Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ettermontering av hifi i Trøndelag

Startet av Gusse, søndag 07. februar 2016, klokken 16:59

« forrige - neste »

Gusse

Har bestilt min andre Tesla model S 90D, men denne var allerede konfigurert, og den manglet Ultra Hifi pakken. Har en 2013 modell med hifipakke fra før, og er litt bekymret over at anlegget i den nye vil bli en skikkelig nedtur.
Har noen ettermontert hifi i model s i Trøndelag?
Pris? Hvor?

aryx

Sitat fra: Gusse på søndag 07. februar 2016, klokken 16:59
Har bestilt min andre Tesla model S 90D, men denne var allerede konfigurert, og den manglet Ultra Hifi pakken. Har en 2013 modell med hifipakke fra før, og er litt bekymret over at anlegget i den nye vil bli en skikkelig nedtur.
Har noen ettermontert hifi i model s i Trøndelag?
Pris? Hvor?

Kan nesten garantere nedtur.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

lunitiks

Kan være interessert i samme. Har std., prøvde Ultra for noen dager siden. Enorm forskjell
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Quintilian

#3
Hei dere!


Har vært aktiv i noen tråder om dette før, da jeg selv har gått fra bil med Hifi til bil uten... Som dere påpeker; en helt enorm forskjell (selv etter innspilling av standard-anlegget).

Jeg skulle egentlig fått montert oppgradert anlegg hos Bilradiospesialisten i Bergen denne uka, men det måtte utsettes noe (til den 18ende) pga. subwooferen ikke hadde kommet frem enda.

Min løsning som jeg har kommet frem til i samråd med BRS er:
- 4x75 digital forsterker som driver nye høyttalerelementer i fremdører/a-stolpe.
- Montering av NVX B.O.O.S.T subwoofer-pakke (importert av gronnemil.no) tilpasset Tesla (monteres slik som Teslas orginale - bare på andre siden).

Dette havner på rett rundt 30.000.-, men så skal sluttresultatet være bedre enn Teslas hifi-pakke også. En tesla-ansatt i bergen har bl.a. fått gjort tilsvarende oppgradering hos BRS Bergen og er meget godt fornøyd.

Jeg har ellers fått bekreftet av service-manager i Stavanger at en slik oppgradering ikke påvirker bilens garanti, utover at feilmontering som gir følgefeil på bilens elektriske anlegg selvfølgelig ikke dekkes under garanti.

Edit: Glemte å si at jeg vil anbefale deg å ta kontakt med BRS i Trondheim. Har de ikke erfaring med Tesla kan du få de til å kontakte BRS Bergen, så får de bistand derfra. Bør gå helt fint :-)

F_P

Undertegnede kommer til å benytte vinterferien til å sette samme 2-4 ulike oppgraderingspakken i samarbeid med en av de bedre importørene (i forhold til kunnskap) på bilstereo.

Gjør selvfølgelig dette for å kunne tilby ferdige løsninger for DIY, eller ferdig montert av oss. Men om det er av interesse så legger jeg gjerne ut informasjon om fremgangsmåte, ulike forsterkere, høyttalere etc.

Noen tips har jeg alt nå.

  • Sørg for at hele eller deler av døren lydisoleres/-dempes samtidig. Det vil løfte lyden nesten like mye som selve oppgraderingen.
  • Fokuser på frontsett først. Bytte av høyttaler i bakdørene vil ha liten effekt

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Gusse

Sitat fra: Quintilian på søndag 07. februar 2016, klokken 19:13
Hei dere!


Har vært aktiv i noen tråder om dette før, da jeg selv har gått fra bil med Hifi til bil uten... Som dere påpeker; en helt enorm forskjell (selv etter innspilling av standard-anlegget).

Jeg skulle egentlig fått montert oppgradert anlegg hos Bilradiospesialisten i Bergen denne uka, men det måtte utsettes noe (til den 18ende) pga. subwooferen ikke hadde kommet frem enda.

Min løsning som jeg har kommet frem til i samråd med BRS er:
- 4x75 digital forsterker som driver nye høyttalerelementer i fremdører/a-stolpe.
- Montering av NVX B.O.O.S.T subwoofer-pakke (importert av gronnemil.no) tilpasset Tesla (monteres slik som Teslas orginale - bare på andre siden).

Dette havner på rett rundt 30.000.-, men så skal sluttresultatet være bedre enn Teslas hifi-pakke også. En tesla-ansatt i bergen har bl.a. fått gjort tilsvarende oppgradering hos BRS Bergen og er meget godt fornøyd.

Jeg har ellers fått bekreftet av service-manager i Stavanger at en slik oppgradering ikke påvirker bilens garanti, utover at feilmontering som gir følgefeil på bilens elektriske anlegg selvfølgelig ikke dekkes under garanti.

Edit: Glemte å si at jeg vil anbefale deg å ta kontakt med BRS i Trondheim. Har de ikke erfaring med Tesla kan du få de til å kontakte BRS Bergen, så får de bistand derfra. Bør gå helt fint :-)

30K...såpass. Hadde håpet på en litt mindre operasjon som er litt mere konevennlig og snill med visakortet :P
Er det noen mulig løsning å bare feks legge til en sub? Er virkelig standard anlegget i en spitter ny model S så håpløst?

sigurdi

Sitat fra: Gusse på søndag 07. februar 2016, klokken 21:40
Sitat fra: Quintilian på søndag 07. februar 2016, klokken 19:13
Hei dere!


Har vært aktiv i noen tråder om dette før, da jeg selv har gått fra bil med Hifi til bil uten... Som dere påpeker; en helt enorm forskjell (selv etter innspilling av standard-anlegget).

Jeg skulle egentlig fått montert oppgradert anlegg hos Bilradiospesialisten i Bergen denne uka, men det måtte utsettes noe (til den 18ende) pga. subwooferen ikke hadde kommet frem enda.

Min løsning som jeg har kommet frem til i samråd med BRS er:
- 4x75 digital forsterker som driver nye høyttalerelementer i fremdører/a-stolpe.
- Montering av NVX B.O.O.S.T subwoofer-pakke (importert av gronnemil.no) tilpasset Tesla (monteres slik som Teslas orginale - bare på andre siden).

Dette havner på rett rundt 30.000.-, men så skal sluttresultatet være bedre enn Teslas hifi-pakke også. En tesla-ansatt i bergen har bl.a. fått gjort tilsvarende oppgradering hos BRS Bergen og er meget godt fornøyd.

Jeg har ellers fått bekreftet av service-manager i Stavanger at en slik oppgradering ikke påvirker bilens garanti, utover at feilmontering som gir følgefeil på bilens elektriske anlegg selvfølgelig ikke dekkes under garanti.

Edit: Glemte å si at jeg vil anbefale deg å ta kontakt med BRS i Trondheim. Har de ikke erfaring med Tesla kan du få de til å kontakte BRS Bergen, så får de bistand derfra. Bør gå helt fint :-)

30K...såpass. Hadde håpet på en litt mindre operasjon som er litt mere konevennlig og snill med visakortet :P
Er det noen mulig løsning å bare feks legge til en sub? Er virkelig standard anlegget i en spitter ny model S så håpløst?
Har standard anlegget og er egentlig godt fornøyd, normal kjøring for oss er langkjøring med barn i bilen og får ikke spilt noe høyt uansett, er jeg alene er det helt greit.
Men er man vandt med utvidet så blir man nok noe skuffet.

I sammarbeid med F_P blir det også sjekket om mulighten for en plugg and play løsning for å kun ettermontere sub som er rimeligere en løsninger som man finner på nettet.

Vi kommer nok til å sammenligne og forklare hva man kan forvente med kun en sub oppgradering og så ink front osv.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Quintilian


30K...såpass. Hadde håpet på en litt mindre operasjon som er litt mere konevennlig og snill med visakortet :P
Er det noen mulig løsning å bare feks legge til en sub? Er virkelig standard anlegget i en spitter ny model S så håpløst?
[/quote]

Dersom man ikke har tredje seterad er alt mye enklere mtp. montering av subwoofer... Da kan sub og forsterker plasseres flatt i "fotbrønnen" bakerst. Får helt kurante subwoofere med forsterker for 4-5k og så koster det sikkert ikke mer enn et par tusen å få det installert...

Har man 7 seter er det verre da sub må monteres over hjulbuen bak, og der passer ikke "hyllevare". Foreløpig er det kun NVX som har laget en spesialtilpasset utgave (B.O.O.S.T), og denne koster alene  ca 13.000.- Og så kommer montering i tillegg.... For min del er det ikke aktuelt å bruke 16.000.- på en sub-løsning og beholde "resten" av anlegget. Når jeg først bruker så mye penger på lyd i bilen ønsker jeg også å bytte ut papphøyttalerne i dørene :-)

 

lunitiks

100% enig @Quintilian! Du har ikke tilfeldigvis noen lenker til sub+amp. for 4-5k som du _vet_ passer i Tesla, og da med montering i fotbrønnen i trunk? Jeg antar at det blir verre å finne passende speakers til dørene, kanskje...?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Teslanewbie

#9
Sitat fra: lunitiks på mandag 08. februar 2016, klokken 09:29
100% enig @Quintilian! Du har ikke tilfeldigvis noen lenker til sub+amp. for 4-5k som du _vet_ passer i Tesla, og da med montering i fotbrønnen i trunk? Jeg antar at det blir verre å finne passende speakers til dørene, kanskje...?


Huff , jeg betalte 6050kr for oppgradert hi-fi når jeg bestilte i 2013. Begynner å bli Stive  priser

Hva med evanex sin subwoofer ?


http://evannex.com/products/nvx-b-o-o-s-t-powered-loaded-enclosure-package


Her er film om hvordan den monteres :


http://www.youtube.com/watch?v=q6ThmnMlYO8
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dulle76

Hvor stor er egentlig forskjellen på standard vs ultra? Har bare prøvekjørt en med standard anlegg, men har selvsagt bestilt med orntli' lydpakke, skal tross alt ha Motorhead, Maiden, Mastodon, Sepultura osv på full guffe når jeg er ute og kjører...  :P



https://www.youtube.com/watch?v=wJcezFpIWwU
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

F_P

Den er merkbar ja.

Når det gjelder bassen så er den som den må på Premium siden det er en 8". Ikke vanvittig, men typisk for oppgradert anlegg i bil. Skal du opp på det jeg på fleip kalle blafrebass må du hive inn 12" bass(er) og en forsterker.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Knnot

Sitat fra: Quintilian på søndag 07. februar 2016, klokken 19:13
Hei dere!


Har vært aktiv i noen tråder om dette før, da jeg selv har gått fra bil med Hifi til bil uten... Som dere påpeker; en helt enorm forskjell (selv etter innspilling av standard-anlegget).

Jeg skulle egentlig fått montert oppgradert anlegg hos Bilradiospesialisten i Bergen denne uka, men det måtte utsettes noe (til den 18ende) pga. subwooferen ikke hadde kommet frem enda.

Min løsning som jeg har kommet frem til i samråd med BRS er:
- 4x75 digital forsterker som driver nye høyttalerelementer i fremdører/a-stolpe.
- Montering av NVX B.O.O.S.T subwoofer-pakke (importert av gronnemil.no) tilpasset Tesla (monteres slik som Teslas orginale - bare på andre siden).

Dette havner på rett rundt 30.000.-, men så skal sluttresultatet være bedre enn Teslas hifi-pakke også. En tesla-ansatt i bergen har bl.a. fått gjort tilsvarende oppgradering hos BRS Bergen og er meget godt fornøyd.

Jeg har ellers fått bekreftet av service-manager i Stavanger at en slik oppgradering ikke påvirker bilens garanti, utover at feilmontering som gir følgefeil på bilens elektriske anlegg selvfølgelig ikke dekkes under garanti.

Edit: Glemte å si at jeg vil anbefale deg å ta kontakt med BRS i Trondheim. Har de ikke erfaring med Tesla kan du få de til å kontakte BRS Bergen, så får de bistand derfra. Bør gå helt fint :-)

Har du fått montert dette nå og i så fall hvordan ble resultatet? 

Quintilian

Hei! Installasjonen har blitt utsatt flere ganger grunnet lang transporttid på SUB fra USA... Skulle egentlig fått det gjort i forrige uke, men nå ligger pakken til tollbehandling.... Skal på ferie neste uke, så det må utsettes enda litt pga det, men har avtalt med BRS at vi prøver på nytt 7 mars :-)

F_P

Jeg låner tråden litt for å etterspørre en bil med standard lydanlgg der eier av bilen kunne tenkt seg en oppgradering.

I samarbeides med leverandør/importør ønsker vi å låne bilen noen dager for å finne frem til 2-3 ulike løsninger for oppgradering. Som takk for lånet får du oppgradert ditt anlegg til kostnaden av delene (innkjøpsprisen), lydisolering i dørene foran, og du betaler 0,- for installasjonen.

Any takers?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA