Nissan Connect app finner ikke min bil

Startet av PNR1A, lør 09. jul 2016, kl. 18:54

« forrige - neste »

PNR1A

Levert bilen til FlightPark for ca fem timer siden på Gardermoen. Plutselig finner hverken EV app eller LeafManager bilen min. Har noen opplevd lignende problemer i dag?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Nissan Leaf Nordic 30kWh

nr1rayner

Stadig vekk problemer med det systemet...
Fikk oppdatert på min nå med LeafManager.
Kan vel også være at din står utenfor dekningskartet?
Men slapp av, så lenge bilen ikke er stjelt innen du kommer tilbake er den nok i fin form.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

PNR1A

Min bil burde være ved Gardermoen, levert til FlightPark for kl. 14 og flyttet til dems tomta rundt 1430. Noe timer senere fikk jeg varsling om påbegynt lading som jeg har ikke bestilt, deretter ingenting. Ikke med LeafManager heller.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

sylwester

Nissan Connect EV har en del svakheter, men siden du har brukt både den og Leaf Manager er det sikkert ikke klient problem.

Klientene kontakter jo et Nissan API. Hvis appene har virket før så er det sannsynlig at det ikke er noe feil med kontoen din. Dvs. at det kan være noe feil med tjenesten, men da ville det sannsynligvis ikke virket for oss heller, noe det gjør.

Hvis GSM-dekningen er dårlig der bilen står er det lite sannsynlig at nissan sin backend klarer å få kontakt med bilen og returnerer en feilmelding til klientene. Det er nok det mest sannsynlige. 

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

PNR1A

Det var en del faglig språk jeg kjenner ikke til :) Visste ikke at GSM dekning rundt Gardermoen er så svakt.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Nissan Leaf Nordic 30kWh

nr1rayner

Kan jo være parkert i en "blindsone" for dekning.

Lukk Nissan-appene, slapp av og NYT FERIEN!  8) ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

sylwester

Sitat fra: Valdemar på søn 10. jul 2016, kl. 09:40
Det var en del faglig språk jeg kjenner ikke til :) Visste ikke at GSM dekning rundt Gardermoen er så svakt.

Det er som nr1rayner skriver. F.eks. enkelte plasser i garasjen på jobben, hvis jeg parkerer med snuta mot veggen, så kan jeg se langt etter noen kontakt med bilen. Det er god dekning der ellers.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA