Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har dere tenkt å gjøre med skiene?

Startet av Bjoris, søndag 26. juni 2016, klokken 11:29

« forrige - neste »

hnrk

Sitat fra: lenny36 på onsdag 26. oktober 2016, klokken 09:19
Hahaha en SUV til en million du ikke kan frakte noen skarve ski med. Her har form gått foran funksjon.
Kan du ikke frakte ski? Jeg har ikke skiene på taket på bilen jeg har nå, hvorfor skal jeg plutselig ha de på taket på den nye bilen? Jeg er enig i at det er teit å ikke ha mulighet for takgrind, ideelt sett så hadde TMX hatt vanlige dører. Samtidig.. de dørene er jo bittelitt kule da :)

Funksjon, schmunksjon, den har i det minste hengerfeste :D
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

satheesh.net

Sitat fra: lenny36 på onsdag 26. oktober 2016, klokken 09:19
Hahaha en SUV til en million du ikke kan frakte noen skarve ski med. Her har form gått foran funksjon.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg driver ikke med slike fremkomstmiddel man brukte i birkebeinertiden rundt år 1170. I dag kjører jeg dit jeg skal. ;D Heldigvis i en Model X. ::)

Brede

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 26. oktober 2016, klokken 10:16
Sitat fra: lenny36 på onsdag 26. oktober 2016, klokken 09:19
Hahaha en SUV til en million du ikke kan frakte noen skarve ski med. Her har form gått foran funksjon.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg driver ikke med slike fremkomstmiddel man brukte i birkebeinertiden rundt år 1170. I dag kjører jeg dit jeg skal. ;D Heldigvis i en Model X. ::)

Da er du inne på feil tråd altså!  :P

elpedros

Sitat fra: lenny36 på onsdag 26. oktober 2016, klokken 09:19
Hahaha en SUV til en million du ikke kan frakte noen skarve ski med. Her har form gått foran funksjon.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Form kan umulig ha gått foran funksjon på dette misfosteret av en bil. Mye bil for pengene er det sikkert likevel.

nie

Løfter denne litt frem fra glemselen.
Det bør jo snart være noen med praktiske erfaringer med ski i f.eks seks-seteren?
Er det f.eks. noen som kan tenke seg å dele noen bilder av en seksseter med nedfelt bakre seterad, åtte par ski liggende i midten og en normal bagasje for en helg på hytta?

tut


Leafy

#66
Ble bestilt en slik fra autoload.no i dag. For langturene blir det å pakke inn skiene i poser som vaskes etter bruk.


https://www.youtube.com/watch?v=-PKuYscwvso
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

o.b.lix

Veldig mye løse skruer å skru på en kald snødag.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kanutten

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 12. november 2016, klokken 07:47
Veldig mye løse skruer å skru på en kald snødag.

Til gjengjeld ser det jo skikkelig snasent ut med all den dritten hengende bak på bilen...  ::)

Gladiator

Bil kommer først i mars men stativ er kjøpt inn! Kan også ta 3 sykler bare bytte overdelen. Testet på hengerfeste bare å sette på og klemme igjen ikkenoe skruing. Så det var positivt. Skal kun brukes til korte distanser skifrakt i mitt tilfelle.

jlan

Samme i sykkel konfigurasjon. Greit også at det kan vippes bakover for å åpne bakluken.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

M@Do

Har dere funnet ut hvordan justere hardheten på vippe funksjonen. Mitt er veldig tungt å vippe bakover og blir ikke stående i "utslått" posisjon.

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Vesslan

Dere som har kjøpt Fabbri-stativet eller Mottez-stativet: Er det mulig å få på plass skiene i stativet når de ligger i en skipose? Det ser muligens litt trangt ut på videoene...

nie

Mange fantasifulle varianter med stativ her.
Problemet er jo at bilen blir seende ut som en sjark med mesan.

Er det INGEN som har noen bilder av ski (helst mange par) liggende i midten på en seks-seter?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA