Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 Norgest vanligste bil innen 5 år ?

Startet av Elraptus, lørdag 19. mars 2016, klokken 17:39

« forrige - neste »

Erl_end

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 31. mars 2016, klokken 19:42

Erl_end: bagasjerommet i bolt er 478 liter, er ikke det endel større en soul?

Ser ikke ut til at det regnes likt "over there" da Leaf er oppgitt med 668l
Her er omregnet til liter på noen i følge US oversikten med baksetet oppe.

Tesla S60 26,3+5,3 cu ft =895 l
Bolt 16,9 cu ft= 479l
Leaf 23,6 cu ft = 668l
Soul 18,8 cu ft = 532l
Nissan Leaf 2016 Acenta 30kW + 6,6kW lader
Reservasjon Model 3 RN1075XXXXX

Elraptus

Tror jeg får rett i min spådom om at model 3 blir den mest solgte bilen i Norge innen 5 år- med årlig produksjonsrate på 500 K biler i 2019- kommer det til å flomme over av mod 3 i Norge - selv de største skeptikerne og gjerdesitterne jeg kjenner har lagt inn bestilling på model 3. Hvem vil vurdere E- golf mod model 3 ?

jensjacob

#92
Mig.
Om jeg så selv skal stå for en opgradering af batteriet til 55,7 kWh og lader til tre faset 16 A.
Sådan en opgradering vil være mulig af trediepart inden model 3 kommer til Norge. Det er jeg sikker på.

Det gode ved e-Golfen er at den er en gennemført bil i klassisk design og byggekvalitet og - vigtigst af alt - bliver betjent ligesom en bil.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

SurSnasen

Sitat fra: Elraptus på torsdag 12. mai 2016, klokken 23:47
Tror jeg får rett i min spådom om at model 3 blir den mest solgte bilen i Norge innen 5 år- med årlig produksjonsrate på 500 K biler i 2019- kommer det til å flomme over av mod 3 i Norge - selv de største skeptikerne og gjerdesitterne jeg kjenner har lagt inn bestilling på model 3. Hvem vil vurdere E- golf mod model 3 ?

Jeg er ikke like sikker. To av de jeg kjenner som reserverte tidlig en Model 3. En av de hadde sågar møtt opp første dagen hos Tesla for å reservere. Disse to har blitt mer lunkne til Model 3 etter de så presentasjonen. De har begge sine reservasjoner ennå stående, men har kjøpt seg nye i3 med økt rekkevidde.
Selv må jeg innrømme at jeg glatt kaster Model 3-reservasjonen på dør dersom Audi (eller noen andre skikkelige premiumprodusenter) kommer opp med et fornuftig alternativ.

Model 3, slik den er vist frem, er for meg en skuffelse. Sedan er upraktisk. Interiøret (og da særlig med tanke på dashbordet) kunne med fordel gått noen ekstra runder innom en designavdeling med mer bakkekontakt.

bno

#94
Sitat fra: StianSalG på fredag 13. mai 2016, klokken 08:18
Sitat fra: Elraptus på torsdag 12. mai 2016, klokken 23:47
Tror jeg får rett i min spådom om at model 3 blir den mest solgte bilen i Norge innen 5 år- med årlig produksjonsrate på 500 K biler i 2019- kommer det til å flomme over av mod 3 i Norge - selv de største skeptikerne og gjerdesitterne jeg kjenner har lagt inn bestilling på model 3. Hvem vil vurdere E- golf mod model 3 ?

Jeg er ikke like sikker. To av de jeg kjenner som reserverte tidlig en Model 3. En av de hadde sågar møtt opp første dagen hos Tesla for å reservere. Disse to har blitt mer lunkne til Model 3 etter de så presentasjonen. De har begge sine reservasjoner ennå stående, men har kjøpt seg nye i3 med økt rekkevidde.
Selv må jeg innrømme at jeg glatt kaster Model 3-reservasjonen på dør dersom Audi (eller noen andre skikkelige premiumprodusenter) kommer opp med et fornuftig alternativ.

Model 3, slik den er vist frem, er for meg en skuffelse. Sedan er upraktisk. Interiøret (og da særlig med tanke på dashbordet) kunne med fordel gått noen ekstra runder innom en designavdeling med mer bakkekontakt.

Det var da svært. Det kommer da en fase 2 og 3 før vi er fremme ved prod. ver. Mye kan skje og skjer (x. HUD). Jeg er ikke i tvil om at Tesla M3 vil ta luven fra samtlige sidropa utviklere hos de etablerte som uten tanke for kunden (forurensing juks og bedrag, svindel av kunde mm om det er disse selskapene dere tenker på da? For da støtter man korrupte styrer og miljøkriminelle om det er bra da?) i det hele tatt for eks. i forhold til bruken av bilen. Stikkord: Supercharger for å nevne en ting og det er en meget sentral 1. Man kjøper ikke M3 for å bruke den som bybil eller tar jeg feil? Jeg gir i et hvert fall ikke faen i slike ting. Jeg har vært VW/Audi kunde i ca. 30 år, men den tid er forbi med den bilen jeg har. Aldri mer. Å så mye tull som det er med disse bilene. Ikke en gang setene tåler vann. WTF

trykkertor

Sitat fra: StianSalG på fredag 13. mai 2016, klokken 08:18
Model 3, slik den er vist frem, er for meg en skuffelse. Sedan er upraktisk. Interiøret (og da særlig med tanke på dashbordet) kunne med fordel gått noen ekstra runder innom en designavdeling med mer bakkekontakt.
Der er vi jo forskjellige.
Jeg på min side er motsatt. Digger sedan. Biler som sedan ser ut som skikkelige biler.
Norge er blitt et SUV og stasjonsvognland for folk som absolutt skal drasse med på all mulig drit.
Topp, kjøp en varebil.

Sedan ser sporty ut, og gir bilen lekre linjer.
Det minimalistiske dashbordet digger jeg. I min bil håper jeg det blir så nær det som er vist som mulig.
Ratt, én skjerm, og et helt rent dashbord med mye utsyn.

Slik bilen ble vist er slik jeg skulle ønske den blir.

Espen Hugaas Andersen

Folk er forskjellig. Om Model 3 hadde vært en liftback sedan eller stasjonsvogn så hadde det vært en no-brainer å kjøpe den. Når den er en notchback sedan så vil jeg fortsette å vurdere alternativer. Men foreløpig er det ingen mer attraktive alternativer.

Kommer Model Y i 2018 kan det godt hende jeg hopper over til den.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

AppleKnocker

Sitat fra: Erl_end på torsdag 31. mars 2016, klokken 22:41
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 31. mars 2016, klokken 19:42

Erl_end: bagasjerommet i bolt er 478 liter, er ikke det endel større en soul?

Ser ikke ut til at det regnes likt "over there" da Leaf er oppgitt med 668l
Her er omregnet til liter på noen i følge US oversikten med baksetet oppe.

Tesla S60 26,3+5,3 cu ft =895 l
Bolt 16,9 cu ft= 479l
Leaf 23,6 cu ft = 668l
Soul 18,8 cu ft = 532l
I følge dette er bagasjerommet på Leaf større enn på Model S (ser bort fra frunk). Det kan jeg skrive under på at ikke stemmer uansett hvordan man regner eller måler. Disse tallene er feil.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

fonberg

Sitat fra: AppleKnocker på søndag 15. mai 2016, klokken 19:12
Sitat fra: Erl_end på torsdag 31. mars 2016, klokken 22:41
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 31. mars 2016, klokken 19:42

Erl_end: bagasjerommet i bolt er 478 liter, er ikke det endel større en soul?

Ser ikke ut til at det regnes likt "over there" da Leaf er oppgitt med 668l
Her er omregnet til liter på noen i følge US oversikten med baksetet oppe.

Tesla S60 26,3+5,3 cu ft =895 l
Bolt 16,9 cu ft= 479l
Leaf 23,6 cu ft = 668l
Soul 18,8 cu ft = 532l
I følge dette er bagasjerommet på Leaf større enn på Model S (ser bort fra frunk). Det kan jeg skrive under på at ikke stemmer uansett hvordan man regner eller måler. Disse tallene er feil.
Det er jo strengt tatt feil, siden frunk på RWD TMS er 150 l, slik at trunk i TMS er oppgitt til ca 750 l. Men jeg er enig i at 668 l er for godt betalt for Leaf, det er en god del mindre enn som så.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Touring

Et potensielt problem med Tesla 3 er at den kan bli for 'billig'. Tesla kan ikke trylle heller. Noen steder må de spare penger når de lager bilen. Får min facelift S om et par uker, regner med å beholde den istedet for å selge og vente på Model 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA