Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TESLA Wall Connector - VEGGKONTAKT, 32 A TREFASET

Startet av flux, onsdag 13. april 2016, klokken 13:02

« forrige - neste »

Griffel

#45
Sitat fra: zyp på fredag 20. mai 2016, klokken 12:33
Sitat fra: Griffel på fredag 20. mai 2016, klokken 11:10
Sitat fra: zyp på torsdag 19. mai 2016, klokken 13:04
Pilotsignalet indikerer vel maksstrøm per leder, så om det er satt til 32A, så vil vel bilen som er koblet til enten trekke 1x32A eller 2x18A alt etter hva den klarer å utnytte.

Strømmen i L3 (N) vil da bli ca. 55A og sikringen (40A) ryke. I så fall må strømvelger stilles på 20A og det vil da bli begrensningen (i L3/N=35A), Tesla vil i såfall kunne lade med Ca 9kW (se#3).

Når jeg skriver per leder så mener jeg samtlige ledere, inkludert N. Testene til jkirkebo indikerer at det er sånn det funker i praksis også, ref. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27137.0.html
Sitat fra: Griffel på torsdag 19. mai 2016, klokken 11:15
Kanskje vil de få 16A-18A kanskje  32A (tror egentlig det).
Som altså betyr at jeg også egentlig tror det. Testene til jkirkebo tyder også på dette stemmer.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

LASOL

Sitat fra: F_P på torsdag 12. mai 2016, klokken 13:03
Kan ikke se at noen har skrevet prisen.

Med 2,5 m kabel kr. 5404,- inkl.mva
Med 7 m kabel kr. 5945,- inkl.mva

Hei du har ikke tilfeldigvis også informasjon om når denne blir mulig å bestille i Norge?
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

F_P

Sitat fra: LASOL på onsdag 25. mai 2016, klokken 10:45
Sitat fra: F_P på torsdag 12. mai 2016, klokken 13:03
Kan ikke se at noen har skrevet prisen.

Med 2,5 m kabel kr. 5404,- inkl.mva
Med 7 m kabel kr. 5945,- inkl.mva

Hei du har ikke tilfeldigvis også informasjon om når denne blir mulig å bestille i Norge?

Jeg har bestilt den. Brummundal tok i mot bestillinger, men kunne ikke si noe om når den kom..
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

tonl

Noen som vet om den kan bruke på andre biler eks. e-golf? Eller er den kun for Tesla?

Amoss

Model S 85D

TeslaSvein63

Det er vist nye dingser som må kjøpes fra Tesla hele tiden. Man begynner å se mønsteret. Der i mot å sørge for at intensjonen med å kjøpe dobbel lader i bilen i 2013, klarer de ikke å følge opp. Man lader på 16 amp 400V rød industri kontakt. Med dobbel lader er det en selvfølge å kunne lade på 32 amp 400V rød industrikontakt. Denne strømmengden er genial og det er disse lademulighetene også når man er på tur. Nå er jeg lei av disse vage unnlatende svarene fra Tesla. De svarer i grunnen aldri på noe som helst. Tesla har sviktet totalt her. Nå leveres det ikke dobbel lader lengre heller. Tesla må komme med den dingsen de lovet først før de kommer med nye dingser. Alternativet må være å kjøpe den ene laderen tilbake for det den kostet i tilvalg eller vederlagsfritt kjøpe alternativt opplegg og godkjenne det, slik at bilen kan brukes etter intensjonen da den ble kjøpt. Det er ikke alle som vil være hovedveislave.

Johnny

Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 31. mai 2016, klokken 23:50
Det er vist nye dingser som må kjøpes fra Tesla hele tiden. Man begynner å se mønsteret. Der i mot å sørge for at intensjonen med å kjøpe dobbel lader i bilen i 2013, klarer de ikke å følge opp. Man lader på 16 amp 400V rød industri kontakt. Med dobbel lader er det en selvfølge å kunne lade på 32 amp 400V rød industrikontakt. Denne strømmengden er genial og det er disse lademulighetene også når man er på tur. Nå er jeg lei av disse vage unnlatende svarene fra Tesla. De svarer i grunnen aldri på noe som helst. Tesla har sviktet totalt her. Nå leveres det ikke dobbel lader lengre heller. Tesla må komme med den dingsen de lovet først før de kommer med nye dingser. Alternativet må være å kjøpe den ene laderen tilbake for det den kostet i tilvalg eller vederlagsfritt kjøpe alternativt opplegg og godkjenne det, slik at bilen kan brukes etter intensjonen da den ble kjøpt. Det er ikke alle som vil være hovedveislave.

Forstår jeg det slik at du vil ha en UMC som takler 32 amp 400V? Den ville i tilfelle bli en del kraftigere i utførelsen enn den allerede er.

I løpet av disse to og et halvt årene, har jeg aldri ladet fra et 32 amp 400V stikk(jeg har overgang), men dobbelladeren har jeg brukt mange ganger på type 2 stasjoner. Slik det ser ut nå, vil vi finne stadig flere slike utenfor hovedveiene i tiden fremover.
TMS og eGolf.

inverter

Det finnes "portable" løsninger fra andre leverandører som lar deg utnytte dobbeltladeren fra industrikontrakter, så jeg synes i grunn ikke synd på deg ;)

TeslaSvein63

Sitat fra: Johnny på onsdag 01. juni 2016, klokken 09:38
Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 31. mai 2016, klokken 23:50
Det er vist nye dingser som må kjøpes fra Tesla hele tiden. Man begynner å se mønsteret. Der i mot å sørge for at intensjonen med å kjøpe dobbel lader i bilen i 2013, klarer de ikke å følge opp. Man lader på 16 amp 400V rød industri kontakt. Med dobbel lader er det en selvfølge å kunne lade på 32 amp 400V rød industrikontakt. Denne strømmengden er genial og det er disse lademulighetene også når man er på tur. Nå er jeg lei av disse vage unnlatende svarene fra Tesla. De svarer i grunnen aldri på noe som helst. Tesla har sviktet totalt her. Nå leveres det ikke dobbel lader lengre heller. Tesla må komme med den dingsen de lovet først før de kommer med nye dingser. Alternativet må være å kjøpe den ene laderen tilbake for det den kostet i tilvalg eller vederlagsfritt kjøpe alternativt opplegg og godkjenne det, slik at bilen kan brukes etter intensjonen da den ble kjøpt. Det er ikke alle som vil være hovedveislave.

Forstår jeg det slik at du vil ha en UMC som takler 32 amp 400V? Den ville i tilfelle bli en del kraftigere i utførelsen enn den allerede er.

I løpet av disse to og et halvt årene, har jeg aldri ladet fra et 32 amp 400V stikk(jeg har overgang), men dobbelladeren har jeg brukt mange ganger på type 2 stasjoner. Slik det ser ut nå, vil vi finne stadig flere slike utenfor hovedveiene i tiden fremover.
ja det er en slik mulighet jeg ble forespeilet. Det er klart at den må være kraftigere, men det er en portabel lader så lett og liten som mulig. Det er Teslas oppgave å sørge for at vi kan bruke en slik. Det var det som var meningen med dobbeltladerne. Rød kontakt 32 amp fins i alle verkstedmiljøer, industrimiljøer, bønder. Jeg har mange betjentskaper og muligheter. Det er frihet til bruk og ikke styrte nye løsninger fra Tesla.

TeslaSvein63

Sitat fra: inverter på onsdag 01. juni 2016, klokken 14:44
Det finnes "portable" løsninger fra andre leverandører som lar deg utnytte dobbeltladeren fra industrikontrakter, så jeg synes i grunn ikke synd på deg ;)
jeg synes ikke synd på deg heller. Andre levrandører er ikke Tesla. 

Øyvind.h

Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 31. mai 2016, klokken 23:50
Det er vist nye dingser som må kjøpes fra Tesla hele tiden.

Tja. Du velger vel selv hva du kjøper fra Tesla eller andre? Om det er nye ting som frister, helt sikkert. Men det er langt fra "må" til "ønsker".

Jeg har omtrent ikke kjøpt noe som helst fra Tesla de siste 3 årene. En ekstra UMC slik at jeg har backup og kan la en ligge fast i bilen mens en henger hjemme.

Type 2 kabel har jeg kjøpt, fordi den var veldig billig hos Tesla for 7,5 meter.

Og så ble det et CHAdeMO adapter, bare fordi jeg fikk det billig og eks. mva. med vervekreditt. Aldri brukt det selv, men lånt det ut flere ganger.


Ift. nytt utstyr nå - det ryktes at det kommer en løsning for 230V trefas som løfter effekten en kilowatt eller to for meg. Det er ikke interessant.

Og det skal komme en 22kW hjemmelader, men skulle jeg hatt det ville jeg helt åpenbart kjøpt en portabel 22kW løsning som kan tas med på tur med rødt støpsel. Tesla er jo bare en av svært mange leverandører av ladeutstyr. Hadde ikke giddet å vente på dem når andre leverer bedre og rimeligere løsninger :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

krister461



Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 02. juni 2016, klokken 08:00
Hadde ikke giddet å vente på dem når andre leverer bedre og rimeligere løsninger :)
Hvem leverer egentlig bedre og rimeligere om man ønsker en 22kW ladestasjon med fast kabel?


fredag

#57
Sitat fra: TeslaSvein63 på torsdag 02. juni 2016, klokken 01:28
Sitat fra: Johnny på onsdag 01. juni 2016, klokken 09:38
Sitat fra: TeslaSvein63 på tirsdag 31. mai 2016, klokken 23:50
Det er vist nye dingser som må kjøpes fra Tesla hele tiden. Man begynner å se mønsteret. Der i mot å sørge for at intensjonen med å kjøpe dobbel lader i bilen i 2013, klarer de ikke å følge opp. Man lader på 16 amp 400V rød industri kontakt. Med dobbel lader er det en selvfølge å kunne lade på 32 amp 400V rød industrikontakt. Denne strømmengden er genial og det er disse lademulighetene også når man er på tur. Nå er jeg lei av disse vage unnlatende svarene fra Tesla. De svarer i grunnen aldri på noe som helst. Tesla har sviktet totalt her. Nå leveres det ikke dobbel lader lengre heller. Tesla må komme med den dingsen de lovet først før de kommer med nye dingser. Alternativet må være å kjøpe den ene laderen tilbake for det den kostet i tilvalg eller vederlagsfritt kjøpe alternativt opplegg og godkjenne det, slik at bilen kan brukes etter intensjonen da den ble kjøpt. Det er ikke alle som vil være hovedveislave.

Forstår jeg det slik at du vil ha en UMC som takler 32 amp 400V? Den ville i tilfelle bli en del kraftigere i utførelsen enn den allerede er.

I løpet av disse to og et halvt årene, har jeg aldri ladet fra et 32 amp 400V stikk(jeg har overgang), men dobbelladeren har jeg brukt mange ganger på type 2 stasjoner. Slik det ser ut nå, vil vi finne stadig flere slike utenfor hovedveiene i tiden fremover.
ja det er en slik mulighet jeg ble forespeilet. Det er klart at den må være kraftigere, men det er en portabel lader så lett og liten som mulig. Det er Teslas oppgave å sørge for at vi kan bruke en slik. Det var det som var meningen med dobbeltladerne. Rød kontakt 32 amp fins i alle verkstedmiljøer, industrimiljøer, bønder. Jeg har mange betjentskaper og muligheter. Det er frihet til bruk og ikke styrte nye løsninger fra Tesla.

Jeg har ALDRI hørt at Tesla har lovet en 22kW UMC.

Men det har alltid vært mulig å kjøpe mobile 22kW ladekabler (EVSE) fra tredjepart. De første utenlandske Tesla-turistene hadde med slik mobil 22kW EVSE til Norge høsten 2013.

Eksempel på 22kW EVSE:

http://www.nrgkick.com/home/product/nrgkick-32a-light-rcd-type-b-3-phases-22kw/

Men du er kanskje avhengig av at det står en Tesla-logo på siden av alt utstyret som du bruker til bilen din?

Det har også gått lange tråder her på forumet om hvordan man kan bygge en slik ladeboks selv / få elektriker til å skru sammen en slik ladeboks for deg.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Muffinman


petersv


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA