Dollaren faller - når kommer prisreduksjonen? Og når skal du kjøpe neste Model S

Startet av MeTesla, mandag 11. april 2016, klokken 16:34

« forrige - neste »

alda

Sitat fra: OlaM på fredag 26. januar 2018, klokken 10:19
Tror den tilbakeslagsventilen er skrudd litt stramt til. Så lenge bilene fortsetter å selge er det jo ingen grunn til å sette prisene ned.
Tror oxå priskutt sitter långt inne. Prisen blev ju ordentligt nedjusterad i fjol, och salget är ju på rekordnivåer - så det kommer nog inte i när framtid om inte dollarn kollapsar fullstendigt.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

MeTesla

Tesla har jo i hvert fall før hevdet at utsalgsprisen skal være "lik" i alle land og at dermed valutaendringer fører til prisendringer. Og nå har vi sett og ser en valutaendring. Men det skjer nok ikke i morgen - det er jeg enig i. Men om dollaren holder seg der den er nå er jeg temmelig sikker på at prisjusteringen kommer.

MS.RUUD

Bestilte i Oktober, og bilen er blitt litt dyrere nå i januar. Riktignok ikke mye da. Men kan ikke helt se at den skal bli rimeligere med det første.

Sandvika

Tror den tilbakeslagsventilen er skrudd litt stramt til. Så lenge bilene fortsetter å selge er det jo ingen grunn til å sette prisene ned.
De selger jo ikke nok, de ble solgt 20% færre biler enn anlaytikerne forventet i Q4-17, det bør finnes overkapasitet i mange deler av produksjonen så ingen grunn til å prøve å skvise ekstra ut av Norge...

alda

Sitat fra: Sandvika på fredag 26. januar 2018, klokken 11:57
De selger jo ikke nok, de ble solgt 20% færre biler enn anlaytikerne forventet i Q4-17, det bør finnes overkapasitet i mange deler av produksjonen så ingen grunn til å prøve å skvise ekstra ut av Norge...
Tesla säljer extremt bra i Norge, tror inte man ska tror på en prissänkning här bara för att salget går tregere i andre land.
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Amoss

Sitat fra: N00b på fredag 26. januar 2018, klokken 10:14
Så da kommer prisjustering rett etter 1 april?

Om kursen holder seg der den er nå frem til april, så vil jeg ikke se bort i fra en prisjustering en gang i løpet av april nei. Skulle dollaren kollapse helt (ser ingen grunn til det) kan nok justeringen komme noe før.

Klart, nye rente-kampanjer kunne jo også komme, men blir vanskelig å slå den på 0.25% fra sist kursen dukket litt ned forbi 8.0 merket...

... men på den annen side var jo signalene fra Davos at dollaren nå er heller kunstig lav, så er nok redd for at den lett kan svinge opp igjen innen det blir på tide med en justering, slik det skjedde i fjor høst.
Model S 85D

MeTesla

Nå har dollaren falt med over 9% siste år. Og hver dag de siste 6 dagene. Om ikke Tesla setter  ned prisen om ikke veldig lenge, kan vi trygt slå fast at de har gått bort fra policyen om "en pris i alle land" som såvidt jeg vet har vært gjeldende frem til nå.

Jeg vet ikke hvor mye Tesla selger og leverer i disse dager sammenliknet med 2017 og 2016, det hadde vært artig å visst. Jeg vil ANTA at det er mindre.

Samtidig kommer konkurrentene som Jaguar ut i markedet - så jeg tror på en prisreduksjon i april!

N00b

Prisreduksjon kommer tidligst i april. Husk det er mange mange S75 med kampanjerente som er på tur til å bli utlevert i disse dager, kvartallslutt må vite.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA