Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

60D back in business?

Startet av Bjoris, torsdag 09. juni 2016, klokken 14:45

« forrige - neste »

Bjoris

https://www.teslamotors.com/no_NO/models/design?redirect=no

Denne så jeg ikke komme, spennende å se hva dette blir til, pt er det altså slik at du kan velge 60 eller 90, så kan en for 70.000 få 75, men bare for biler 70, antar det skal stå 60 der. Men jeg kan ikke tro at Tesla vil levere ut biler med 75 kwh SW begrenset til 60, det er jo mega sløsing med batteri

Muffinman

Tullefeil på siden? Har skjedd før går det rykter om  ;D

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

OlaM

Ser også ut som supercharger er inkludert.
'21 3LR

HKS

Jepp, 60-versjonen er tilbake med et 75-batteri som er begrenset i software.
Kan selvsagt låses opp for en pen sum etter man har mottatt bilen...
Tesla Model 3 Long Range

OlaM

Ser også at Tesla Norge fremdeles ikke sløser bort for mye penger på oversettere.



Og så bruker de fremdeles det helt komisk klønete "Autopilotens bekvemmelighetsegenskaper". Nei takk, men kan jeg få kjøpe noen av de andre egenskapene til autopiloten?  ::) Hva med "autopilot", enkelt og greit? (Synes å huske jeg så nettopp det en gang, men kanskje jeg husker feil)
'21 3LR

fonberg

60(D) virker ikke som et dumt kjøp i det hele tatt for meg. 160.000 rimeligere enn 90D, og med oppgraderingsmulighet til 75 i ettertid. Frem til da kjører man med idiotsikre marginer på batteriet, som skulle tilsi god levetid. Og rekkevidde/ladehastighet med 60 burde muliggjøre langkjøring med SC uten mye tidsstraff ift 85/90.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Toonster

#8
Morsomt, dette har jeg nevnt i en annen tråd at jeg tror Tesla vil satse på en strategi hvor man kun har 1 til 2 batteri pr modell og heller SW begrenser det. (Ideelt sett kun 1 batteri, slik at man kan oppgradere bilen hele livsløpet)

Dette er nok fornuftig sett fra minst tre sider: produksjonslinjen, innstegsprisen og fremtidige oppgraderingsinntekter.

For øvrig ser jeg at prisen på en 75D er ca det samme som før introduksjonen av 60/60D (muligens kr 5000 rimeligere om jeg ikke tar feil).
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Muffinman


Toonster

Sitat fra: Muffinman på torsdag 09. juni 2016, klokken 16:00
Hva var prisen på gamle 70/70D?

Husker ikke grunnprisen, men om jeg konfigurerte bilen slik min blir levert endte jeg opp med
795.000 og mener 825.000 med oppgradering til 75D (ca priser tatt fra hodet :) )
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Sandvika

Det virkelig store spm er jo hva slitasje på et 60kwh batteri som egentlig er et 75kwh batteri blir.
Er det SW som sier "60kwh tilgjengelig", eller er det software som sier legger hver 5. celle "død".

Om det er softwarestyrt til at det er et 75kwh batteri som er begrenset til mellom f.eks 10-70kwh så vil man jo få få et batteri hvor det går mange mange år før man merker degradering, man får større hastighet på SC og bedre akselerasjon. Potensielt kinderegg dette...

Er usikker på hvor god forretningsidé det med senere oppgradering er. Klarer ikke helt se for meg at jeg kjøper en 60, kjører lykkelig rundt i 12mnd før jeg plutselig blar opp 70.000,- for 15kwh ekstra siden jeg skal på ferie (Da blir det fly for å si det sånn).

Amoss

Sitat fra: Sandvika på torsdag 09. juni 2016, klokken 16:14
Klarer ikke helt se for meg at jeg kjøper en 60, kjører lykkelig rundt i 12mnd før jeg plutselig blar opp 70.000,- for 15kwh ekstra siden jeg skal på ferie (Da blir det fly for å si det sånn).

Nei, men prøv å se for deg at du ER på ferie, med en "bedre halvdel" (som kanskje ikke er så mye "bedre" akkurat da) og 3 skrikende unger og du oppdager at du akkurat IKKE klarer å komme frem til neste lader på hjemturen.... ;)
Model S 85D

Muffinman

Da er det viktig å ha låst opp FØR forrige lading....

lunitiks

Wtf! Dette hadde heller ikke jeg ventet. Spenstig. Men hvor lang tid før noen har nerdet frem en metode å låse opp 75'ern?

For øvrig tror jeg veldig få vil bla opp flere titalls tusen etter kjøpet for å få 15 kwh ekstra. Samtidig er det antakelig attraktivt med 60D pga batterilevetiden

EDIT: Hehehehe Muffin greit poengtert
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA