Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva tror dere startpris på Ampera-e ferdig registrert på vei i Norge blir?

Startet av Hansi, tirsdag 05. juli 2016, klokken 00:17

« forrige - neste »

Hansi

Sitat fra: mfurmyr på torsdag 22. september 2016, klokken 11:13
Blir det stor forskjell på pris mellom Europa og USA/Canada kan det jo raskt bli parallell import som vi har sett med Nissan Leaf.

Paralellimport blir antageligvis ikke like aktuelt på denne da den vil få CCS med type 1 i USA og CCS med type 2 i Europa..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Sverre Grevskott

evt parallell import fra tyskland da om den begynner på 30/33k eur ink 19% mva og 10% skatt ;)
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Trond.m

Sitat fra: Sverre Grevskott på torsdag 22. september 2016, klokken 14:22
evt parallell import fra tyskland da om den begynner på 30/33k eur ink 19% mva og 10% skatt ;)
10 % skatt ??.  De har vel ikke skatt på elbiler i Tyskland ?.  Derimot har de vel nå fått inntil 5000 Euro i subsidier, men de utbetales nok ikke til norske kunder.

Sverre Grevskott

10% skatt på biler ikke produsert i tyskland. Denne blir vel produsert i usa?
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt


Counterpointer

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 22. september 2016, klokken 17:48
Har ikke helt kontroll på tysken, men det er det kanskje noen som har?

http://www.giga.de/unternehmen/opel/news/opel-ampera-e-preisrahmen-durch-bolt-ev-von-chevrolet-gesetzt/


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fordi det ser ut for meg som de antar prisen blir 36 tusen euro  som er omtrent 330 tusen nkr.......


Sent from my iPhone using Tapatalk

bno

36 etter fradrag umwelt. Som de sier ikke akkurat et røverkjøp. Så får vi se. Her er det da lagt på MwSt. på 19% så for oss uten € 4` fradrag er prisen nord for €33600 og det vil si 306000 NOK og det gir i et hvertfall ikke noe parallellimport akkurat.

Enig i forrige innlegg at prisen i Norge nok vil ligge på de kontraktuelle 330`

S4e

Ser ut for meg som artikkelen spekulerer på mulig pris i Tyskland basert på pris i USA. Og at om det kommer så høyt så blir det en høy pris i det Tyske markedet. Det vet altså ikke hva prisen blir i Europa...

Hadde de tatt utgangspunkt i pris i Canada så ville estimatet blitt et helt annet...

Tror/håper ikke dette blir pris hos oss!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Trond.m

i3 er definert av Opel som en av konkurrentene. Den koster 36.150 Euro i Tyskland. I Norge er veil.pris 267.500 og det gis inntil 8 % rabatt på denne prisen for bedrifter med storkunderabatt.  Blir prisen på Ampera ca 330 i Norge så kommer jeg nok til å kansellere min bestilling. Da kjører jeg heller premium og rustfri BMW i3 og bruker litt av fritiden min på å hurtiglade  ;)

knut3448

Det kan vel tenkes at det er flere faktorer som avgjør prisen? Om man ikke har annen kjennskap til hvordan prisingen foregår utover at man kan bruke en valutakalkulator så trenger man kanskje ikke spekulere mer. Svaret kommer om en uke.

Pedro Lima om subsidier og prising
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,29092.msg496951.html#msg496951

Jeg mener jeg har lest om importavgift på batteri fra østen i USA. Om det stemmer kan det tenkes at biler for eksport vil slippe avgiften og bli billigere.

knut3448

Sitat fra: TM på torsdag 22. september 2016, klokken 19:28
i3 er definert av Opel som en av konkurrentene. Den koster 36.150 Euro i Tyskland. I Norge er veil.pris 267.500 og det gis inntil 8 % rabatt på denne prisen for bedrifter med storkunderabatt.  Blir prisen på Ampera ca 330 i Norge så kommer jeg nok til å kansellere min bestilling. Da kjører jeg heller premium og rustfri BMW i3 og bruker litt av fritiden min på å hurtiglade  ;)
Enig, kommer nok til å trekke meg om prisen blir 330k. Det er rimelig sannsynlig at noe ala 40kWh Leaf presenteres i Paris og da kan den være aktuell. Eller helst 45kWh+ Ioniq :)

knut3448

Sitat fra: nime01 på torsdag 22. september 2016, klokken 19:38
Godt poeng, det kan hende det er derfor Bolt EV vil bli rimeligere i Canada enn i USA?
Det er en mulig forklaring ja, om avgiften faktisk finnes (: Mener å ha lest om dette ifm Tesla.


kammiz

Sitat fra: knut7 på torsdag 22. september 2016, klokken 19:39
Enig, kommer nok til å trekke meg om prisen blir 330k. Det er rimelig sannsynlig at noe ala 40kWh Leaf presenteres i Paris og da kan den være aktuell. Eller helst 45kWh+ Ioniq :)
tviler sterkt på at vi allerede får se 40kwh leaf når 30kwh er så fersk. ioniq er nok også for fersk. men kia soul burde få større batteri nå.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

kammiz

tror neppe de tar det hoppet. Det er nok bare GM som er innstilt på å slåss med Tesla om markedsandeler. Det er fortsatt stor interesse for 200 og noe tusen kroners elbiler med 20-30 mil. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA