Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-Golf knirker fra støtdempere

Startet av bgrodem, torsdag 04. februar 2016, klokken 15:20

« forrige - neste »

bgrodem

Hei har en e-golf 2014 kjørt ca 24000km opplever at den knirker en del fra fjør/støtdemper..  noen andre som opplever det samme?

Ourasi

Opplevde dette på min golf 6 2012, men ikke E-golfen sålangt. Anbefaler en solid smøreservice og skjekk på bukk der de manipulerer forstilling og dekk, hvor du peker på dette problemet spesifikt. Kan bare være noe som er blitt tørt helt i kanten av foring, pga. salt o.l..
Golf GTE 2015 Carbon

Sonus

Jeg fikk smurt opp foringer/tverrstag i bærearmene foran. Kjent problem på Golf7. Hørtes ut som knirk ved bremsing når man kjørte over fartshumper.

rlnd

Har klaget på dette hos Møller, de skulle ha den inn for batteribytte men jeg ba de se på knirkingen og noen andre småting i tillegg.

Tror de smurte opp slik som sonus beskriver, knirkingen forsvant en måned eller noe men nå er det tilbake. Så lenge det ikke er noen fare med det gidder jeg ikke klage noe mer på det.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

urabus

Har samme problem med min. De har byttet ut foringer og smurt men lyden er der..

Kommer aldri på tale å la dette gå forbi. Det skal fikses.
SP oppdaterer når jeg vet mer.

Råde

Den knirkingen har vært på alle vag jeg har hatt siden 2007 bortsett fra nåværende Passat...
e-Golf | X75D

bno

Sitat fra: bgrodem på torsdag 04. februar 2016, klokken 15:20
Hei har en e-golf 2014 kjørt ca 24000km opplever at den knirker en del fra fjør/støtdemper..  noen andre som opplever det samme?

Har hatt knirking siden bilen 2400Km. Har tatt dette opp med Møller Stavanger. Fikk feilen registrert i systemene deres da de ikke fant noe ved kort prøvetur. Nå er bilen kjørt 10000Km og jeg kommer til å ta en tur ut til Møller igjen.

gamer73

min knirker også...men kun når jeg bremser over fartsdumper...men jeg må si at knirking ikke plager meg..jeg forventer kanskje at en bil til 300 000 ikke er perfekt eller premium..i dunno...

SteinarSun

Hadde min inne etter 5000km for knirk i bakdempere.
Møller fant ingen ting, men bilen knirker ennå, 10000 km senere
Som andre sier, er dette særlig merkbart over fartshumper.
Har vel innsett at dette er noe jeg må leve med
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

bno

Sitat fra: SteinarSun på mandag 15. februar 2016, klokken 13:40
Hadde min inne etter 5000km for knirk i bakdempere.
Møller fant ingen ting, men bilen knirker ennå, 10000 km senere
Som andre sier, er dette særlig merkbart over fartshumper.
Har vel innsett at dette er noe jeg må leve med

Jeg synes ikke man burde akseptere dette. Har de samme symptomene som Seinarsun og har fått tid på verksted onsdag. Dette etter en prøvetur sammen med verksmester hos Møller. Jeg mente at lyden kom fra venstre bak, men han mente at lyder forplanter seg og vil ta en gjennomgående sjekk av opphenget generelt. Ser frem til et forhåpentlig bra resultat av verksted besøket. Andre som har det samme og har fått ordnet dette?

Callah

bra å vite at jeg ikke er alene om denne lyden. Min kommer fra fremre venstre side høres det ut som. Fremkaller kun lyd i lav hastighet over fartshumper når fremparten ruller opp en fartshump...

bno

Var inn med bilen hos Møller Stavanger forrige uke. De smurte opp foringer med spesialfett. Knirkingen forsvant etter dt. Så får vi se om dette holder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA