Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading! :-(

Startet av LN-YOV, fredag 03. juni 2016, klokken 15:25

« forrige - neste »

LN-YOV

Efter å ha virket helt ok i flere år bestemte min kjære Think seg idag for at den ikke ville ta imot ladning!
symtomet er at ladekladden viser spenning og de to nederste (car link fault og power fault) blinker som de pleier å gjøre før jeg kobler på bilen!
Men idag fikk ikke kladden kontakt med bilen! (ingen av lampene i bilen lyste opp idet jeg koblet den til!)
Hadde problemer med dette på jobben før men aldrig hjemme!
Alt fungerer helt normalt ellers!
Har koblet ifra 12v. batteri et i en halv time, åpnet kladden og målte ledningene på bilsiden, det var kontakt!
Er det noen som bor inærheten av Grimstad som har en ladekladd jeg kunne ha lånt for å skjekke ut at det er den og ikke bilen som har problemet?

Warlock

Sjekk at 12V-batteriet er godt ladet. Har opplevd at bilen ikke vil lade dersom dette er gammelt og tok dårlig til seg lading. Etter jeg byttet 12V-batteriet har jeg ikke opplevd dette.

LN-YOV

Takk for svar!
Men batteriet er under et år gammelt.
Har også voltmeter som indikerer spenninge og det viser hvilespenning på over 12v.
Men i løpet av natten hadde den heldigvis begynt å lade igjen :-)
Lurer på om det er varmen den ikke tåler?
Men tror jeg vil prøve å få tak i en reserve kabel!
Lurer på om alle kladder går omværandre?
F.k.s. er det noen problemer forbunnet med å bruke en kabel fra 2008 på en 2010 bil?

Warlock

Kablene går nok om hverandre ja. Du kan til og med bruke alle Type2 uttak som måtte befinne seg i nærheten med rette kabelen (noe ala denne: http://www.nofuel.no/Produkt/ladekabel-type-2-til-type-1-4m#product eller fra en annen leverandør). Men som du sier, det enkleste hadde nok vært om noen kunne lånt deg en. Jeg er i Trondheim, noe jeg dessverre føler er i lengste laget unna)

LN-YOV

Takk for svar!
Heldigvis ser det ut som om ting er tilbake til normalen igjen :-)
Men skal skaffe meg en  reserve kabel!

LN-YOV

Kladden liket tydeligvis ikke det varme været :-( Ville ikke lade nå igjen!
Jeg kjøpte for 1 1/2 år siden en  Mainepine kontroller, som siden har ligget i skuffen!
Kanskje på tide å gjør noe med den!
Kontaktor og jordfeilbryter burde ikke være noe problem å få tak i, bil støpsel derimot er vel verre å få tak i?
Er det noen har liggende en havarert lade kladd eller et løs støpsel man kunne få kjøpt mon tro?

nofuelno

Vi kan ordne et løst støpsel for 950,-
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Teik

Støpsel får du vel på Biltema for en hundrings....(?)

Go-carter

Jeg har et støpsel jeg egentlig hadde tenkt å bruke til type2-kabel, men den kan selvfølgelig selges til rett pris :)

Think har et sært støpsel produsert av Levden.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

LN-YOV

Takk for svar :-)
Skal komme tilbake til saken om litt :-)

POSi411

Ligger et par ødelagte ladekladder med kabel og kontakt her også som jeg kan selge billig.
POSi411
Jessheim
2008 Th!nk City Zebra med soltak og rødt interiør

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA