Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kreativ kjøring med elbil på motorveien

Startet av AppleKnocker, onsdag 15. juni 2016, klokken 18:48

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: tomrh på torsdag 16. juni 2016, klokken 12:51
Det er forresten ikke bare Kreta men Sverige også. Vanlig å kjøre halvveis eller helt ute i den brede veiskulderen på 110-veier med bare ett felt i hver retning.

Vanlig å legge seg ut på skuldra hvis det kommer raskere trafikk bakfra, i alle fall. Veldig greit når man tar igjen lastebiler, campere o.l. :)  Synd veiskuldrene her i nisselandet ikke engang er breie nok til en syklist.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tomrh

Ja. Selv om veiskulderkjøring kan diskuteres så liker jeg mentaliteten i å gi plass til andre som har det mer travelt enn seg selv. Man kan le av Kreta, men jeg liker å kjøre der, det er rom for både å kjøre fort og sakte uten at den ene ergrer vettet av seg av den andre.

Her til lands er det en helt annen mentalitet. Man skal ihvertfall bruke all den plassen man har rett på, og man skal heller ikke bli forbikjørt.

Jeg synes egentlig e-Golf-føreren valgte en logisk løsning, han sneglet seg fram det stedet han var minst mulig i veien. Han hadde nok svært lite strøm igjen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Beckern

Veiskulder-kjøring er noe man gjør der det er lov eller ellers er vanlig. I Norge er det svært farlig og blir straffet hardt om man blir tatt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA