Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du trykket "Legg inn bestilling" (confirm)?

Startet av Blip, lørdag 12. mars 2016, klokken 10:51

« forrige - neste »

hoffa

#30
Sitat fra: bertin på søndag 10. april 2016, klokken 12:11
Hadde egentlig bestilt Pearl White men endret til Titanium etter jeg så denne.
ja Titanium er en flott farge på bilen....Gratulerer forresten
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

romeoS

Og der ble det trykket på confirm knappen gitt. Var på Alnabruvisning. Ble ikke overbevist der og da, men etter å ha vurdert alternativer i forhold til egne behov(og vil ha elbil),er dette alternativet D.d. Jeg har og er strålende fornøyd med 2014 S 85, men pendler, savner autopilot, og har akutt behov for hengerfeste (som idag dekkes av velvillig nabo). Ble "dyrt" hengerfeste og autopilot, men satser på å bli fornøyd med bilen og "totalpakka" i forhold til prisen.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

Vind

#32
Da har jeg besluttet å kanselere reservasjonen.

Det er flere faktorer - for det første har behovene endret seg - jeg har ikke lenger behov for en så stor bil, Dessuten har jo prisen økt mye pga. dollarkurs.  ca 970 000 kom jeg til for en "fornuftig" konfigurasjon - ønsker ikke "ribbet" bil.

Ville nok valgt 6 seter - men det at jeg ikke kan legge ned / fjerne rad 2 er medvirkende - det gjør bilen veldig upraktisk for meg.

Så nå skal jeg følge med litt på S oppgraderingen som snart kommer, tipper det kommer autodører forann, muligens bedre seter - og kansje ett hengerfeste - da er jeg med på en S.

Tror veldig på Model 3 når den kommer,  - En toppspesifisert Modell 3 med 4wd, skinn, autopilot og mye utstyr tipper jeg ender på 600 000, og det er mere realistisk for meg en oppunder milionen...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

bertin

Sitat fra: hoffa på søndag 10. april 2016, klokken 12:19
Sitat fra: bertin på søndag 10. april 2016, klokken 12:11
Hadde egentlig bestilt Pearl White men endret til Titanium etter jeg så denne.
ja Titanium er en flott farge på bilen....Gratulerer forresten

Wenche

#34
Jeg har også bestilt Titanium, lekker farge, og den ser sjelden skitten ut  Dette blir familie-bruksbilen det meste av året, og funker det dårlig med ski, får vi sette takboks på S'en
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

KrW

Vår bestilling går i lås i natt og vi endte på denne konfigurasjonen:

Model X 90D
Pearl White Multi-Coat Lakk
20" sølv Slipstream-hjul
Ultrahvite seter 
Innredning i matt abachi-tre
Svart innertak
Interiør med seks seter
Autopilotens bekvemmelighetsegenskaper
Smart luftfjæring
Vinterpakke
Security Package
Hengerfeste

Det vanskeligste valget var farge. Sto mellom hvit, titanium, blå og rød (og sølv). Vi bestilte til slutt solid white, men byttet til pearl white idag  ;D
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)


SunSeeker

Kansellert idag. Svarer rett og slett ikke til forventningene

Gæsjan

Har også kansellert min signaturreservasjon. Er superfornøyd med min Model S og vil heller se an batteristørrelse og dollarkurs litt.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

babjerke

Etter å ha sett bilen i Geneve var vi ikke i tvil - dette ble JA. Fargen blir Titanium så det blir to biler i samme gate  med samme farge (som Wenche). Vi valgte 6 seter - med 7 seter ble det litt for mye seter ombord. Jeg gleder meg faktisk selv om ventetiden har vært lang. Gleden holdes ved like med at jeg bestilte et par Model 3 i tillegg.
Sort 2010 Lithium Think - 21000 km så langt (2014); 53000 km i 2016; Bestilt Tesla Model X - RN1516; Bestilt 2 stk Model 3

olaho

Dessverre kansellert (med tungt hjerte) - bilen ble for dyr og svarte heller ikke helt til de høye forventningene.
Bestilt Tesla Model 3 27. mai - blå, long range AWD, 19"-sportsfelger, hvitt interiør, hengerfeste
Reservasjon Tesla Model X: #882 - dessverre kansellert

kmk24

Er så i tvil så i tvil... Har en tidlig signatur, men nå har bilen blitt veldig dyr. Nå har jo dollarkursen gått betraktelig ned. Noen som vet om det kommer noen prisjusteringer (ned) med det første? Hva er fordelen med Signatur vs. "vanlig" 90D?

SunSeeker

Kansellerte fredag 15.04 og igår var pengene på konto. Gikk meget raskt

Blip

Siden konfigurasjon er åpnet for alle, stenger jeg denne i dag. Jeg sitter fremdeles på en tidlig reservasjon som nå "verdiløs" (i den forstand at hvem-som-helst kan legge inn bestilling i dag og komme før meg i peoduksjonskøen) . Vurderer om jeg skal kansellere eller konvertere til en S. Takk til alle som har svart!

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

petersv

Takk det samme. På telefon sa teslas representant at sekvensnummer spiller inn enda gitt samme konfig, så er ikke sikkert den er helt verdiløs.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA