Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Powerwall - tilgjengelighet og priser i Norge

Startet av georglu, tirsdag 14. juni 2016, klokken 12:02

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: gaja på søndag 04. september 2016, klokken 15:13
Interessant hvor gode Tesla har vært på å selge en innpakning. Batterier i seg selv er ikke noe nytt, det eneste Tesla har gjort er å lage noe som tar litt mindre plass og ser bra ut. De fleste med eneboliger har plass til en liten rekke med båtbatterier i garasjen eller på loftet, hvis det virkelig er pga lønnsomheten de ønsker seg en batteribank.

Jeg ser ikke bort fra at man kan nærme seg lønnsomhet, hvis man klarer å få såpass med egenproduksjon fra solceller e.l. at man kan koble seg off-grid og slippe nettavgiften.

Off-grid på solceller blir aldri lønnsomt i Norge da produksjonen er helt minimal i desember og januar. Det blir MYE kjøring av aggregat, noe som gir veldig dyr strøm.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

o.b.lix

Sitat fra: gaja på søndag 04. september 2016, klokken 15:13
Batterier i seg selv er ikke noe nytt, det eneste Tesla har gjort er å lage noe som tar litt mindre plass og ser bra ut.

De har laget ganske avansert elektronikk for å styre det hele også, ikke glem det. Og satt fokuset på denne teknologien, som også er viktig.

På bil har de forsket mye på hvordan sette sammen pakken slik at den ikke skal ta fyr, og sannsynligvis har det brukt dette i powerwall også.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW


Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

OhmPaPa

#19
Tesla har oppdatert sidene sine på https://www.tesla.com/no_NO/powerwall

En powerwall koster nå 73 900,-
Maskinvare 7 200,-   (antar denne kan styre flere powerwalls)
Installasjon 10-30 000,- alt etter som.

Så ca 90 000,- for ett batteri hvis installasjonen ikke er for komplisert.

Soltak har ingen pris men man kan be om at Tesla tar kontakt: https://www.tesla.com/no_NO/solarroof

Er det noen her som har powerwall eller soltak?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA