Ikke første gang dette verkstedet ( Møller på Forus i Stavanger ) farer med skrøner.
De forsøkte også i det lengste å innbille meg at det ikke var mulig å tilbakestill service indikatoren etter å selv ha tatt service.
En tid tilbake forsøkte et annet verksted seg på at Clutch skifte på Porsche 928 var en omfattende operasjon som innebar at motor og transaksling måtte ut av bilen. Kunne likevel hjelpe for "kun" 20 000 kr + deler.
Nærmere undersøkelser avslørte at Porsche hadde laget et lite deksel i clutch huset, og en liten stub aksling og hylse. Alt som trengtes var å løsne dekselet og hylsen, ta ut stub akslingen og bytte clutchen. Har aldri vært borti enklere clutch bytte enn på nettopp denne bilen.

En fersk historie er min lokale BMW MC butikk. De påstår at uten at de har utført service, frafaller garantien. Da jeg fotograferte et ekstraordinært ( enda ikke påkrevd ) oljeskift på bakre drev inkludert avkrysning av utskrift av BMW sin egen verkstedsmanual kunne de informere at nå gjaldt ikke garantien lengre. Selv foretrekker jeg å vite at alt er OK bak der, etter at første skift avslørte metalspon enn å vente på serviceintervall og betale andre som ikke har et personlig forhold til kjøretøyet for å gjøre en jobb jeg alltid har gjort selv. Selv om det betyr frafall av garantien. Uansett, skulle det bli behov for garanti, slipper forhandleren ikke unna med slikt tøv.
Min erfaring gjennom 38 år og ca 100 MC og 100 biler er at selvgjort er best, og ikke minst rimeligst. Tror ikke døgnet hadde hatt nok timer til all overtidsarbeidet jeg måtte gjort for å betale verkstedsregninger på disse kjøretøyene gjennom de siste 38 år. Hadde nok blitt flere 10 talls millionbeløp når en regner med full ned til siste skrue mekking på minst 2 MC og 1 bil, og nesten full pakke på ganske mange av dem