Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sammenligning M 3/ M S

Startet av skywalker, fredag 20. mai 2016, klokken 21:26

« forrige - neste »

skywalker

Laget en sammenligning av S og 3 basert på bilder fra My Tesla. Tok som utgangspunkt at takhøyde er ca lik og plasserte bakhjulene på samme sted. Tror 3 ern blir en romslig bil, men litt kortere. :)
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

Amoss

Sitat fra: skywalker på fredag 20. mai 2016, klokken 21:26
Laget en sammenligning av S og 3 basert på bilder fra My Tesla. Tok som utgangspunkt at takhøyde er ca lik og plasserte bakhjulene på samme sted. Tror 3 ern blir en romslig bil, men litt kortere. :)

Skal ikke si noe sikkert, men mitt inntrykk er at Model 3 prototypen som ble vist var en liten tanke lavere enn Model S.
Model S 85D

stooy

Vet folk om avstanden mellom bakseter og tak blir lik? I Model S-bakseter må jeg halle litt på hodet for å få plass :/

Amoss

Sitat fra: stooy på torsdag 09. juni 2016, klokken 14:00
Vet folk om avstanden mellom bakseter og tak blir lik? I Model S-bakseter må jeg halle litt på hodet for å få plass :/

Jeg vet ikke. Men grunnen til at M3 ikke ble liftback var jo som kjent at de valgte å plassere tverrbjelken helt bak, for å gi baksetet bedre takhøyde. Taket skal da altså i teorien være like høyt som MS med glasstak, men uten kantene rundt/bak. Om setet er like høyt, høyere eller lavere vet jeg ikke, men det skal visstnok være bedre plass mellom seteradene.
Model S 85D

ladov

I en av videoene fra unveil event så var det en kar på 6'1" som hevdet han kunne plassere knyttneven mellom hodet sitt og taket når han satt bak. Skulle indikere at du sitter komfortabelt selv om du er 1,90. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

stooy

Sitat fra: ladov på torsdag 09. juni 2016, klokken 14:58
I en av videoene fra unveil event så var det en kar på 6'1" som hevdet han kunne plassere knyttneven mellom hodet sitt og taket når han satt bak. Skulle indikere at du sitter komfortabelt selv om du er 1,90. :)

Flott :D

john

Den heter TM3 ikke M3.

Sent fra min D6603 via Tapatalk


ducktolate

på amerikanske sertifikatet mitt sto det 6 feet og jeg er bare 183 høy. Så 6 feet og en inch skulle vel bli 185 ish. Men har vel fortsatt litt plass opp om man er 190 cm også.

Diravi

Takhøyden i Model S uten panoramatak rekker så vidt til en person på 175 cm. Profilen på Model 3 ser ut til å i beste fall være marginalt mer gunstig for takhøyden i baksetet, kanskje er det mulig å hente et par cm der. Det er lite sannsynlig at baksetet skal være montert (enda) lavere, men batteriet under gulvet kan ha en annen utforming slik at man kommer lavere ned i bilen totalt sett (utsparing for fotbrønner?). Resten av de 15 cm opp til 190 må i så fall hentes ut av at glasstaket tar mindre plass, og her tror jeg det er maks 5 cm å hente. 175 + 2 + 3 (gitt lavere batteri) + 5 = 185, og det tror jeg er optimistisk nok.

Så 190 cm fremstår ambisiøst. Det er uansett relativt få kombikupe/sedaner, også konvensjonelle biler uten batteripakke under gulvet, som kan skilte med plass til 190 cm i baksetet.

Seks fot er ganske riktig 183 cm. Men hvor realistisk de seks fot + en knyttneve er, avhenger av hvor realistisk forhold en amerikaner har til sin egen høyde (mange vil nok si seks fot om de er 5'11" også) og hvor den knyttneven ble plassert hen - nøyaktig midt oppe på hodet eller litt lenger frem, hvor toppen av hodet skråner fremover og takhøyden samtidig øker ytterligere. ;-)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.


Hyperstress

Sitat fra: ladov på torsdag 09. juni 2016, klokken 14:58
I en av videoene fra unveil event så var det en kar på 6'1" som hevdet han kunne plassere knyttneven mellom hodet sitt og taket når han satt bak. Skulle indikere at du sitter komfortabelt selv om du er 1,90. :)
Han kunne sikkert plassere en knyttneve mellom lårene og seteputa også. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Mazzbot

Nå som vi vet at ny hw er kommet og prisen så lurer jeg på om de vil prise autopiloten til lik pris som model s og x ?

Om man ikke kjøper med noe av ap , vil man ha noe standard som f eks , nødbrems , acc , osv ?

Hvorfor kjøpe en dobbel så dyr bil med samme utstyr men bare litt større ?

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

Mulig jeg blander sammen med ett annet tilvalg, men mener det nettopp var AP det ble spurt om da Elon på twitter bekreftet at dette ville få en lavere pris på Model 3.

... men da var det altså snakk om AP1, ikke det som ble sluppet i natt :p  Antar uansett at det blir noe billigere på Model 3, men ikke nært "halv pris".
Model S 85D

Pompel

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 20. oktober 2016, klokken 18:50Hvorfor kjøpe en dobbel så dyr bil med samme utstyr men bare litt større ?
Kommer vel an på behovet. For min del må vi anskaffe en større bil som nr1/nr2 pga plass til hundebur og vi fyller bilen i dag når vi drar på familietur. Mulig takboks kan bistå når vi drar på tur om det blir mulig, vi får se.

Jeg ser i alle fall for meg betraktelig mindre bagasjeplass i Model 3 vs Model S, noe må jo gå på bekostning når den krympes både frem og bak
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA