Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Midtkonsoll - verd det?

Startet av RAW, tirsdag 08. mars 2016, klokken 09:48

« forrige - neste »

oleredv

Sitat fra: Tr0047 på tirsdag 08. mars 2016, klokken 19:33
Når jeg ser på docking-stasjonen på teslas midtkonsoll...vil ikke mobilen flagre bakover i bilen ved hard akselerasjon??   
Ser ikke akkurat ut som mobiltlfn sitter særlig godt festet ;)

For min del så var midtkonsoll en "no-brainer", oppbevaringsrom er så og seie fråværande i forhold til andre bilar så denne fiksar den biffen. I tillegg synes eg det hever heile inntrykket av bilen innvendig. Når det gjelder akkurat dockingen til mobil så fungerer det dårlig som der inne på. I mitt tilfelle (med micro-usb) så var kabelen vinkla framover slik at mobilen aldri lena seg inntil den plata den skulle. I tillegg er det brudd på ledningen som skal lade (kanskje ikkje så rart med alle knekkane den har når den er montert). Har laga liste over ting som Tesla skal fikse på bilen over påske, og dette er ein av dei.

Uansett: Veldig glad for at eg gjekk for midtkonsoll!
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

sindreut

Jeg har samme utfordringer som deg med at bilen henger i løse luften etter ladeporten, og ikke hviler inntil bakplaten. Min få heller ikke ladet med ett veldig lite deksel på, og jeg må fjerne dette for å oppnå lading - får du ladet med deksel?

Forøvrig veldig fornøyd med midtkonsollen. Jeg hentet nylig ut bilen og betaler prisen jeg fikk ved bestilling i november 2015.

oleredv

Sitat fra: sindreut på onsdag 09. mars 2016, klokken 13:31
Jeg har samme utfordringer som deg med at bilen henger i løse luften etter ladeporten, og ikke hviler inntil bakplaten. Min få heller ikke ladet med ett veldig lite deksel på, og jeg må fjerne dette for å oppnå lading - får du ladet med deksel?

Forøvrig veldig fornøyd med midtkonsollen. Jeg hentet nylig ut bilen og betaler prisen jeg fikk ved bestilling i november 2015.

Får lada dersom telefonen er vinkla på ein spesiell måte.Har forsøkt å bytte kabel sjøl, men ikkje funne ein som passa godt nok med usb-inngangane i bilen. Så då overlet eg det til Tesla å ordne. Har uansett slått meg til ro med at 12v er å foretrekke for lading av mobil.
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

Cox

Tror faktisk jeg ville gått for denne istedet:
http://www.amazon.com/gp/product/B019MQIYOG/ref=s9_simh_gw_g263_i1_r?ie=UTF8&fpl=fresh&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=desktop-1&pf_rd_r=0AGMYZNKKYS1AGDQ8N7Y&pf_rd_t=36701&pf_rd_p=2079475242&pf_rd_i=desktop

Ikke like elegant, men tilnærmet samme egenskaper.  En stor fordel er at den løftes ut svært enkelt og koster 99$.  Det skulle vel bli ca 1200 med mva og frakt.
85d, reg 8/3-16
Tidligere: E-Golf, registrert 20/10-14
Tidligere: I-Miev registrert 18/2-11.

Line

Jeg tenkte lenge og vel da jeg syntes 4800,- var dyrt og at det ikke var best utnyttelse av plassen. Fikk akkurat satt inn min midtkonsoll i forrige uke, men hadde bestilt den for 5 mnd siden. Planla å sette den inn i forbindelse med service og det tar som kjent tid å få time. Fikk den derfor nå til gammel pris og ja, fikk da vite at den nå kostet nesten 7200,-. Er godt fornøyd med midtkonsollen. Spesielt da Tesla er laget for menn, jeg er litt kortere og har man drikke i armlenet så må man ta armen bakover for å få tak i drikken, men hadde ikke kjøpt den til den nye prisen.

Salvesen

Midtkonsollen er alt for liten, en kan ikke lene armen på den eller noe. Ser ikke hvordan de kan forsvare prisen på denne egentlig.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

BMW850

Har kjørt 1,5 år uten konsoll før jeg fikk den montert. Etterpå angrer jeg faktisk litt. Kopp/flaskeholdere er for store og brukes ikke. Grei nok egentlig men jeg synes den eksklusive toalettmappa i sort skinn jeg brukte gjorde nytten og alt var mer ryddig. Lett å hive ting oppi og dra igjen glidelåsen og motsatt ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Cox på onsdag 09. mars 2016, klokken 20:47
Tror faktisk jeg ville gått for denne istedet:
http://www.amazon.com/gp/product/B019MQIYOG/ref=s9_simh_gw_g263_i1_r?ie=UTF8&fpl=fresh&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=desktop-1&pf_rd_r=0AGMYZNKKYS1AGDQ8N7Y&pf_rd_t=36701&pf_rd_p=2079475242&pf_rd_i=desktop

Ikke like elegant, men tilnærmet samme egenskaper.  En stor fordel er at den løftes ut svært enkelt og koster 99$.  Det skulle vel bli ca 1200 med mva og frakt.

Den ser jo helt genial ut! Kunne jo vært et lokk på fremste boks/hull, men uansett veldig bra! Selv om det virker dyrt for 300 gram med plast.
Tesla Model Y                         2021-

mrm

Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

Muffinman

Til den prisen burde passformen være svært mye bedre. Og det burde være lett å få til siden den er laget av silikongummi slik at en cm eller to for trangt fremdeles ville gått bra. Jeg venter heller til det eventuelt kommer en oppdatert versjon.

bakskj

#25
Docking til android er verdiløs på midtkonsollen. Ellers er jeg strålende fornøyd med den. Syntes prisen er blitt litt stiv nå, men til gammel pris var den virkelig verdt det.

Slik har jeg forøvrig løst dockingproblemet i bilen min, med en ladeplate. Forutsatt at telefonen din støtter trådløs lading så er dette en genial løsning :)

2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Thomas N

70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

FU73

Hmm. 7200,- er veldig drøyt ja. tror det blir revurdering av denne. Nå begynner jeg nesten å få trua på å få  laget en selv. :D jeg driver en snekkerifabrikk, så skal få til passform. det spørs vel bare hva man kan få tak i skinn etc som passer. Men det må se ordentlig ut, vil ikke ha noe jalla.
2016 Model S 70D

finn_roen

Jeg fikk installert midtkonsoll i min forrige Tesla for 4800kr
Det var ikke verdt pengene, syntes konsollen var meget upraktisk og  koppholderene var ubrukelig, men når sant skal sies så ble interiøret langt penere.

Diravi

Sitat fra: finn_roen på fredag 11. mars 2016, klokken 09:57
Jeg fikk installert midtkonsoll i min forrige Tesla for 4800kr
Det var ikke verdt pengene, syntes konsollen var meget upraktisk og  koppholderene var ubrukelig, men når sant skal sies så ble interiøret langt penere.

Hva var det som konkret var upraktisk med den, bortsett fra koppholderne?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA