Facelift - hva består den egentlig av?

Startet av Bjoris, torsdag 14. april 2016, klokken 20:38

« forrige - neste »

Muffinman

Vet ikke. Muligens ambisjoner om å gjøre baksetet bedre å sitte i, men det blir spekulasjoner. Selv synes jeg ikke biler med pano er noe særlig å sitte bak i siden jeg blir kald på hodet (nope, hårmanken er ikke det den engang var), og takhøyden rundt kanten er faktisk lavere slik at man blir sittende med hodet inni hjørnet der bak. Men uansett tullete hvis setet er gjort høyere når takhøyden allerede var knapp. Å redusere på noe som var lite i utgangspunktet blir _veldig_ lite.

Cookie Monster

Sitter man lavere på next gen baksetene? Synes de virker som bygger mer ned da det er mer vinkel så man sitter mer ned i setene bak.

Får ta å måle i kveld :)
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

SurSnasen

Sitat fra: Brede på torsdag 28. april 2016, klokken 09:36
- Baksete. Om det har skjedd noe på facelift eller tidligere vet jeg ikke, men noe har iallefall skjedd! Bilen var uten pano, samme som min P85. Jeg er 185cm høy og i vår egen bil stanger bakhodet i taktrekket bakdersom jeg sitter normalt, ubehagelig og ville ikke sittet bak der mer enn en time eller to.. I faceliften tok hele hodet i taket selv om jeg satt med svai i nakken, baksetene her vart fullstendig ubrukbare for meg.
Jeg trodde de hadde endret vinkel på sitteputene for en tid tilbake for å forbedre takhøyde? Virker helt motsatt på meg..

Er høyden fra sittepute og ned til gulvet i baksetet fremdeles like liten? To timer i baksetet på en Model S var mer enn nok for mine 183 centimeter. Hodet stanget i taket, og jeg måtte sitte med bare en liten del av rumpa nede i selve setet. Lårene svevde godt over sitteputen. Tesla burde vel heller designet batteriene med en slags fotbrønn for å forbedre sittekomforten i baksetet.

reinartg

Slik ser faceliften ut i solid white med 21" turbin i sølv:

Muffinman

Denne blir fin med felger fra en hylle eller to høyere  :D

Toonster

Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. april 2016, klokken 13:09
Denne blir fin med felger fra en hylle eller to høyere  :D

Vurderer 20" Vossen CV4 - satser på at det får duge
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Muffinman

Hvis jeg først skulle "ødelagt" en slik bil tror jeg kanskje VF i 21 eller 22" ville vært sterke kandidater for min del. Om jeg hadde orket å kjøre rundt med det er en annen sak...Nedlakkering gjør at bilen formelig trygler om å bli tilgodesett med fete felger  ;D

Toonster

Greit at det ser bra ut, men skal jo brukes også. Så uaktuelt med 21-22"
2021 - Model 3 LR

Cookie Monster

Ser ut som facelift også inkluderer ny type kamera med 3 linser (main, narrow og fisheye) samt høyttaler i front for å lage lyd for fotgjengere.
Står noe om det i service/dele katalogen i koblingskjema.

Utstillingbilene har ikke det, men er sikkert bare produsert i en fei med ny front bare. Er også mulig det bare er lagt opp ledinger osv for at dette kommer senere.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Bjoris

Interessant, ble ikke sagt noe om dette på "lanseringen" i Bergen, de visste ikke engang om ladeluken som gikk inn og ut faktisk kom på produksjonsbilene...

KrW

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 28. april 2016, klokken 13:38
Ser ut som facelift også inkluderer ny type kamera med 3 linser (main, narrow og fisheye) samt høyttaler i front for å lage lyd for fotgjengere.
Står noe om det i service/dele katalogen i koblingskjema.

Utstillingbilene har ikke det, men er sikkert bare produsert i en fei med ny front bare. Er også mulig det bare er lagt opp ledinger osv for at dette kommer senere.

Spennende  :D Har du link til katalogen? Jeg finner manualen til den før facelift, men ikke den nye. Kanskje ikke det samme som service/del-katalogen.

Edit: man trenger kanskje en konto https://service.teslamotors.com
Hadde vært fint å se en screenshot om noen har.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Cookie Monster

2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Cookie Monster

Frontvindu er enda bare for mono camera i delektalogen ink for facelift. Så kan tyde på at dette er noe som kommer senere.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Diravi

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 28. april 2016, klokken 09:59
Sitter man lavere på next gen baksetene? Synes de virker som bygger mer ned da det er mer vinkel så man sitter mer ned i setene bak.

Får ta å måle i kveld :)

Prøvesatt min egen to uker gamle bil i kveld. Jeg er 173 cm høy og får akkurat plass under taket, så lenge jeg er forsiktig med bruk av hårgele.  8) Derimot har jeg litt bedre lårstøtte enn på de gamle demobilene. Så noe har de gjort med sitteputen.

Men unntak av innvendig kupebredde, og forsåvidt lengden på fotbrønnen, så er plassen omtrent prikk lik baksetet i en Fiat 500.  ;D
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Toonster

Godt at bakseteplass(takhøyde) ikke er noe jeg (må) prioriterer. Med små barn så drøyer det noen år før dette blir en aktuell problemstilling. Andre som måtte ha behov for å sitte på, får bare leve med det som er :)
2021 - Model 3 LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA