Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

WOW, denne ser bra ut: Elektroauto Routenplaner

Startet av goggo, søndag 27. mars 2016, klokken 17:33

« forrige - neste »

goggo

Jeg planlegger en mulig Tysklandstur, og kom over denne lade/rute planleggeren:
http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/

Den er desverre bare på tysk, men det er bare å sette inn hvilken bil du har (Optionen), hvor du skal fra (Start) og til (Ziel), og så trykke AUTOROUTE.
Så beregner den rute og foreslår ladestasjoner.   

Jeg synes den virker veldig gjennomtenkt, og den gir fornuftig mengde informasjon på kartet.
Den virker i Norge, og den tar hensyn til høydeforskjeller også ser det ut som.
Jeg har testet den for noen strekninger i Norge og det ser jo ut til at den faktisk fungerer som den skal.


Er det noen som har erfaringer med denne siten/appen?

mvh
HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Chy

Har dessverre ingen erfaring å komme med, men planlegger europa tur og denne ser veldig bra ut, takk for denne!
2016 Nissan Leaf 30kW - Første bil

leafnor

Hei.
Ikke erfaring med denne, annet enn siste 15 minutter, og den virker å være til stor hjelp.
Har brukt http://www.jurassictest.ch/GR/
og den fungerer bra.
Men med denne som og har ladere med så er det en god 80% løsning. Litt manuell finpuss på siste 20% hvor du skal lader må sikkert til på langtur likefullt.
Likeså om en skal over landegrenser så greit å ha en side å leke med.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Salt-Hv27

Prøvde den litt, og den så bra ut til planlegging hjemme.
Under Optionen hadde det vært greitt om en hadde kunnet hake av for unngå leverandør, og ikke bare markere dem du ønsker.
--
C-zero 2016
Grand C4 GrandTourer 2018
3 kW solcelleanlegg på taket
Østfold

qualbeen

Snasen sak! Husk å sett lade-type til hurtiglading. Jeg fikk først presentert et forslag som innebar 5 timer ladestopp over 11kW.. Lite aktuelt (med mindre man ønsker å overnatte)

THE

Må si dette er den beste ruteplanleggeren for elbil jeg har sett.

Finner min egen 11kW veggboks i Lærdal her også. Ble registrert der etter at jeg hadde ladebesøk av en tysker på vei til Geiranger med Zoe i sommer. Har ved flere anledninger lånt ut veggboksen min til elbilister på tur mellom øst og vest, senest nå i dag. Mitt eget lille bidrag til ladenettverket i mangel på hurtigladestasjon i Lærdal.

Har lekt meg litt med planleggeren, og sett på lademuligheter for en eventuell utenlandstur med Zoe. Det ser jo relativt overkommelig ut å kjøre kortrekkeviddeelbil til kontinentet, den største hindringen blir nok å overtale madammen om at det er en god plan....

Skal fra Lærdal til Vardø i sommer, det ser derimot ut som en helt umulig tur å gjennomføre med Zoe, så vi har fremdeles et godt stykke å gå med utbygging av ladestasjoner for elbil i Norge.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Kristian O

Imponerende! Dukka plutselig opp massevis av 11kW og 22kW ladepunkt i Spania som eg ikkje har funne tidligere. Da slepp eg unna timesvis med shopping mens bilen nipper til Schuko  :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

pudderjagar

Sitat fra: THE på onsdag 30. mars 2016, klokken 14:36
Må si dette er den beste ruteplanleggeren for elbil jeg har sett.

Finner min egen 11kW veggboks i Lærdal her også. Ble registrert der etter at jeg hadde ladebesøk av en tysker på vei til Geiranger med Zoe i sommer. Har ved flere anledninger lånt ut veggboksen min til elbilister på tur mellom øst og vest, senest nå i dag. Mitt eget lille bidrag til ladenettverket i mangel på hurtigladestasjon i Lærdal.

Har lekt meg litt med planleggeren, og sett på lademuligheter for en eventuell utenlandstur med Zoe. Det ser jo relativt overkommelig ut å kjøre kortrekkeviddeelbil til kontinentet, den største hindringen blir nok å overtale madammen om at det er en god plan....

Skal fra Lærdal til Vardø i sommer, det ser derimot ut som en helt umulig tur å gjennomføre med Zoe, så vi har fremdeles et godt stykke å gå med utbygging av ladestasjoner for elbil i Norge.

Eg kjørte Bergen, Langesund, Hirtshals, Københamn, Gøteborg, Oslo og tilbabe over Hardangervidda til Bergen i fjor. Gjekk knirkefritt. No har Clever lagt nettverk i Sverige og nedover heilt til Hamburg. Dei brukar bare 43 kw AC. Men husk å bestille Clever ladekort i god tid før du reise. Kortet kan fyllast på via nettet etterpå.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Panduck

Sitat fra: goggo på søndag 27. mars 2016, klokken 17:33
Er det noen som har erfaringer med denne siten/appen?

Kjempeflott side. Det jeg virkelig får ut av den, er at Tyskland har elendig utbygget hurtigladetilbud, og at man flere ganger må belage seg på type2 lading for å komme seg dit man skal. Kan kjøre fra Gardermoen til Gedser i Danmark, men fra Rostock til Berlin er ikke mulig uten treglading! 800km gjennom tre land, helt greit. 233km i Tyskland. Naaah.

Siden blir mer viktig når de klarer å komme litt lenger i utbyggingen av ladenettverk der nede.

vartli

Flott side, men den foreslår å lade til 99%. Det tar for lang tid. Burde være mulig å angi at jeg ikke ønsker mer enn f.eks 70 eller 80% for å unngå saktelading på hurtiglader.
E-tron 55 2021
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

bjaolsen

Det er jo enkelt nok å enten legge inn litt pessimistisk rekkevidde eller legge til en annen ladestasjon...
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

AmocoCadiz

Sitat fra: vartli på mandag 04. april 2016, klokken 09:37
Flott side, men den foreslår å lade til 99%. Det tar for lang tid. Burde være mulig å angi at jeg ikke ønsker mer enn f.eks 70 eller 80% for å unngå saktelading på hurtiglader.
Oppdaget også dette, at den foreslår lading til 99% , også når man spesifikt velger bilmodell Kia Soul.
Men Soul kan jo ikke hurtiglades til mer enn 94% på alle de type hurtigladere jeg har testet,  ved 94% sier laderen at bilen er fulladet.

Men ellers mye god ruteplanlegging fra denne websiden, og sikkert noe som lett kan oppdateres jo mer den blir brukt og uttestet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA