Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjoner - Haugesund/Haugalandet

Startet av odahle, fredag 27. februar 2015, klokken 12:12

« forrige - neste »

aronesen

I følge https://map.chargedrive.com/ er det 400V 32A, altså 22kW. Prisen er som vanlig Kr: 1,- pr. minutt.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Måkemannen

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 17. mars 2016, klokken 15:41
Ja, den var litt snodig. Trenger noen med en Model S eller Zoe til å koble på og se hva de får av fart.
Har Zoe. Jeg kunne tatt en tur innom imorgen etter jobb og testet. Det er vel bare å stryke fortum ladebrikken og tut & kjør? (Aldri fått brukt den, dette er første fortum stasjon rundt her jeg bor)

zyp

Ja, om det ikke fortsatt er gratis. Jeg var innom og ladet på lørdag, og da hadde de ikke begynt å ta betalt ennå.

Måkemannen

Sitat fra: Måkemannen på søndag 20. mars 2016, klokken 23:00
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 17. mars 2016, klokken 15:41
Ja, den var litt snodig. Trenger noen med en Model S eller Zoe til å koble på og se hva de får av fart.
Har Zoe. Jeg kunne tatt en tur innom imorgen etter jobb og testet. Det er vel bare å stryke fortum ladebrikken og tut & kjør? (Aldri fått brukt den, dette er første fortum stasjon rundt her jeg bor)
Var innom der idag og ladet (igår glemte jeg selvsagt ladekabelen, er ikke så vant med ladere som mangler ledning). Jeg så skiltet med 7,4kW, men jeg aner rett og slett ikke hva den leverte, jeg er vant med hurtigladere med en eller annen form for skjerm, hvor finner jeg levert effekt til bilen på bilens display? Jeg hadde vel heller ikke noen egnet SOC på bilen når jeg plugget i (73% tror jeg det var), Sto der i vel et kvarter mens jeg hadde et herremåltid på maccen, da tror jeg det var oppi åtti... sju? Jeg skrev ikke ned tallene.

Jeg var eneste bil på hele ladestasjonen forøvrig.

sjokomelk

Sitat fra: Måkemannen på tirsdag 22. mars 2016, klokken 19:42
Var innom der idag og ladet (igår glemte jeg selvsagt ladekabelen, er ikke så vant med ladere som mangler ledning). Jeg så skiltet med 7,4kW, men jeg aner rett og slett ikke hva den leverte, jeg er vant med hurtigladere med en eller annen form for skjerm, hvor finner jeg levert effekt til bilen på bilens display? Jeg hadde vel heller ikke noen egnet SOC på bilen når jeg plugget i (73% tror jeg det var), Sto der i vel et kvarter mens jeg hadde et herremåltid på maccen, da tror jeg det var oppi åtti... sju? Jeg skrev ikke ned tallene.

Jeg var eneste bil på hele ladestasjonen forøvrig.
Tror ikke Zoe sier noe om effekt. Men den sier vel noe om tid som gjenstår? Så kan man bruke det for å beregne hvor mye futt man får. 22kW fyller vel bilen fra 0 til 100 på en times tid?
Og du vil alltid få "full pupp" ladehastighet på 22kW med Zoe. Spiller ingen rolle hvor lite eller mye kapasitet du har igjen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

odahle

Har benyttet meg av ladestasjonen på Oasen flere ganger ila påsken. Den sliter virkelig med å akseptere betaling med SMS, så jeg vil absolutt anbefale at alle bruker brikken. Jeg glemte brikken to ganger, og det var ikke mulig å få kontakt med noen av laderene. Forhåpentligvis bare akkurat denne uken at det var slike problemer.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

LMOR

Fremgang, men ikke aktiv. Men er det noen som vet noe om denne. Fortum brikke?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

EinarV

Sitat fra: LMOR på lørdag 02. april 2016, klokken 13:24
Fremgang, men ikke aktiv. Men er det noen som vet noe om denne. Fortum brikke?

Hvor er denne? Kun CCS og AC?
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

LMOR

Sitat fra: EinarV på søndag 03. april 2016, klokken 12:32
Sitat fra: LMOR på lørdag 02. april 2016, klokken 13:24
Fremgang, men ikke aktiv. Men er det noen som vet noe om denne. Fortum brikke?

Hvor er denne? Kun CCS og AC?
Ja, det er denne jeg har fulgt arbeidet med bilder. Møller Haugesund.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Svk

Sitat fra: LMOR på lørdag 02. april 2016, klokken 13:24
Fremgang, men ikke aktiv. Men er det noen som vet noe om denne. Fortum brikke?
Fortum

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

De har åpnet uten at jeg fikk være med å klippe snoren, eller kanskje det skjer senere siden jeg ikke har sett noen offisiell lansering..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA