Facelift - hva består den egentlig av?

Startet av Bjoris, torsdag 14. april 2016, klokken 20:38

« forrige - neste »

reinartg

Sitat fra: MeTesla på fredag 06. mai 2016, klokken 12:29
Sitat fra: reinartg på fredag 06. mai 2016, klokken 12:02
Sitat fra: reinartg på torsdag 05. mai 2016, klokken 20:52
Siste nyheter/rykter sier at 75D er en OTA oppdatering unna for et ekstra beløp for alle 70D facelift biler. Noen som vet om dette virkelig stemmer?

http://www.theverge.com/2016/5/5/11597508/tesla-model-s-70-battery-upgrade-pay-unlock-battery

Nå er 75D ekstra utstyr for 70D i design studio.

Koster 24800

Ja, ikke billig akkurat.

Teslanewbie

#136
20 km er Ikke verdt 25000kr, det eneste jeg mistenker  og som andre også har nevnt er at 70D overpresterte tidligere og med SW begrensing kan det  være at rekkevidden blir kortere enn tidligere 70D biler..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Powerflux

NEDC rekkevidden for 70D står fortsatt på 470 km og 20 ekstra km ved 75 upgrade!
Nå er jo NEDC en relativt ubrukelig standard men likevel  :o
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Bjoris

Det blir veldig interessant å se om det er ett nytt batteri eller om de bare struper det og så tar betalt for økt rekkevidde!

Håper de første som kommer til lande med ett slik batteri får noen med CAN bus til å sjekke. Mitt stalltips er at batteriet er det samme som før, ser jo heller ikke ut til at en får 5 kWh når de skriver 20 km, typical tilsvarer vel ca 3,5 kWh og enda mindre om de snakker om EPA eller NEDC...

Mr.Tesla

Hvor mange kWh tror dere er tilgjengelig i 75 batteriet? Hvis det er 72 for 70 batteriet burde det begynne å nærme seg det originale 85 batteriet.

turfsurf

Eller er det bare 70 batteriet som har fått nytt navn, og 70 blir nå begrenset til 67.


Sent from my iPad using Tapatalk
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Powerflux

Sitat fra: turfsurf på fredag 06. mai 2016, klokken 15:55
Eller er det bare 70 batteriet som har fått nytt navn, og 70 blir nå begrenset til 67.


Sent from my iPad using Tapatalk
Det ville jo være helt på trynet når 70D frem til nå har gitt 72.5 :-X
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

turfsurf

Tja, det ville ikke overrasket mye. Uansett, så lenge det er samme batteri, så ser jeg ikke det store poenget med å betale ekstra. Det betyr bare att man aldri får ladet til 100%, men det gjorde jeg jo så godt som aldri mer 85Den heller.


Sent from my iPad using Tapatalk
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Powerflux

Kanskje man skal tenke motsatt og gjette på at man fortsatt får 72,5 kW men at buffer nå er vesentlig større??
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Porsgrunn

85 kWh batteriet ble byttet ut med et 90 kWh batteri med en litt annen batterikjemi.

Jeg tror at at det gamle 70 kWh batteriet er tatt ut av produksjon og erstattet med et som har den nye kjemien og er på 75 kWh.

turfsurf

Kanskje. Uansett så er jo 70D ett veldig bra kjøp. Det meste av fordelene med ett 75 batteri, til en vesentlig lavere pris.


Sent from my iPad using Tapatalk
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Porsgrunn på fredag 06. mai 2016, klokken 18:33
85 kWh batteriet ble byttet ut med et 90 kWh batteri med en litt annen batterikjemi.

Jeg tror at at det gamle 70 kWh batteriet er tatt ut av produksjon og erstattet med et som har den nye kjemien og er på 75 kWh.
Om de har byttet til ny kjemi må man påregne lavere ladehastighet for ny 70 og 75 sammenlignet med gammel 70.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Powerflux

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 06. mai 2016, klokken 18:41
Sitat fra: Porsgrunn på fredag 06. mai 2016, klokken 18:33
85 kWh batteriet ble byttet ut med et 90 kWh batteri med en litt annen batterikjemi.

Jeg tror at at det gamle 70 kWh batteriet er tatt ut av produksjon og erstattet med et som har den nye kjemien og er på 75 kWh.
Om de har byttet til ny kjemi må man påregne lavere ladehastighet for ny 70 og 75 sammenlignet med gammel 70.
Baserer du det på at 90 har lavere ladehastighet enn 85 hadde?

Hva kan bakgrunnen for det være......beskytte batteriet bedre?
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Øyvind.h

90 har lavere ladehastighet enn 85. Antatt grunnet ny kjemi.
Tilsvarende endring for 70-batteriet bør medføre tilsvarende endring i supercharger-hastighet.
Men det er jo bare spekulasjoner, og ladehastigheten er forsåvidt veldig god sammenlignet med alle andre biler på markedet. Bare ikke sammenlignet med andre Teslaer :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA