Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjørte Kokstaddalen Bergen (ved flyplassen) -Karmøy uten lading

Startet av Kjell Leaf, onsdag 25. mai 2016, klokken 18:11

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Hadde i dag en fin tur i godværet, sol, 17-19 grader og brukte kun viften i kupeen. Strekningen er 142 km, og var litt usikker, så valgte å slippe ferjekøen forbi meg i Sandvikvåg og la meg i 75 km/t i de 80 sonene det er på strekningen. Det var en del trafikk de første km i Bergen, og måtte også stoppe to tre minutter pga en ulykke, og kjørte 1 km bak en feiebil, så gjennomsnittsfarten ble bare 53,8 km/t. Forbruket endte på 11,6, og jeg hadde 18% igjen da jeg kom hjem, og 32 km rest (noe som er litt høyt da det er 40 og 50 sone på slutten av turen)..
Dette er jeg ganske fornøyd med. Brukte Eco modus. og brukte kun cruise-control i den undersjøiske tunnelen.
Bilen er en Tekna fra des. 2013, og har km.stand 45.300. Originale sommerdekk på 17", og lufttrykk på 2,8.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Mazzbot

Det er imponerende .. Kjørte fra Myrkdalen - Åsane for en uke siden , 123 km , hadde 13% da jeg kom hjem. 2015 tekna med nå 18 000 km . Bare 80 og 70 sone egentlig , jeg brukte også ECO
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Kjell Leaf

Forbruket til Leaf stiger mye om fartsgrensen blir høyere enn 70 km/t, det er synd at forskjellen er så stor mellom 70km/t og 80 km/t.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA