Dollaren faller - når kommer prisreduksjonen? Og når skal du kjøpe neste Model S

Startet av MeTesla, mandag 11. april 2016, klokken 16:34

« forrige - neste »

MeTesla

Sitat fra: Afterburner på fredag 23. september 2016, klokken 09:12
Mitt første innlegg her på forumet  :)

Skal bestille min første elbil. Blir en TMS 90D. Vedlig usikker på farge og utstyr. Så hjelp meg gjerne. Har lest på forumet til øyet blir stort og vått.

Må innrømme at det sitter langt inne å kjøpe en så dyr bil. Og tanken på verdifall, dollarkurs, kvalitet osv. gjør meg nesten søvnløs. Men får vel bare trø til. Bruker i dag 5-6000,- på diesel og bommer per måned. Det gidder jeg ikke mer   :'(

Hvordan skal jeg spekke opp en 90D, og med hvilken farge? Greit at den er attraktiv ved senere salg.

Hvis jeg var deg ville jeg spurt Tesla om hva de evt gjør dersom prisene faller mens du venter. Kanskje får du også de 32 000 i rabatt(?) som jeg vet noen fikk på S eller om bare var i en tidsbegrenset periode. Tipper du får om du spør.

Om du i tillegg bruker en referral fra noen så blir det vel også noen tusenlapper mindre.

Når det gjelder utstyr så elsker jeg NextGen setene men de er vel standard nå. I sort skinn:-)

Det jeg i ettertid kunne avstått er luftfjæringer og kanskje HIFI pakka. Autopiloten er heller ikke helt min greie men her får jeg motstand av andre på forumet vet jeg.

Lykke til med ditt valg!!

Afterburner

Per dd. ligger denne spekken inne:

90D
Black Obsidian Metallic (Snuser også på deep blue metallic og titanium)
Panoramatak
19 std. felger. (kjøper sorte 21 aftermarket felger til sommeren)
Svarte nextgenseter
Svarte tak.
Carbon interiør
Premiumpakke
Smart luftfjæring
Ultra Hifi

Kutter ut autopilot, vinterpakke, oppgardet lader og 2-seteren bak.

alda

Sitat fra: Afterburner på fredag 23. september 2016, klokken 10:30

90D
Panoramatak
Svarte nextgenseter
Svarte tak.
Carbon interiør
Premiumpakke
Smart luftfjæring
Ultra Hifi

Bor du i Oslo? Du kan komme å se på min bil en dag hvis du har lyst... Hvis du vil bli overbevist om at blå er finest  ;) 8)
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Afterburner

Sitat fra: alda på fredag 23. september 2016, klokken 10:35
Sitat fra: Afterburner på fredag 23. september 2016, klokken 10:30

90D
Panoramatak
Svarte nextgenseter
Svarte tak.
Carbon interiør
Premiumpakke
Smart luftfjæring
Ultra Hifi

Bor du i Oslo? Du kan komme å se på min bil en dag hvis du har lyst... Hvis du vil bli overbevist om at blå er finest  ;) 8)

Takk for det. Men har kjørt en av demovognene på Grorud. Pen i blå altså. Selv om jeg kunne tenke meg at den var litt mørkere blå.

Har seriøst vurdert denne; https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E42GF130982

Men hvorfor skal jeg betale 100' mer for en demokjørt P90D enn en splitter ny 90D med facelift?

nie

Sitat fra: Afterburner på fredag 23. september 2016, klokken 09:12
Mitt første innlegg her på forumet  :)

Skal bestille min første elbil. Blir en TMS 90D. Vedlig usikker på farge og utstyr. Så hjelp meg gjerne. Har lest på forumet til øyet blir stort og vått.

Må innrømme at det sitter langt inne å kjøpe en så dyr bil. Og tanken på verdifall, dollarkurs, kvalitet osv. gjør meg nesten søvnløs. Men får vel bare trø til. Bruker i dag 5-6000,- på diesel og bommer per måned. Det gidder jeg ikke mer   :'(

Hvordan skal jeg spekke opp en 90D, og med hvilken farge? Greit at den er attraktiv ved senere salg.
Kjøp den fargen du har lyst på!!!
Meningsløst å bruke 850-900000 på bil og velge farge etter hva neste eier ønsker.

Utover det får utstyret tilpasses lommeboken.
Hvis JEG skulle bestilt ny S i dag ville listen vært som følger:

RØD farge (Ville egentlig har det på nåværende men var feig og valgte titan)
Lys beige interiør (har det nå og fungerer helt strøkent også i forhold til unger)
Pano-tak (må ha mulighet for skiboks, når kommer Tesla med mulighet for skiboks UTEN pano-tak?)
Standard-felger (ville flyttet over 21" fra min nåværende)
Premium-pakke (liker EL bakluke og svart tak innv.)
Svart tak (innvendig)
Gassfjæring
Autopilot (idiotisk navn men jeg må ha adaptiv cruise. Da følger autostyringen med.)

Jeg hadde ikke brukt penger på vinterpakke og HIFI.
7 seter har jeg i min nåværende bil men ungene er iferd med å vokse ut av dem så det utgår på den neste.

Men dette er mine preferanser og det bør bety sånn ca null og niks for hva du velger :-)
Lykke til!

F_P

Fordi det er rasende festlig, og fordi nesten gang du skal bytte har det kanskje kommet avgifter som gjør en slik bil uoppnåelig for de fleste  ::)

Sitat fra: Afterburner på fredag 23. september 2016, klokken 12:56

Har seriøst vurdert denne; https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJSA7E42GF130982

Men hvorfor skal jeg betale 100' mer for en demokjørt P90D enn en splitter ny 90D med facelift?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Afterburner

Ouch. Fikk et knalltilbud på splitter ny 90D med alt utstyr og grå 21 tommere. I fargen Midnight Silver. Men jeg synes den fargen er litt treig. Tar jeg feil? Er bilen lekker i den fargen med grå 21 tommere?

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Nei, midnight silver blir veldig pen. Her med grå 21", litt senk og uten gubbekrom :)

HelectriC

Sitat fra: Afterburner på fredag 23. september 2016, klokken 19:12
Ouch. Fikk et knalltilbud på splitter ny 90D med alt utstyr og grå 21 tommere. I fargen Midnight Silver. Men jeg synes den fargen er litt treig. Tar jeg feil? Er bilen lekker i den fargen med grå 21 tommere?

Midnight silver er kjedeligst etter mc red. Ikke noe gøy i den fargen i det hele tatt!
ioniq 5

Havebigfun

fin farge- er prisen god er den enda finere ;)

nie

Er det lov å spørre hva knalltilbud innebærer på en S90D nå tildags? Har vært om det samme men ikke fått noe napp hos Tesla her på Vestlandet iallfall.

Afterburner

Står en bil i en butikk som en kunde ikke klarte å hente ut. Det er en prefacelift med alt utstyr minus bakovervendte seter + grå 21 tommere. Prisen er 855'. Ny med facelift og samme utstyr koster 966'. Så det tilbudet er for godt til å si nei til. Så får det heller gå at jeg kanskje heller vil ha en annen farge.

Men er det dumt å kjøpe ny bil uten facelift kanskje?

nie

Behøver ikke være dumt med pre facelift. Før jeg evt slo til ville jeg likevel gjort litt research om det fortsatt er mulig å få 35+8k rabatt på ny S, slik det var tidligere i sommer. Det vil i såfall påvirke godheten i tilbudet du har fått.

rsomby

Sitat fra: Afterburner på fredag 23. september 2016, klokken 22:03
Står en bil i en butikk som en kunde ikke klarte å hente ut. Det er en prefacelift med alt utstyr minus bakovervendte seter + grå 21 tommere. Prisen er 855'. Ny med facelift og samme utstyr koster 966'. Så det tilbudet er for godt til å si nei til. Så får det heller gå at jeg kanskje heller vil ha en annen farge.

Men er det dumt å kjøpe ny bil uten facelift kanskje?

Betaler 869 for en helt ny 90d vel og merke uten et par ting som pano (har hatt én med), og nå 19". Men seriøst, spør om rabatt, tipper du får din eksakte konfig for en grei rabattert pris. Jeg hadde minus 35k + 8k referral bonus.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA