/nytte i AP ellers

rumi

Vi ender opp med å ta levering av vår X 75D selv om vi kunne ha avbestilt. Blir litt feil å utsette bil i 4-5 måneder for noe som kommer i v1.0 om over ett år. Vi får den bilen vi bestilte og slår oss til ro med det. Ellers er det en del her på forumet som er ekstremt fokusert på å "time" kjøpet sitt slik at de får det meste og beste til lavest pris. Lurer på hvor hardt disse vil ta det når en facelift eller annen oppgraderingen blir lansert...

P85D+

Dette er ikke noe "problem"! X60 blir meget lettsolgt. Oppgradering til 75 blir jo bare billigere med tiden.

I dag omsettes Teslaer uten AP med meget gode priser! De fleste jeg kjenner bruker ikke AP - kun cruise ctrl.

Har selv S90 og X90. Bruker vel AP kun på langkjøring  - stort sett på motorvei.
P85D og 85D

lunitiks

Dere som har hatt X60D en stund nå, hvordan oppleves rekkevidden i praksis?

Leste et par kjipe historier på det amerikanske forumet - her inne. Spent på å høre om dette bare er syting eller om det faktisk oppleves som litt knapt med mileage
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 01. november 2016, klokken 17:30
Dere som har hatt X60D en stund nå, hvordan oppleves rekkevidden i praksis?

Leste et par kjipe historier på det amerikanske forumet - her inne. Spent på å høre om dette bare er syting eller om det faktisk oppleves som litt knapt med mileage

Litt tynt grunnlag, en som sleit med 257 km (160 miles). Mja, jeg tror ikke en skal kunne forvente å rekke 300 km typical uten at det er ok forhold. Her var det snakk om motvind og litt høy fart... og noen stigninger, leste ikke så nøye...

Det er bare å se hva en X75 bruker og så har du 8-9 kwh mindre å bruke og antakelig enda mindre forskjell om du kjører mellom Superchargers da X60en lader til 86% og over der går det bra smått på 75en så i de fleste tilfeller vil det uansett være smart å heller kjøre videre også med en 75X, men der har du valget, f.eks om du tar en lengre pause og bilen dermed blir helt ladet opp uten at det går utover ventetiden...

MiDi

#416
Har fått bekreftet av leveransekontakten at min X60 kommer med AP2.0 HW. Ble veldig glad for det. Nå gjenstår det å avgjøre om jeg skal ha oppgradert Autopilot og "Evnen til å kjøre selv". Tenkte det kunne være lurt å oppgradere AP men er litt usikker på sistnevnte. Det koster jo en del og jeg vet ikke helt hva jeg får og eventuelt når. Men mulighetene som skisseres ser jo helt rå ut. Her må det tenkes litt... Er det verdt det? Hadde jo tenkt å ha denne bilen i noen år...
Så også at bilen har gått fra "i produksjon" til ""er bygget og er i transitt" i dag. SPENNENDE

lunitiks

Enig i caps lock-bruken her. Veldig spennende
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

hnrk

Sitat fra: MiDi på torsdag 03. november 2016, klokken 21:43
Har fått bekreftet av leveransekontakten at min X60 kommer med AP2.0 HW. Ble veldig glad for det. Nå gjenstår det å avgjøre om jeg skal ha oppgradert Autopilot og "Evnen til å kjøre selv". Tenkte det kunne være lurt å oppgradere AP men er litt usikker på sistnevnte. Det koster jo en del og jeg vet ikke helt hva jeg får og eventuelt når. Men mulighetene som skisseres ser jo helt rå ut. Her må det tenkes litt... Er det verdt det? Hadde jo tenkt å ha denne bilen i noen år...
Så også at bilen har gått fra "i produksjon" til ""er bygget og er i transitt" i dag. SPENNENDE
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

MiDi

Sitat fra: hnrk på fredag 04. november 2016, klokken 11:11
Sitat fra: MiDi på torsdag 03. november 2016, klokken 21:43
Har fått bekreftet av leveransekontakten at min X60 kommer med AP2.0 HW. Ble veldig glad for det. Nå gjenstår det å avgjøre om jeg skal ha oppgradert Autopilot og "Evnen til å kjøre selv". Tenkte det kunne være lurt å oppgradere AP men er litt usikker på sistnevnte. Det koster jo en del og jeg vet ikke helt hva jeg får og eventuelt når. Men mulighetene som skisseres ser jo helt rå ut. Her må det tenkes litt... Er det verdt det? Hadde jo tenkt å ha denne bilen i noen år...
Så også at bilen har gått fra "i produksjon" til ""er bygget og er i transitt" i dag. SPENNENDE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA