Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TESLA Wall Connector - VEGGKONTAKT, 32 A TREFASET

Startet av flux, onsdag 13. april 2016, klokken 13:02

« forrige - neste »

TeslaSvein63

Jeg har aldri nevnt ordet UMC. Derimot har jeg sagt at det ble lovet lademuligheter på 32 amp 400V industri stikk i nærmeste framtid, på samme måte som på 16 amp. Hvordan Tesla hadde tenkt å løse dette, ja si det. En slags UMC ville jo vært veldig enkelt da. Tesla har ikke fulgt dette opp. Tesla har sluttet å imponere meg for lenge siden. Jeg hører på ingen måte til tilbederne med de problemer jeg har hatt og enda sliter med. Det tar aldri slutt. Etter å ha fått pepper for å bruke en skøteledning som i deres øyne var litt for lang, 1 meter (for å kunne bruke UMC på dyptsittende kontakter) og formanet om at det ville kunne få konsekvenser hvis noe skjedde, så må man være på vakt over hva man tar i bruk til bilen. Det skal lite til før man sitter der med postkassen full av sjegg og de vil berope seg garantifraskrivelse. Bruker du noe som Tesla ikke har godkjent og noe drastisk skjer, så vil det med stor sannsynlighet få ubehagelige følger. Det er budskapet. Noen har fått føle dette allerede. I min bruk av bilen er det behov for å kunne bruke den slik jeg ble forespeilet da jeg kjøpte den, med tilvalget dobbeltlader. Dette kostet en god del mer penger. 32 amp 400V rød kontakt, er veldig enkelt og raskt for bruk av bilen og gir et hav av muligheter, for meg i vert fall, ofte utenfor alfarvei på andre steder en hovedveier på øst og sør Norge. Argumentasjon fra teslatilbedere med tåkesyn som ikke har denne muligheten om at dette er unødvendig, og de aldri har hatt bruk for noe slikt og ikke forstår dette, er uintressant. Denne,  http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick-32a-light-rcd-type-b-3-phases-22kw/ som ble nevnt, har jeg ikke sett før og synes var veldig hendig. Da snakker man om å kunne bruke bilen som forespeilet. Det er jo noe lignende Tesla skulle kommet på banen med for lenge siden. Istedet er det hele tiden nye dingser som det pønskes mye på å få laget ala iphone opplegg og diffuse tilbakemeldinger. Det ble kjørt ett ladekurs på Grorud nettopp. Det gikk egentlig ut på å lære folk lade folkeskikk på destinasjonsladerne og reklamere for ny dings som ble høyt anbefalt. Uten om det, ble det ikke svart på noen ting, enten for at de ikke kunne eller hadde lov og dette var selveste lade "sjefen" fra Belgia.     

asgeirn

2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

TeslaSvein63

Hva tror du vil skje om man bruker denne og laderen i bilen ryker eller noe annet eller verre ting? Garanterer du at ikke Tesla blir vrang? 

Griffel

#63
Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 03. juni 2016, klokken 08:59
Jeg har aldri nevnt ordet UMC. Derimot har jeg sagt at det ble lovet lademuligheter på 32 amp 400V industri stikk i nærmeste framtid, på samme måte som på 16 amp. Hvordan Tesla hadde tenkt å løse dette, ja si det. En slags UMC ville jo vært veldig enkelt da. 
Sitat fra: asgeirn på fredag 03. juni 2016, klokken 09:53
Denne NRGKick kabelen får du også kjøpt fra norsk forhandler nå:

http://gronnemil.no/produkt/ladekabler/schukocee-til-type-2/nrgkick-32a-light-m2-t2-cee-5m
Hadde denne vært produsert av Tesla ville den på Teslansk hett UMC, og dette (og tilsvarende fra andre) er egentlig eneste mulighet for å kunne lade fra 32 amp 400V industri stikk. Dermed kan kanskje denne off topic diskusjonen avsluttes, eller flyttes til en annen tråd.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

krister461

Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 03. juni 2016, klokken 10:36
Hva tror du vil skje om man bruker denne og laderen i bilen ryker eller noe annet eller verre ting? Garanterer du at ikke Tesla blir vrang?
Jeg garanterer. Kjør på.

aness

Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 03. juni 2016, klokken 10:36
Hva tror du vil skje om man bruker denne og laderen i bilen ryker eller noe annet eller verre ting? Garanterer du at ikke Tesla blir vrang?

Det der er en Type2-lader, bilen er laget for å bruke Type2-ladere.

Jeg kan ikke se at Tesla har noe å klage på hvis noe ryker, men jeg kan heller ikke se noen grunn til at noe skulle ryke hvis du bruker den der.

TeslaSvein63

Interessant at du svarer på Teslas vegne. Garantier utenom Tesla er null verdt. Det er saken.

Muffinman

Selv Tesla tilbyr og bruker lading fra tredjeparts type 2 bokser. Og de selger type 2 kabel. Hva tror du den skal brukes til?

Hvis man absolutt vil lage problemer av alt er det jo fritt fram. Men da er man en problemelsker.

krister461

Sitat fra: TeslaSvein63 på søndag 05. juni 2016, klokken 23:17
Interessant at du svarer på Teslas vegne. Garantier utenom Tesla er null verdt. Det er saken.
Prøvde bare å svare på samme nivå som du spurte. :)

Johnny

I prinsippet er det større grunn til uro når man fyller drivstoff fra trejepartsleverandører. En elektrisk bil er i stand til å kvalitetsikre det du "fyller" på den, noe en vanlig bil ikke er i stand til i det hele tatt!
TMS og eGolf.

fredag

Sitat fra: TeslaSvein63 på søndag 05. juni 2016, klokken 23:17
Interessant at du svarer på Teslas vegne. Garantier utenom Tesla er null verdt. Det er saken.

Herregud.

Tesla Model S har en type2-kontakt, og er laget for å kunne lades med mode3 type2 ladeutstyr fra alle produsenter, så fremt disse følger standarden og er CE-godkjent.

Hvis du er usikker, ring Tesla og spør om garantien på bilen ryker hvis du bruker NRGKick-produktet eller annen tilsvarende CE-godkjent type2-EVSE. Tips: Husk å spørre uten den surmagede holdningen din, så kanskje de i den andre enden gir deg et konstruktivt svar.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

F_P

Da kan jeg bekrefte at boksen er ankommet landet. Fikk "hentetelefon" i dag :D
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

krister461

Sitat fra: F_P på tirsdag 14. juni 2016, klokken 12:46
Da kan jeg bekrefte at boksen er ankommet landet. Fikk "hentetelefon" i dag :D
Hvor og hvordan har du fått bestilt?

F_P

Sitat fra: krister461 på tirsdag 14. juni 2016, klokken 12:47
Sitat fra: F_P på tirsdag 14. juni 2016, klokken 12:46
Da kan jeg bekrefte at boksen er ankommet landet. Fikk "hentetelefon" i dag :D
Hvor og hvordan har du fått bestilt?

Bestilte i Brummundal i starten av Mai :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

LASOL

Jeg prøvde å bestille på Oslo Nord i går. De hadde ingen informasjon om når denne eventuelt kommer. Og de ville ikke ta i mot forhåndsbestilling.  Anbefalte meg å kjøpe en annen..
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA