Hva tror dere startpris på Ampera-e ferdig registrert på vei i Norge blir?

Startet av Hansi, tirsdag 05. juli 2016, klokken 00:17

« forrige - neste »

turfsurf

TM skriver om Model S når han refererer til gratis lading. Derav størrelsesklasse og.


--
turfsurf
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amoss

Sitat fra: turfsurf på lørdag 10. september 2016, klokken 16:46
TM skriver om Model S når han refererer til gratis lading. Derav størrelsesklasse og.

Hmmm... Mente bestemt at det sto Model 3 (og ikke "tross alt er i en helt annen klasse størrelsesmessig") da jeg siterte. Ser innlegget ble redigert mens jeg svarte - ble dette endret da?
Model S 85D

Trond.m

Tror ikke at det stod Model 3...kan iallefall ikke huske at jeg redigerte det. Det var vel bare noen skrivefeil, og så la jeg til litt om pakkeprising. Jeg vet godt at Model 3 ikke inkluderer gratis lading. Det var en annen som tidligere refererte til prisen på Model S60 .Mitt poeng er at prisen på denne ikke kan sammenliknes med e-Ampera, selv om batteriet har samme kapasitet.

Amoss

Sitat fra: TM på søndag 11. september 2016, klokken 17:33
Tror ikke at det stod Model 3...kan iallefall ikke huske at jeg redigerte det.

Ok, da må jeg ha lest feil, og du kan se bort i fra svaret jeg kom med :)
Model S 85D

nr1rayner

330 var vel pris på "bestilt" bil med mye utstyr..?
Altså ikke startpris..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sverre Grevskott

#35
Skrives 30k Euro i tyskland. Det gir vel ca 270k i Norge. Så det spørs vel hvor hardt de satser i Norge det. 270 hvis de satser hardt, opp mot 300 (da med litt ekstra i grunnprisen) hvis de gambler på at mange uansett vil bestille.. Jeg tipper intro på 269 900,- + levering
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

bno

33000 Euro eller 305000 kr. Med fradrag av Tysk mva.19% er vi nede på 256000.

http://www.autobild.de/artikel/opel-ampera-e-2016-vorschau-5059293.html

Edit: Priser som omtales i Tyske medier er fra € 30` - 35`(35 = nto. 270000,-) Da kan man kansje håpe på en realistisk pris i Norge på 300000,-

seidl

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17


zbk

Jeg tipper innstegsprisen smetter under 300K i alle fall. Setter de den merkbart lavere <280K tror jeg de vil kunne selge alt de er i stand til å levere (noe det virker som de kan uansett om ikke prisen blir mye høyere enn spekulasjonene). Personlig håper jeg full pakke med levering, vinterdekk og det man evt trenger av ekstra kabler kan løses ut til under 350K.

Jeg håper på <280K for basismodellen og <330K for full pakke, men ser ikke bort fra at basismodellen bare smetter såvidt under 300K.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Gnilre

Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

moby666

Det jeg er mest skeptisk til er at hovedkosten til AE er batteriet og at resten av bilen er lavbudsjett. Feks mangel av "dyrt" utstyr (ACC, elseter, kjøling i seter, støydemping). Batteriet vil falle dramatisk i pris fremover og da blir kanskje denne bilen ekstra utsatt pga "mye av pengene" har nettopp blitt brukt til batteriet i bilen som stuper i pris.

knut3448

Er den så dårlig utstyrt? Det står da ventilerte skinnseter i utstyrslista til Bolt, aner ikke om de er elektriske. Den har endel kamerateknologi (speil, fugleperspektiv...) som vel ikke Ioniq har? La ikke merke til det på hybriden jeg kikka på.

Den blir kanskje tyngre og mindre aerodynamisk enn 60kWh bilene som kommer etter, men det er godt mulig at det vil være innført (litt) mva innen konkurrentene er på plass. Det vil hjelpe på verditapet på A-e.

Alfa Bergen

http://insideevs.com/chevrolet-bolt-ev-canada-priced-42795/

The all-electric Chevrolet Bolt EV, which has been rated at an exceptional 383 km (238 miles), has also been given a fairly exceptional price-tag in Canada – $42,795 (+$1,600 dst). With an exchange rate (at time of press) of 1.32 Canadian dollars equaling a USD, the Canadian pricing translates to $32,420.

Also of note, the Canadian base pricing includes DC fast charging, which is a $750 option ($990 CAD) in the US on the base model.  So one might say the Canadian price is equal to $31,670 USD.


Tilsynelatende har GM litt å gå på siden Bolt blir rimeligere i Canada enn i USA. Om vi skal gjøre litt valutaakrobatikk og oversette den canadiske prisen til norske kroner blir det 268 000 inkludert DC lading
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019 (solgt)
Model YP levert 1.3.2023
Nissan Leaf 2018

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

bno

så da er det litt spesielt om de opererer med 330 her som netto priset?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA