Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rattvarme.

Startet av pwb, tirsdag 02. februar 2016, klokken 19:15

« forrige - neste »

pwb

Da kom denne i posten.
http://www.ebay.com/itm/201477418510?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Ja, det virker. Blir såpass varm at det nesten er ubehagelig når det nå var rundt 0 grader.
Men rattet føles for tykt og det er ikke varme på fingertuppene hvis man ikke holder litt på skrå da. Det er varme i hele og det tar ikke mange sekundene før man merker det. Litt skeptisk til hvordan man skal få lagt/festet strømledingen optimalt, men prøvde fra Ski og hjem og det gikk ok.

evole

RATTREKK LAMMESKINN (149,-)
http://www.torshovbil.no/rattrekk-i-lammeskinn-2802
Vurdering: Hjelper litt. Endte i søpla.

Batterioppvarmede hansker (1.799,- + porto)
http://www.varmekle.no/no/Product/Details/216288/ALT-Batterioppvarmede-hansker
Vurdering: Kurant løsning. Kan også brukes i andre sammenhenger. Minus for kort batteritid, klumpete med batterier og sjenerende lysdioder.

En alternativ løsning: To par hansker + setevarme. Sitt på et par, mens du bruker det andre paret. Roter.

AmocoCadiz

Sitat fra: evole på tirsdag 02. februar 2016, klokken 19:50
RATTREKK LAMMESKINN (149,-)
http://www.torshovbil.no/rattrekk-i-lammeskinn-2802
Vurdering: Hjelper litt. Endte i søpla.

Batterioppvarmede hansker (1.799,- + porto)
http://www.varmekle.no/no/Product/Details/216288/ALT-Batterioppvarmede-hansker
Vurdering: Kurant løsning. Kan også brukes i andre sammenhenger. Minus for kort batteritid, klumpete med batterier og sjenerende lysdioder.

En alternativ løsning: To par hansker + setevarme. Sitt på et par, mens du bruker det andre paret. Roter.
Legg til denne fra Biltema, så blir Trilling rene Bently'n om vinteren!

http://www.biltema.no/no/Hjem/Rengjoring-og-vask/Kles--og-skopleie/Saler-med-varmeelement-2000036664/
(alvorlig vurdert men ikke testet enda)

pwb

Brukte rattvarmen i dag, fra hjemme til Ski og så til Oslo. Deilig med varme i rattet :-) Må nok få lagd noe så jeg slipper ledningen for litt kronglete når man skal vri mye på rattet ved parkering ell. Skal nok bli vant til tykkelsen på rattet etter hvert. Hadde det vært mulig å bytte ut rattet til ett med rattvarmer så hadde nok det stått høyt på ønskelista for dette var deilig.

AmocoCadiz

Prøver den rattvarmeren også, var det lang levering? ( før vinteren er over...)
Passer den godt på Trillingstørrelsen på rattet?
At det blir litt ekstra ledningskrøll kanskje har å gjøre med den usedvanlige gode svingradiusen på trilling som gjør at rattet går flere runder enn vanlige biler?

Gleder meg til varme i rattet, det er gull verdt!

pwb

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 03. februar 2016, klokken 21:52
Prøver den rattvarmeren også, var det lang levering? ( før vinteren er over...)
Passer den godt på Trillingstørrelsen på rattet?
At det blir litt ekstra ledningskrøll kanskje har å gjøre med den usedvanlige gode svingradiusen på trilling som gjør at rattet går flere runder enn vanlige biler?

Gleder meg til varme i rattet, det er gull verdt!

10 dager tok det fra bestilling til den var på postkontoret. Ja den passer ypperlig, virket nesten som den var litt for liten, men når jeg fikk den på så satt den som støpt.

evole

Sitat fra: pwb på onsdag 03. februar 2016, klokken 11:21Må nok få lagd noe så jeg slipper ledningen for litt kronglete når man skal vri mye på rattet ved parkering ell.
På bildene ser det ut til å være relativt enkelt å koble fra ledningen. Stemmer dette? I så fall burde det jo ikke være så mye bryderi å koble ledningen av og på ved f.eks. parkering.

pwb

Sitat fra: evole på torsdag 04. februar 2016, klokken 18:30
Sitat fra: pwb på onsdag 03. februar 2016, klokken 11:21Må nok få lagd noe så jeg slipper ledningen for litt kronglete når man skal vri mye på rattet ved parkering ell.
På bildene ser det ut til å være relativt enkelt å koble fra ledningen. Stemmer dette? I så fall burde det jo ikke være så mye bryderi å koble ledningen av og på ved f.eks. parkering.

Ja, det er enkelt. Jeg kobler fra ved parkering. Nå jeg kjører lar jeg den gå ut på fremsiden (mot meg) på rattet, når jeg da svinger i rundkjøringer osv. så går det helt ok. Skal se om jeg finner en kontakt jeg kan koble innpå ledningen nærme rattet som er lett å dele slik at hvis noe skjer så deler den seg, litt som de sikkerhetslåsene som sitter på alle disse reimene man har rundt halsen. Så hvis noen har en ide til en slik kontant så bare spytt ut :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA