Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software v8.0

Startet av Cookie Monster, torsdag 30. juni 2016, klokken 21:56

« forrige - neste »

ChrML

Sitat fra: krister461 på torsdag 22. desember 2016, klokken 14:17
Sitat fra: ChrML på torsdag 22. desember 2016, klokken 13:00
Automatisk profil basert på keyfob bør jo være enkelt å løse i praksis med noen enkle grep:
- Funksjon utløses av keyfob som detekteres i førerdør ved åpning av bil. Utløses ikke av andre dører. Det er mest sannsynlig riktig fob.

- Kriterier: Bilen må ikke være i drive. Utløses kun ved opplåsning av bil.
Dette forutsetter at bilen vet hvor foben er når bilen låses opp. Og, om konen sitter seg inn først er jo bilen alt ulåst når jeg sitter meg inn på førersiden.

Det er allerede en setting hvor man kan bestemme at Fob kun skal virke på førersiden, så jeg går ut fra at systemet vet hvilken sensor som registrerer Fob.

Man trenger ikke å benytte opplåsing som eneste kriterie. Vil tro man kan gjøre det så enkelt som å Fob på førerside etterfulgt av åpne dør, så lenge bilen ikke er i drive og ingen sitter i setet.

krister461

Sitat fra: ChrML på torsdag 22. desember 2016, klokken 15:59
Det er allerede en setting hvor man kan bestemme at Fob kun skal virke på førersiden, så jeg går ut fra at systemet vet hvilken sensor som registrerer Fob.
Den innstillingen endrer hvilke dører som låses opp keyless. Det er ikke gitt at sensorene endrer seg. Men, skal ikke utelukke at det lar seg gjøre.

Blir spennende å se hvilken løsning de har valgt og hvor godt den fungerer.

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

8.0 2.50.114 skal teste mer i kveld
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

#769
Nå må de få fikset at bilene bryter telefonsamtale når man rører volumkontrollen.  Ufattelig at man lager slike feil på fungerende biler og tar seg sin grenseløst gode tid på å ordne det opp igjen. Jeg har etterhvert tatt i bruk separat handsfree i bilen på grunn av dette.

lunitiks

Det var da voldsomt. Har aldri opplevd dette. Tvertimot hadde jeg to telefonsamtaler idag med flere volumskift uten problemitos
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Og jeg testet dette i dag igjen. Tre samtaler brutt på rad før jeg gav opp  >:(

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 22. desember 2016, klokken 18:24
Og jeg testet dette i dag igjen. Tre samtaler brutt på rad før jeg gav opp  >:(
Jeg har samme bug'en.

amund

Hva med spotify? Har vært kunde i 10 år, måtte si opp nå. Får kun spilt en sang pr dag. Har vært på Spotify support i 6mnd med problemet, det ble fikset for 2 updates siden. Så ble det mye verre nå sist. Nå gidder jeg ikke betale 99 kroner for 30 sanger lenger.

Syns det er stilig at Spotify aksepterer å rote det til for 100.000 potensielle og tidligere kunder (eller kanskje færre hvis det er kun Europa som har?)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

satheesh.net

Endelig litt seriøse forbedringer i nye v8.0 (2.50.114) for Model X:

- Mer informasjon rundt Superladestasjonene.

- Automatisk Driver Profile link til individuelle fobs (nøkler).

- Mer finjustering i lydbildet (equalizer valg).

- Litt endrede funksjoner for åpning av dørene på fører- og passasjersiden.

- Trippelklikk på fob (nøkkel) for lukking av samtlige dører.

Lynet

Ingen ting har skjedd med hastighetsbegrensning. Fikk hell ikke +10 av fartsgrensen ved bruk av autopilot.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

petersv

Jeg skjønner ikke helt nyheten i equalizer, dette har jo eksistert fra 2013. Eller har det manglet på biler med Ultra Super Duper Hi-Fi-pakka?

satheesh.net

Sitat fra: petersv på fredag 23. desember 2016, klokken 07:59
Jeg skjønner ikke helt nyheten i equalizer, dette har jo eksistert fra 2013. Eller har det manglet på biler med Ultra Super Duper Hi-Fi-pakka?

Det har kommet to nye justeringsmuligheter. Jeg er dessverre ingen lydfreak og skjønner ikke helt hva disse gir av lydopplevelse på fagspråket. ::)

petersv

Ok, takk for oppklaring. Hva er disse innstillingene?

Lynet

Det er nå fem istedet for tre frekvenser som kan justeres.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA