Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pristilbud Leaf 2016 30 kWh 6,6 kW Tekna

Startet av Leafys, mandag 08. februar 2016, klokken 15:51

« forrige - neste »

Leafys

Hei,

Vi skal handle oss ny Leaf og fikk pristilbudet under fra forhandler. Er det noen her som akkurat har handlet og som har en formening om dette er et bra tilbud? Er det realistisk å fremforhandle bedre pris hos andre? Eventuelt hvem?

Takk for svar!

                                                    NOK
Bil:                                           277.500  (Tekna veil. inkl 6,6 kW)
Rabatt Agrol 14 %:                   - 39.271 (bonderabatt, kun på veil. bilpris. Ikke tilbehør).
Metallic lakk:                                6.000
Gummimattesett:                            576
Vinterhjul 16'' og Dirt Pack:        15.000
Registreringsomkostinger El-bil:   5.950 (Gebyr som forhandler legger på for å selge/klargjøre bilen)
Engangsavgift:                             2.400
Totalt                                       268.155

I tillegg følgende tilvalg som jeg vurderer:
Park Elite Parkeringsur:                    500
Serviceavtale:                             10.345 (3 års forhåndsbetalt service)
Salto 32A hjemmelader:              12.900 (inkluderer 10m kabelstrekk, ekstra sikring og montasje. Saltoboks type 1)


Takk for alle svar!


Mr.Zero

Kollegaen min bestilte en hvit Nordic med omtrent samme avslag. BNH Oslo. Ved henvendelse til Nissan i Buskerud, fikk han klar beskjed om at de ikke hadde særlig mye å gå på - og kunne oppnå maks en tusenlapp mere i avslag på bunnlinja. Da ble det mere pes enn butikk - så han gikk for tilbudet han fikk. Får bil i mars / april. Gleder seg!
Skvettlapper er lurt! Du kan nok spare noe på å velge vinterhjul fra annen part, men så er det disse dekktrykksensorene som det er greit å få "originale" med tanke på litt plunder / reklamasjoner..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

als77

Rabatten virker bra den, men 3 års serviceavtale til 10 000 er i overkant

siglis

Hei;

Jeg har bestilt likt som deg, men Nordic. Bestilte i tillegg hundegitter bak og 6,6 kW lader. Totalen kom på 265', så dette bør samsvare med din pris. Spranget fra Nordic til Tekna er 7,500 (eller 7?) og hundegitteret er ca 3'. Fikk også 14% gjennom jobb.

Kåre_S

30 kWh Nordic med 6.6 kw lader
metallic lakk
skvettlapper foran og bak
originale vinterhjul
pris med Agrol ble 260.000 hos Witro Bil i Trondheim. (leveres 3 mars 2016) 

(for 30 kWh Tekna 6.6kWh lader,chromepakke, originale vinterhjul, metallic, skvettlapper og bagasjeromsmatte tar de 270.000) leveres slutten av mars 2016
Tesla Model 3 Long Range (april 2019)
40 Kwh Leaf (april 2018)

Bjoris

Autocenteret i Åsane har gode priser på frakt, understellsbehanling etc. Vi fikk vår Tekna Met lakk ferdig med understellsbehandling til 243.996, men da uten vinterhjul som jeg kjøpte eksternt til 9.900 med sensorer.

Icenor

Det var høye "Registreringsomkostinger". Tesla tok 2800,- for det samme.
P85
Model 3 - reservert

Ingeniøren

Sitat fra: Icenor på onsdag 10. februar 2016, klokken 21:50
Det var høye "Registreringsomkostinger". Tesla tok 2800,- for det samme.

Er vel derfor Tesla må inn på flere klargjøringer før de er helt klare :) - skulle tatt seg litt bedre tid med en gang.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE


Electrix

Sitat fra: Leafys på torsdag 11. februar 2016, klokken 13:54
... men basert på dette kan det kanskje være lurt å ha litt is i magen og vente til høsten:

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/opel-revolusjon-lanserer-neste-generasjon-elbil-til-hoesten/a/23614500/
Opelen er veldig interressant, men husk på at denne koster ca 70  000 mer og du må vente ca et år ekstra på den...
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Øyvind.h

Med Teslas historikk vil jeg fort gjette på at Ampera-E kommer før Model 3 til Norge.
Dvs. Model 3 fort ett år etter Ampera-E.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

timingbeltkiller

Dersom du må melde inn i Bondelaget for å få en ordentlig rabatt på Leaf,
sier vel Nissan indirekte vi er ikke interessert i å selge til 90% av den norske befolkningen.

Goodbye Leaf, welcome Bolt og Tesla 3.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

#12
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 11. februar 2016, klokken 14:57
Med Teslas historikk vil jeg fort gjette på at Ampera-E kommer før Model 3 til Norge.
Dvs. Model 3 fort ett år etter Ampera-E.
Ampera-E etter at Ampera motsatt Volt ble en loddrett fiasko?
Da hadde Blitz vært et mye smartere navnevalg.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

Leste at det ikke blir sig av Mod3. Usikker på om det stemmer. 
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bjoris

#14
Leaf 60 kWh er nok også på markedet før M3, så M3 må være noe annet enn en småbil og det er den nok også:) Er i den båten selv, tror at M3 blir perfekt for oss, men å vente og vente på M3 vet jeg ikke om jeg orker, spes når bilen kan komme etter at mva har kommet på elbiler...

Agrol avtalen er smart av Nissan, alle får denne rabatten. Kjøpet fremstår derfor mye bedre enn om de bare satte ned prisen, det hadde blitt en innrømmelse av at bilen ikke er så bra som de andre OG de som kjøpte til høyere pris tidligere blir irritert!

Pt er 240 for Acenta 30 kWh med vinterhjul veldig mye elbil for pengene, så er Ampera-e noe helt annet, spørsmålet blir pris, blir den 100.000 dyrere med hurtiglader og litt utstyr så er det ikke dumt å kjøp Leaf nå mener jeg, spes om rekkevidden ikke er ett problem. Blir prisen på Ampera-e nesten den samme så kan vi med 30 kWh Leaf sette en strek over 100.000 og eldre Leafs blir nærmest gratis:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA