Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla som min neste taxibil. Nå i drosjedrift!

Startet av Jan Henrik, søndag 07. februar 2016, klokken 20:54

« forrige - neste »

Jan Henrik

Sitat fra: Dandy på onsdag 17. februar 2016, klokken 09:45
Sitat fra: Jan Henrik på mandag 15. februar 2016, klokken 13:15

Noen i Tromsø med de nye tekstilsetene??

Har 85D med de nye tekstilsetene i Tromsø. Veldig fornøyd til daglig bruk, men kan jo se at sidestøtten ikke er all verdens for aktiv kjøring. Mye inn og ut som taxisjåfør er en annen historie, da vil jeg tro de er gull..

Blir ellers hurtig varme, og virker relativt greie å holde rene!
Mulig å få komme å titte?
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi



Jan Henrik

Tusen hjertelig takk for titten og en hyggelig prat, Dandy!! Det blir standard setene ja!
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

Jan Henrik

TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

lunitiks

sssoooooiiiit grattis!!! virkelig bra valg imo
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

N00b

Gratulere med ny bil. Håper du blir fornøyd

Jan Henrik

Sitat fra: lunitiks på fredag 19. februar 2016, klokken 18:23
sssoooooiiiit grattis!!! virkelig bra valg imo
Takker! Håper valget funker for meg. :)

Sitat fra: N00b på lørdag 20. februar 2016, klokken 03:32
Gratulere med ny bil. Håper du blir fornøyd
Takker og sorry, men satser på at 70KWh holder, selv om du mener det motsatte. Folks erfaringer sier at 70D er bl.a. rimeligere på forbruket, mindre batteritap, lettere bil og slikt. Dessuten hadde jeg ikke så veldig lyst på en ribba 85/90D. Siden det blir bytte i år, så er ikke økonomien der heller.
Jeg regner med å måtte slåss med NAV, denne gangen også, anngående fødselspermisjonspenger. De var ikke helt medgjørlig sist. Har brent meg, på omtrent alle fingre...

Og så er jeg av den typen som liker å prøve motbevise skeptikere og tvilere. Dog på et realistiskt nivå. Hadde ALLE sagt at 70D ikke holder mål, så hadde jeg gitt etter. :)

Hadde tenkt, og skal leve etter det du sa: "en må lade når en kan, ikke når en må". ;)

Nå er bestillingen bekreftet, så slik ble det nå. August levering, med oppstart 1. September. :)
Nå gleder jeg meg til elbiltaxi og Tromsø's første TeslaTaxi (forhåpentligvis).
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

lunitiks

Med en så flott drosjebil må du nesten velge en stilfull taklykt, taksameter osv.  :D  Kjedelig at du må klistre et stort sentral-emblem over døra?  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Forresten: Jeg var og testet Breivika-CHAdeMOen i dag med Leaf'en (6,6 kW).

De tar 40kr for ett kvarter (2,67/min). Første gang jeg bruker denne. Se bildet under - vet ikke om dette er normalt. Her har jeg ladet i 14min
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Kult at du velge en 70 som taxi, hvis 70 kan fungere som taxi tipper jeg at vi også kan leve med den;)

Jan Henrik

Sitat fra: lunitiks på lørdag 20. februar 2016, klokken 13:52
Forresten: Jeg var og testet Breivika-CHAdeMOen i dag med Leaf'en (6,6 kW).

De tar 40kr for ett kvarter (2,67/min). Første gang jeg bruker denne. Se bildet under - vet ikke om dette er normalt. Her har jeg ladet i 14min
Der jeg blir hovedsakelig å lade, utenom hjemme.

74kr for 30min, hver 6. lading gratis, 61,67kr pr 30min lading i snitt. Får ca 220km/t i ladehastighet (rated). 5,60kr pr mil i drivstoffutgifter, på Statoil. 55.000km kjørelengde i året, så blir det 30.800kr i året Statoil-strøm. Eller har jeg glemt noe nå..?

Regner med å lade opptil 2 ganger i døgnet der + hjemmelading. Har ikke prøvd å lade hjemme, men man regner vel borti 1mil i timen på 16A schuko..? 10t lading hjemme pr døgn, samt 2 ladinger på Statoil = ca 30mil lading i døgnet. Jeg regner med mellom 17-22 mil i døgnet i drosjekjøring. Er det jeg ligger på i dag, med Priusn - alene sjåfør.

Noe sånt jeg har sittet å regnet på. Så får man se hvordan det blir i praksis. :)
Sitat fra: bjoris på lørdag 20. februar 2016, klokken 15:40
Kult at du velge en 70 som taxi, hvis 70 kan fungere som taxi tipper jeg at vi også kan leve med den;)
Ingen andre som tar utfordringen, så da må jeg. :D
Time will show...
TMS 70D facelift (75kWh) Taxi X-61, Tromsø Taxi

lunitiks

Kjøremønster og -lengde styrer du selv. Så satser vi _alle_ på at prisen ikke øker på disse få hurtigladerne. Tror vi vil se mer utbygging fremover. Byrådet med miljøpartiet i ryggen har allerede signalisert til flere utbyggere at elbiler er høyt på agendaen, så jeg tror flere hurtigladere kommer de neste par årene. Foreløpig er det vel bare Statoil breivika og Traasdahl (for Nissan) som har hurtigladere i byen.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

Sitat fra: Jan Henrik på lørdag 20. februar 2016, klokken 15:51
Har ikke prøvd å lade hjemme, men man regner vel borti 1mil i timen på 16A schuko..? 10t lading hjemme pr døgn, samt 2 ladinger på Statoil = ca 30mil lading i døgnet.

Man kan regne (på 220v) ca 1km/t pr ampere, så ved 10A = 10 km/t.
På schuko er det mulig å lade 13A, men da blir koblinger varme, jeg tør aldri mer enn 10A der.

Har du 16A, kan du legge opp CEE kontakt (de blå). Har du mulighet, legg opp 32A 1-fase, det er snadder, da får du over 30km pr time, dvs omtrent all lading kan skje hjemme.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Salvesen

Sitat fra: Jan Henrik på lørdag 20. februar 2016, klokken 15:51
Sitat fra: lunitiks på lørdag 20. februar 2016, klokken 13:52



74kr for 30min, hver 6. lading gratis, 61,67kr pr 30min lading i snitt. Får ca 220km/t i ladehastighet (rated). 5,60kr pr mil i drivstoffutgifter, på Statoil. 55.000km kjørelengde i året, så blir det 30.800kr i året Statoil-strøm. Eller har jeg glemt noe nå..?


Her bommer du nok kraftig, altså pris pr mil. du oppnår ikke rated i forbruk, langt der i fra. Så om du får 220 rated i hastighet, ja så er det ca halvparten i værstefall på vinterhalvåret. altså prisen blir det dobbelte.

Jeg synes disse laderne er skammelig dyre, spessielt om en lader uten chademo osv. Minuttpris er helt latterlig.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA