Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor sitter sikring for parklys?

Startet av EV-FTW, mandag 02. mai 2016, klokken 12:29

« forrige - neste »

EV-FTW

Skulle skifte til osram LED på parklys. Lyst fint i 1 min så døde de. Bakre kjørelys på venstre side forsvant også. Har trålet instruksjonsboken, men finner ikke noe oversikt over sikringene.
Har sjekket på venstre side i dashbordet, finner den ikke der.
Har sjekket i motorrommet, finner der en boks som styrer hovedlys, men ser ikke noen oversikt som viser parklys, og kjørelys bak!

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Strømbil

Har gjort det samme. Denne sikringen er knotete plassert.

Ved siden av 12v batteriet er det en sikringsboks, som er montert med sikringene opp\ned.
Mener boksen er merket med W1.

Sikringen er en rød 10a, flatstift mini. Du får kjøpt disse på bensinstasjonen, eller f.eks biltema.
Den står plassert  på F7.


Svart Nissan Leaf 2013.

EV-FTW

Sitat fra: Strømbil på mandag 02. mai 2016, klokken 12:36
Har gjort det samme. Denne sikringen er knotete plassert.

Ved siden av 12v batteriet er det en sikringsboks, som er montert med sikringene opp\ned.
Mener boksen er merket med W1.

Sikringen er en rød 10a, flatstift mini. Du får kjøpt disse på bensinstasjonen, eller f.eks biltema.
Den står plassert  på F7.



Er det LED pærene som har tatt sikringen?
Er samme type pærer. Men skulle det vært motstand i dem?

Tusen takk for svar, skal gå ut å lete der du beskrev !
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Strømbil

Hos meg var det LED pærene som tok sikringen.
Vet ikke hvorfor. Byttet type, og nå fungerer det.
Svart Nissan Leaf 2013.

EV-FTW

Fant sikringen, byttet denne.
Satte i LED pærene før jeg byttet til ny sikring. De lyste fint etterpå. Helt til jeg skulle sette dem inn i reflektoren, da gikk sikringen.
Fant ut da at den ene pæren var forskjøvet litt ut av stilling.
Så tydelig at det skal lite til før sikring går.
Satte pærene skikkelig inn i holder igjen, satte dem forsiktig på plass i reflektor, og skrudde igjen.
Byttet på ny sikring, og nå lyser det som det skal!

Og det ser så mye bedre ut! Samme fargetone og lys som i LED nærlysene.
Bare dumt det ikke er LED i fjernlyset også!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA