Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bekreftet pris på model 3

Startet av seidl, onsdag 10. februar 2016, klokken 15:14

« forrige - neste »

seidl

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

My2cents

Mente jeg leste nylig at Elon setter prisen så langt ned som til $25000 ?

Amoss

Sitat fra: Erik74 på onsdag 10. februar 2016, klokken 15:28
Mente jeg leste nylig at Elon setter prisen så langt ned som til $25000 ?

Om du leser artikkelen over:
SitatNå bekrefter Tesla overfor Bloomberg at prisen blir 35.000 dollar (300.000 kroner). Og det før skatteincentiver.
SitatI USA gis det inntil 10.000 dollar i fradrag, avhengig av hvor man registrerer bilen.

Der ser du hvordan de har kommet frem til $25000. :)


Model S 85D

Martin S.

Om prisen faktisk blir 35000 USD før insentiver og den faktisk får 50 kWh så setter virkelig de nye bilene (Model 3 og Bolt) en helt ny standard for kWh i fornuftige elbiler. Veldig bra utvikling det her!

Mazzbot

35k usd for ribbet så sikkert bortimot 400 000 nok for en god spekket tesla model 3 .

Gleder meg som en unge til reservasjon åpner og vi får mer info neste måned
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

Sitat fra: Mazzbot på onsdag 10. februar 2016, klokken 19:19
35k usd for ribbet så sikkert bortimot 400 000 nok for en god spekket tesla model 3 .

Ja, det er helt klart snakk om grunnprisen, ikke akkurat toppmodellen :p  Så noe av det spennende, som vi nok ikke får vite før slutten av 2017/starten på 2018, er akkurat hvor mye denne grunnprisen faktisk gir. Og da er det litt betryggende at det kan se ut til at rekkevidden på grunnmodellen kan bli opp i mot samme rekkevidde som på TMS70. Tipper på rundt 220-230 miles (35-37 mil) EPA, og håper på litt over dette...

Sitat fra: Mazzbot på onsdag 10. februar 2016, klokken 19:19
Gleder meg som en unge til reservasjon åpner og vi får mer info neste måned
Model S 85D

OlaM

I den siste kvartalsrapporten kommer de med noen mer konkrete tidspunkt.

SitatFor 2016, we are planning for even faster delivery growth than last
year. We plan to be net cash flow positive and achieve non-GAAP
profitability for the year, even after investing about $1.5 billion to
add more production capacity, start cell production at the
Gigafactory, and establish additional customer support
infrastructure. Moderate GAAP profitability is expected in the
fourth quarter. These investments will help prepare the way for
Model 3, which is on schedule to be unveiled on March 31st and to
start production and deliveries in late 2017
'21 3LR

timingbeltkiller

Sitat fra: Mazzbot på onsdag 10. februar 2016, klokken 19:19
35k usd for ribbet så sikkert bortimot 400 000 nok for en god spekket tesla model 3 .
Forutsatt krona ikke faller mer og norske subsidier forblir uendret.
Med de økonomiske ulvetidene Norge er på full fart inn i, er begge deler høyst tvilsomt.

Den ribba modellen blir antakelig særs spartansk. Eksempelvis uten SC adgang.
Men forhåpentligvis er det en mild overdrivelse med ratt og hjul som ekstrautstyr?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Bjoris

Ja, tror heller ikke vi blir så mye klokere ifht pris i mars, men tipper Bolt kommer til å vise vei. M3 kan ikke bli mye dyrere med samme utstyr som den, men så var vel hurtiglader uttak ekstra der så lover jo ikke veldig bra for en god pris, ferdig utstyrt er jeg redd.

Andre tar jo betalt ekstra for det meste som navigasjon, el seter, xenonlys/LED-lys, strømuttak etc så den kan fort bli dyr om en vil opp på samme nivå som TMS...

Diravi

Sitat fra: OlaM på onsdag 10. februar 2016, klokken 23:05
I den siste kvartalsrapporten kommer de med noen mer konkrete tidspunkt.

SitatFor 2016, we are planning for even faster delivery growth than last
year. We plan to be net cash flow positive and achieve non-GAAP
profitability for the year, even after investing about $1.5 billion to
add more production capacity, start cell production at the
Gigafactory, and establish additional customer support
infrastructure. Moderate GAAP profitability is expected in the
fourth quarter. These investments will help prepare the way for
Model 3, which is on schedule to be unveiled on March 31st and to
start production and deliveries in late 2017

Planlagt første leveranser sent i 2017, når bilen ennå ikke er lansert og Elon Musk har sagt at man ikke nødvendigvis får se alt når bilen presenteres? Vel, da ville ikke jeg satt pengene mine på at det er biler på veien i Norge før sent i 2018 i hvert fall. Model 3 kommer da inn i et marked hvor både ny Opel Ampera/Chevy Volt, helt ny Leaf med stort batteri og muligens også BMW i5 er på veien i forkant. Da blir det viktig å enten kunne konkurrere på pris eller på rekkevidde. Bilen er nok litt større enn disse konkurrentene, men ikke så mye at det blir utslagsgivende.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Mazzbot

Reservere fra 31 mars I tesla store og online fra 1 april . Noen som kommer til å vente utenfor tesla like før de åpner den 31 mars ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

stranger1891

Jeg tenker å gjøre det faktisk :)

Men man må sjekke med de først at de kommer til å åpne bestillinger her i Norge på samme dag når de åpner eller etter at Musk presentere bilen først (rundt kl. 20:00 norsk tid !!). Og dette betyr jo at bestilling kommer ikke til å skje før dagen etter 01.april.

Sitat fra: Mazzbot på fredag 19. februar 2016, klokken 08:27
Reservere fra 31 mars I tesla store og online fra 1 april . Noen som kommer til å vente utenfor tesla like før de åpner den 31 mars ?

Einride

Eg var innom Tesla Store på Kokstad her om dagen, og fekk då beskjed om at dei åpna for reservasjonar 31. mars, frå butikken åpna den dagen. Det betyr i såfall at dei tar i mot reservasjonar allereie før bilen er lansert?

Når det er sagt så trur eg absolutt det kan bli folksomt i Tesla Stores rundt om i landet i månadsskiftet mars/april, sjølvsagt litt avhengig av kva Elon Musk faktisk presenterar 31. mars, men eg har tru på at dei veit kva dei driver med :)

Amoss

Sitat fra: Einride på fredag 19. februar 2016, klokken 14:31
Eg var innom Tesla Store på Kokstad her om dagen, og fekk då beskjed om at dei åpna for reservasjonar 31. mars, frå butikken åpna den dagen. Det betyr i såfall at dei tar i mot reservasjonar allereie før bilen er lansert?

Se for deg PR-verdien av at Elon kan proklamere X antall reservasjoner alt før de i det hele tatt har vist frem bilen... Og skulle det også oppstå køer utenfor butikkene den dagen kommer det til å ta helt av i media.
Model S 85D

Mazzbot

Blir ville tilstander med sovepose utenfor tesla store da ? XD
Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA