Elektrisk Uke 2010

Startet av Baltor, tir 24. aug 2010, kl. 20:53

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Baltor på tir 14. sep 2010, kl. 09:01
hvordan gikk det med deg Elektrolux?

Ville ikke ta sykkelen fra noen andre, så jeg besvarte aldri quissen.  ;D

Ellers var det gode spørsmål, som jeg ikke sånn uten videre kunne tatt på sparket.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: Baltor på tir 14. sep 2010, kl. 09:01

Vi hentet altså likestrøm fra Peugeot Partner til å steke vaff-el, et greit triks på picnic ute i ødemarka. Har nå laget et strømuttak fra hurtigladertilkoblingen i koblingsboksen, kanskje jeg skal lage min egen intelli-grid?

Vær litt forsiktig med likestrøm. Det brytere som ikke er beregnet på dette kan lett brenne opp, gnister blir større og kan derfor lettere forårsake brann. Det er ikke like vont å få et støt men kan være like skadelig. :o
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

PerBear

Sitat fra: Griffel på tir 14. sep 2010, kl. 20:40
Vær litt forsiktig med likestrøm. Det brytere som ikke er beregnet på dette kan lett brenne opp, gnister blir større og kan derfor lettere forårsake brann. Det er ikke like vont å få et støt men kan være like skadelig. :o

Ja, dette er viktig poeng. Det ble brukt vaffeljern med manuell termostat satt til maks av nettopp denne årsak. Dersom de hadde blitt stående på uten røre ville termostat høyst sannsynlig bli brent.

Men: gjort på sikker måte er det nyttig å ha noen kWh på "boks"  ;D
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA