Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Det er H7 som er hovedlyspære i Thinken

Startet av HHF, søndag 12. september 2010, klokken 09:58

« forrige - neste »

HHF

Ikke noen stor sak, men jeg kan jo spare noen andre for tabben :-)

I manualen står det at det er H4 som er hovedlyspæren i Thinken. Dette stemmer ikke. Det er H7 ... Greit å vite før man står der med lykta ute og skal skifte pæra om man ikke har en annen bil man kan reise å hente ny pære med ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

El rayo

Manualen ble trolig laget før de fikk vite at de lyktene som var bestilt ikke gikk gjennom godkjenningen for E-merking. Noen som vet sikkert ommanualen stemmer for 100-serien (de første 100 bilene fra 2008)?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

GliX

Sitat fra: HHF på søndag 12. september 2010, klokken 09:58
Greit å vite før man står der med lykta ute og skal skifte pæra om man ikke har en annen bil man kan reise å hente ny pære med ...

Man må med andre ord ta ut hele lykta for å bytte pære? Noen som har en rask beskrivelse av hvordan dette gjøres? Jeg har en enøyd bil og har kjøpt pæra, men aner ikke hvordan jeg går frem for å bytte.

--
GliX

cpa

Det står i instruksjonsboka, på siden foran hvordan du skifter selve pæra.  Jeg surra en dag før jeg fant det.  Du må sku en godt synlig festeskrue (var den grønn mon tro?) på siden av lykten helt ut.  Skruen sitt litt trangt, men det går med to fingre.  Når skruen er helt ute er det bare på skyve / dra hele lykten ut og skifte pære som beskrevet.  Lykke til.

GliX

Sitat fra: cpa på tirsdag 16. november 2010, klokken 15:09
Du må sku en godt synlig festeskrue (var den grønn mon tro?) på siden av lykten helt ut.  Skruen sitt litt trangt, men det går med to fingre.  Når skruen er helt ute er det bare på skyve / dra hele lykten ut og skifte pære som beskrevet.

Det gikk jo som fot i hose. Trodde vel at hele lykta var anderledes iom at instruksjonsboken er for den gamle typen med H4-pære, men der tok jeg feil.

Takk for hjelpen.

--
GliX

el nino

Har nettopp skiftet hovedlyspære (merkelig at de" alltid" går om vinteren når det er beinkalt og du fryser fingrene av deg) ??? Selve skiftingen gikk greit, men når jeg skulle skru på lokket i bakkant av lykteinnsatsen, ville det ikke sitte :'( Det var helt umulig å få festene på lokket til å gripe. Kan det skyldes kulda? Har desverre ingen oppvarmet garasje, kun carport. Men får ta meg en tur til et kjøpesenter med parkeringshus hvis denne h###""""" kulda fortsetter.

commiesoft

Bytt til Philips Blue Vision pærer (4000K) så ser Cityn mer moderne ut, mer som Xenon og dagslys.  ;)

Du får dem i både H4 og H7.

mohpet

Både lang- og kjørelys gikk på høyre side her om dagen. Skiftet pære, hvordan er det mulig at Thinken kun bruker én H7 pære for begge disse? Torshov Bil sa det var umulig, men både lang- og kjørelys virket etter at jeg skiftet pæren!

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

GliX

Det er såkalt Bi-halogen. Dvs at det et én lyskilde og en klaff som flytter på seg for å endre utstrålingen mellom hhv kjørelys og fjernlys.

Veksle mellom de to med åpent vindu, og du vil høre den fysiske lyden av nevnte klaff.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA