Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zaptec - forsinket levering

Startet av Nenad, fredag 01. april 2016, klokken 22:44

« forrige - neste »

ZOE

Siste dato jeg har fått fra Renault på start av serieprodusert zaptec med type to.... Trommevirvel............første august totusenåseksgten!

Jeg kan ikke annet enn å le

Nenad

Aquacomet - Motor forum Oslo bestilte 6 ladere fra Nofuel mens jeg var på besøk på mandag. De skal lånes til oss som venter på Zaptec.
I tillegg fikk jeg vite at en bedriften i Tyskland allerede har en lader som kan brukes på både IT og TN nett, noe mer kan jeg ikke si om dette, vet ikke mer.
Jeg blir fornøyd med hva som helst som kan lade bilen, kan ikke sitte på MC Donalds mer :(
Renault Zoe fra desember 2015

aronesen

Det er mange ladebokser som kan brukes på IT og TN nett. Problemet er at ZOE ikke kan bruke dem når det er IT nett som er tilkoblet. Da må IT gjøres om til TN først, og det er her trafoen kommer inn i bildet..
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Trond.m

Sitat fra: ZOE på onsdag 06. april 2016, klokken 22:15
Jeg kan ikke annet enn å le
Ja, det er sannelig ikke godt å vite om man skal le eller gråte. Importøren RBI har kanskje ikke all skyld her, men jeg har aldri opplevd å få servert så mye villedende informasjon og markedsføring fra noen leverandør. Zoe hadde potensiale til å bli markedsleder på EL biler i Norge, men den sjansen har de dessverre forspilt. Synd, for bilen er jo blandt de mest spennende.

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Måkemannen

Sitat fra: ZOE på onsdag 06. april 2016, klokken 22:15
Siste dato jeg har fått fra Renault på start av serieprodusert zaptec med type to.... Trommevirvel............første august totusenåseksgten!

Jeg kan ikke annet enn å le
Jeg tipper vi får bompenger for elbil før Zaptecen kommer på markedet. Renault har vel mumlet "snart" i et par år nå?

Aquacomet

I går kom Zapteckabelen... Billig hardplast og støyer som en støvsuger men skal vel være glad til siden jeg omsider har fått den. Tok jo bare 13 måneder


Sent from my iPhone using Tapatalk

torlie

Bilder og vekt? :)

Det er maks 10A antar jeg?
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Aquacomet


Aquacomet


ladov

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 06. april 2016, klokken 19:43
...
Rimelig sikker på at Zaptec kommer med en pressemelding om produksjonsstart når det i så fall vil skje. Hvor feilen ligger i forhold til den lange tiden som har gått siden det ble solgt Zoe med Zaptec inkludert vil jeg ikke uttale meg om.
...
Jeg søkte etter info for en stund siden og da så det ut til at det var Renault som ville at laderen skulle testes grundigere og at den derfor ble felt-testet også på franske biler. Det *kan* bety at Renault ser for seg bruksområder på andre markeder enn det norske og derfor var villige både til å finansiere utviklingen *og* tåle omdømmetap/redusert salg i Norge i mellomtiden.

Time will show som det heter på nynorsk. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Barskog

Snakker vi kanskje også om det kinesiske markedet? Har forstått det slik at denne trafokladden vil løse utfordringer der borte, men det er bare slik jeg har oppfattet det. Det er jo også et greit marked å ta hensyn til.
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

ladov

Kanskje dårlig kvalitet på distribusjonsnettene er mer utbredt enn vi er klar over her i Norge? Ikke sikkert at vi trenger dra til kina for å finne dårlig strøm..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

THE

Ser på hjemmesiden til Zapcharger, og på bildene av merkeskiltet på utleverte Zapcharger portable at informasjon om 16A lading på CEE/type 2 er fjernet. På min Zapcharger portable prototyp fra januar i år står det merket med "Input current: 10/16A". På nettsiden til Zapcharger sto det også tidligere oppgitt spesifikajson med 10A schuko og 16A med CEE og Type2.

Håper virkelig ikke at Zaptec har gått bort fra adapter for type2/CEE med 16A lading på Zapcharger portable. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

chrg

Sitat fra: THE på mandag 01. august 2016, klokken 09:47
Ser på hjemmesiden til Zapcharger, og på bildene av merkeskiltet på utleverte Zapcharger portable at informasjon om 16A lading på CEE/type 2 er fjernet. På min Zapcharger portable prototyp fra januar i år står det merket med "Input current: 10/16A". På nettsiden til Zapcharger sto det også tidligere oppgitt spesifikajson med 10A schuko og 16A med CEE og Type2.

Håper virkelig ikke at Zaptec har gått bort fra adapter for type2/CEE med 16A lading på Zapcharger portable. 
Jeg ser det du påpeker. Jeg er ikke så overasket, mere resignert.
Jeg pratet endel med bilselger om for og imot hjemmelader, da zapcharger var i teorien like rask. Butikkene har vel et problem også da hvis dette stemmer......
Nå kjøpte jeg hjemmelader OG ZP...... venter i resignasjon....  :)
*******
Renault Zoe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA