Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tap på gamle i3 pga ny batteri pakke.

Startet av Gondron, lørdag 07. mai 2016, klokken 11:47

« forrige - neste »

Kanon

Sitat fra: phnuxen på onsdag 11. mai 2016, klokken 13:53
Sitat fra: Kin2k3 på onsdag 11. mai 2016, klokken 09:12
Sitat fra: LMOR på lørdag 07. mai 2016, klokken 15:15
Tror ikke dette er tilfeldig. De kommer med en høy ca pris uten innbytte. Så venter de til alle som vil bytte bil er ferdig med en vurdering som endre med nybil. Så kommer prisen på innbytte og montering.
Jeg tipper den prisen ender på maks 50000.-.



-P

Jeg tror hva man hører fra noen som jobber i BMW el. plukker opp fra andre forum og tidsskrifter bør man ta med en stor klype salt. F.eks ved en iPhone lansering så er det veeeeldig mange som har god info på at telefonen blir slik og slik, men ved lansering stemmer plutselig ingenting eller svært lite. Ser noen skriver at BMW må også tjene penger og forsvarer således en pris på 100.000.- for 5 mil forbedring. Da viser jeg til f.eks Nissan Leaf.


[/quo

Har ikke sett noen har forsvart pris på 100 k ? Som nevnt her har vel ikke Nissan noen oppgradert batteripakke og tilby heller ?
Når det gjelder info fra andre forum, så må en sevfølgelig ha med seg salt. 
Viser seg allikevel at flere har vært spot on informert om i3 versjon 2.0 i over et år, og således  kan en knipe på saltet fra flere av forumianerene der.
Pris på vekselbatteri har ingen kommet med.

phnuxen

Sitat fra: Kanon på onsdag 11. mai 2016, klokken 16:56
Sitat fra: phnuxen på onsdag 11. mai 2016, klokken 13:53
Sitat fra: Kin2k3 på onsdag 11. mai 2016, klokken 09:12
Sitat fra: LMOR på lørdag 07. mai 2016, klokken 15:15
Tror ikke dette er tilfeldig. De kommer med en høy ca pris uten innbytte. Så venter de til alle som vil bytte bil er ferdig med en vurdering som endre med nybil. Så kommer prisen på innbytte og montering.
Jeg tipper den prisen ender på maks 50000.-.



-P

Jeg tror hva man hører fra noen som jobber i BMW el. plukker opp fra andre forum og tidsskrifter bør man ta med en stor klype salt. F.eks ved en iPhone lansering så er det veeeeldig mange som har god info på at telefonen blir slik og slik, men ved lansering stemmer plutselig ingenting eller svært lite. Ser noen skriver at BMW må også tjene penger og forsvarer således en pris på 100.000.- for 5 mil forbedring. Da viser jeg til f.eks Nissan Leaf.


[/quo

Har ikke sett noen har forsvart pris på 100 k ? Som nevnt her har vel ikke Nissan noen oppgradert batteripakke og tilby heller ?
Når det gjelder info fra andre forum, så må en sevfølgelig ha med seg salt. 
Viser seg allikevel at flere har vært spot on informert om i3 versjon 2.0 i over et år, og således  kan en knipe på saltet fra flere av forumianerene der.
Pris på vekselbatteri har ingen kommet med.

Skulle vel sjekket kildene først selv jeg da:-) Hadde nok ikke gjort meg som toppsjef! Ha en topp dag videre i Solen.

LMOR

Nå har vel BMW vært ute og skrytt av alt de skal få til med gamle i3 batterier mange ganger, og det er beskrevet her inne også.
Så det at det nå skal være mulig å bytte batteriet, men du får 0.- for det gamle er usannsynlig.
Det ryktet jeg har mest tro på, er at prisen på nytt er kjent, men hvordan returordningen praktisk skal gjennomføres og prisen vi da får for batteriet er ikke klart.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Amigakongen

Så kan man regne med på salg/innbytte og lik konfigurert 33kw i3 = mellomlegg på 100.000?
2015 BMW I3 - 11800km

Beckern

Så lite batteriet taper seg antar jeg at jeg kan ha bilen i noen år som den er. Med 150-200k km på telleren blir batteribytte mer aktuelt. Lysten på å bytte vil selvsagt øke dersom 120Ah batteriene blir kompatible. Spørsmålet er om det vil kunne forsvares på annen måte enn ren nytteverdi.

LMOR

Sitat fra: Amigakongen på onsdag 11. mai 2016, klokken 19:33
Så kan man regne med på salg/innbytte og lik konfigurert 33kw i3 = mellomlegg på 100.000?
Høres vel riktig ut, men det avhenger av hvor gammel bilen er. Jeg betaler litt mer i mellomlegg på en bil som kostet ca 350 ny, men da er bilen 2,5 år når jeg får den nye. Det er ikke noe å si på det. Nybil har aldri vært en god investering.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Kanon

Sitat fra: LMOR på onsdag 11. mai 2016, klokken 20:21
Sitat fra: Amigakongen på onsdag 11. mai 2016, klokken 19:33
Så kan man regne med på salg/innbytte og lik konfigurert 33kw i3 = mellomlegg på 100.000?
Høres vel riktig ut, men det avhenger av hvor gammel bilen er. Jeg betaler litt mer i mellomlegg på en bil som kostet ca 350 ny, men da er bilen 2,5 år når jeg får den nye. Det er ikke noe å si på det. Nybil har aldri vært en god investering.

Er det lov og spørre hva den nye koster?

LMOR

Med alt 345 inkl dekk, og så spørs det om du få noe rabatt i tillegg.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Tor med hammeren

Ha nå litt is i magen! Jeg har nettopp fått min første elbil, en i3 og er mye mer fornøyd enn jeg hadde drømt om. Litt ergerlig å få ny bil og så går det to mnd og nyheten om større batteri. Men, samtidig popper jo ladepunktene med hurtigladere opp som paddehatter. Jeg velger å tro at dette med rekkevidde kanskje blir litt mindre fokusert etter hvert pga bedre tilgang på lading. Noen trenger lang rekkevidde, jeg har funnet ut at jeg egentlig har rikelig med det jeg har så jeg tror nok det vil være et bruktmarked for den når tiden kommer. Batteripakker og skifte av de vil ganske sikkert bli billigere og nye pakker vil kanskje få enda større kapasitet ila de neste årene. Anvendelse av brukte batteri tror jeg også vil skyte fart og skape et marked for batteriene som skiftes ut.

Ingeniøren

Sitat fra: Tor med hammeren på søndag 15. mai 2016, klokken 15:49
Ha nå litt is i magen! Jeg har nettopp fått min første elbil, en i3 og er mye mer fornøyd enn jeg hadde drømt om. Litt ergerlig å få ny bil og så går det to mnd og nyheten om større batteri. Men, samtidig popper jo ladepunktene med hurtigladere opp som paddehatter. Jeg velger å tro at dette med rekkevidde kanskje blir litt mindre fokusert etter hvert pga bedre tilgang på lading. Noen trenger lang rekkevidde, jeg har funnet ut at jeg egentlig har rikelig med det jeg har så jeg tror nok det vil være et bruktmarked for den når tiden kommer. Batteripakker og skifte av de vil ganske sikkert bli billigere og nye pakker vil kanskje få enda større kapasitet ila de neste årene. Anvendelse av brukte batteri tror jeg også vil skyte fart og skape et marked for batteriene som skiftes ut.

Nettopp - veldig mange som klarer seg godt med dagen rekkevidde - folk kjører vel rundt 40 km dagen i snitt. Det vil alltid komme noe som går lengre og skal være bedre....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Strøm Tycoon

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 15. mai 2016, klokken 18:42
Sitat fra: Tor med hammeren på søndag 15. mai 2016, klokken 15:49
Ha nå litt is i magen! Jeg har nettopp fått min første elbil, en i3 og er mye mer fornøyd enn jeg hadde drømt om. Litt ergerlig å få ny bil og så går det to mnd og nyheten om større batteri. Men, samtidig popper jo ladepunktene med hurtigladere opp som paddehatter. Jeg velger å tro at dette med rekkevidde kanskje blir litt mindre fokusert etter hvert pga bedre tilgang på lading. Noen trenger lang rekkevidde, jeg har funnet ut at jeg egentlig har rikelig med det jeg har så jeg tror nok det vil være et bruktmarked for den når tiden kommer. Batteripakker og skifte av de vil ganske sikkert bli billigere og nye pakker vil kanskje få enda større kapasitet ila de neste årene. Anvendelse av brukte batteri tror jeg også vil skyte fart og skape et marked for batteriene som skiftes ut.

Nettopp - veldig mange som klarer seg godt med dagen rekkevidde - folk kjører vel rundt 40 km dagen i snitt. Det vil alltid komme noe som går lengre og skal være bedre....

Korrekt, i3 med 22kWh blir ikke noe mindre egnet til et bruksmønster den har løst p.t.

Noterer meg at biler med Suite-interiør blir solgt veldig fort på finn.no ... noe som bare bekrefter at 345 er tallet å sikte på for neste bil :)

elektrolux

Den lure plukker nå opp en i3 som har rast i pris og venter på at første bil med ny og større batteripakke kolliderer.

Så kjøper han batteripakken hos huggeren og bytter selv. ;)

Batteripakken som for få år siden gav markedsledende rekkevidde, og som nå plutselig ikke holder til nærbutikken ( psykisk sett ) kan så brukes i huset til å regulere strømtrekket fra nettet.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Olemann

#43
Det kan se ut som endel som har bestilt den nye har antatt at prisen på den gamle skal synke utover sensommer/høst når den nye leveres ettersom antallet brukte i3 på FINN etter at den nye ble annonsert har steget fra ca 50 biler til nå over 100.  Den siste 20% økningen kom etter at den nye kunne bestilles.

Det ser derfor ut til at at noen prøver å unngå antatt prisnedgang ved å selge den gamle før de får den nye......det er i alle fall en mulig forklaring.  En økning på 50% brukte på få uker er mye og ikke unaturlig å koble dette til den nye modellen.

Og på samme måte som med Tesla, da prisen på P85 dukket kraftig rett etter at P85D ble annonsert, kan det hende prisene på den gamle klatrer opp igjen (slik det gjorde med Tesla)  straks de som har kjøpt den nye får solgt unna sin gamle og markedet stabiliseres igjen.

Men som andre har sagt; beholder man den gamle er den akkurat like god som før, dersom behovet dekkes.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA