Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

14 nedturer som ny Leaf eier - på en uke

Startet av Østfold, onsdag 10. februar 2016, klokken 21:33

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Powerflux på lørdag 13. februar 2016, klokken 09:13
Når det gjelder boksene som må låses så er Oslo full av dem. Dette er noe sabla ræl. Det er alt for dårlig plass til to stk. kabler og resultatet blir at folk river og banker i lokk og lås slik at det stort sett henger og slenger.
Hvis man lukker lokket skikkelig intill så starter strømmen selv om lokket står åpent.....

Du behøver ikke å lukke lokket engang, bare trykk inn mikrobryteren med en finger et sekund så starter ladingen. Den stopper ikke når du slipper mikrobryteren igjen (i motsetning til ellers identiske stolper i Bodø).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Powerflux

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 13. februar 2016, klokken 11:41

Du behøver ikke å lukke lokket engang, bare trykk inn mikrobryteren med en finger et sekund så starter ladingen. Den stopper ikke når du slipper mikrobryteren igjen (i motsetning til ellers identiske stolper i Bodø).

Det har jeg ikke tenkt på  ;D ;D
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Østfold

Takk for supert tips :) var på vei til å kjøpe en ledningssladd som jeg egentlig ikke hadde lyst på, og nå skal jeg nok få til disse ladestolpene også!

Aleco

Et tips! Ved nød er det også to ladere på McDonald's på Vinterbro og én hos Nissan-forhandleren i åsen like ovenfor. De gangene jeg har kjørt fra Onsøy til Oslo og ikke fått ladeplass over natta, har Vinterbro blitt hurtigladestoppet jeg benytter meg av for å unngå å måtte lade to ganger.

Østfold

Sitat fra: Aleco på tirsdag 16. februar 2016, klokken 12:12
Et tips! Ved nød er det også to ladere på McDonald's på Vinterbro og én hos Nissan-forhandleren i åsen like ovenfor. De gangene jeg har kjørt fra Onsøy til Oslo og ikke fått ladeplass over natta, har Vinterbro blitt hurtigladestoppet jeg benytter meg av for å unngå å måtte lade to ganger.

Hadde nok vært lurt med denne idag, så det må prøves ut. Havnet på McD Vestby igjen med bare streker og, ingen prosent og skilpadde - 11 km med kjøring med bare streker var litt småstressende. Kan godt bli litt varmere i været nå så hverdagen blir litt enklere og ikke så nervepirrende :-)

Aleco

#35
Endte opp på Vestby sjøl i dag etter at vakta blei 4 timer kortere (litt lita tid for maksimalt batteri da). De driver for øvrig og setter opp en tredje hurtiglader på Vestby nå for å hjelpe med ventetida.

De laderne på Vinterbro er ved Nygårdskrysset, forresten, så en drøy kilometer fra E6. Et par andre hurtigladere på samme rute er Kiwi Halmstad/Rygge (like ved flyplassen), Nissan-forhandleren i Moss (Høyda/Øreåsen) og et stort ladetorg med flere typer ladere ved Moss Rådhus. Man vet aldri hvor man ender opp når strømmen går ned eller når andre ladestasjoner er mørklagte, så greit å ha flere stasjoner man er kjent med :)

Powerflux

Kiwi Halmstad(Rygge) har vårt ute av drift I flere måneder nå. Sjekk map.chargedrive.no
Ufattelig at ikke Fortum kan få sving på denne ::)
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Aleco


Powerflux

Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Aleco

Sitat fra: Powerflux på torsdag 18. februar 2016, klokken 11:12
Sitat fra: Aleco på torsdag 18. februar 2016, klokken 09:29
Nei? Brukte den senest i slutten av januar :/
Ok??
Står markert med rødt i map.chargedrive.no
Nå blei jeg usikker på meg sjøl, så måtte bortom og ta en titt. Står her på Rygge og lader nå, så da er det nettsidene det er noe galt med ;)

Powerflux

Sitat fra: Aleco på fredag 19. februar 2016, klokken 13:12
Sitat fra: Powerflux på torsdag 18. februar 2016, klokken 11:12
Sitat fra: Aleco på torsdag 18. februar 2016, klokken 09:29
Nei? Brukte den senest i slutten av januar :/
Ok??
Står markert med rødt i map.chargedrive.no
Nå blei jeg usikker på meg sjøl, så måtte bortom og ta en titt. Står her på Rygge og lader nå, så da er det nettsidene det er noe galt med ;)
Toppers ;D
Men da bør jo Fortum få ut fingeren med å rette opp i kommunikasjon med laderen  ???
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA