Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

IFTTT - "IF This Then That" og BMW Connected

Startet av bromm, fredag 29. januar 2016, klokken 16:40

« forrige - neste »

bromm

Gode nyheter for oss i Norge - nå kan alle med 6AK og 609 Navigasjon ta i bruk IFTTT og alle de uendelige mulighetene dette gir  ;D ;D ;D

Sungrazer

Kult - har du noe erfaring med å bruke IFTTT når du har skrudd på to faktors autentisering på google drive?
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

JorgenM

Testet med en enkel oppskrift som viser mld 'Velkommen hjem!' når jeg kommer inn i en definert radius rundt huset. Funket perfekt :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

bromm

Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 29. mars 2016, klokken 16:14
Kult - har du noe erfaring med å bruke IFTTT når du har skrudd på to faktors autentisering på google drive?
Du kan sikkert midlertidig slå av 2-faktor, for så å opprette dokumentene (kjørebok etc.), så kan du senere slå på 2-faktor og sette tilgangen til foldere og dokumentene manuelt etterpå. Ikke prøvd dette selv, men det burde gå...

bromm

Sitat fra: bromm på tirsdag 29. mars 2016, klokken 17:13
Sitat fra: Sungrazer på tirsdag 29. mars 2016, klokken 16:14
Kult - har du noe erfaring med å bruke IFTTT når du har skrudd på to faktors autentisering på google drive?
Du kan sikkert midlertidig slå av 2-faktor, for så å opprette dokumentene (kjørebok etc.), så kan du senere slå på 2-faktor og sette tilgangen til foldere og dokumentene manuelt etterpå. Ikke prøvd dette selv, men det burde gå...
...eller evt. bruke SAASPASS: https://www.saaspass.com/totp/ifttt-google-authenticator-two-step-verification-2-one-time-password.html

Sungrazer

Jeg fikk det til å virke, måtte bare koble til på nytt. Jeg vet ikke helt enda hva jeg skal bruke det til, og det var litt kjipt å måtte ofre split screen til IFTTT.

Me fær sjau. :)


2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

JorgenM

Ja, meldingene burde poppe opp uansett om man har det aktivt på split screen eller ikke. For de fleste er det vel ikke så ofte det vil komme meldinger.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Truls Martin

Testet litt selv i kveld og så vel ikke helt den store nytten selv, men er jo litt artig. Tenkte at kjørebokfunksjonen ville være kjekk ifm jobben, men det kommer jo ikke opp adresser, så da er jo ikke den noe tema heller...
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

bromm

Sitat fra: Truls Martin på tirsdag 29. mars 2016, klokken 22:57
Testet litt selv i kveld og så vel ikke helt den store nytten selv, men er jo litt artig. Tenkte at kjørebokfunksjonen ville være kjekk ifm jobben, men det kommer jo ikke opp adresser, så da er jo ikke den noe tema heller...
Du kan få adresser ut fra longditude og latitude med f.eks denne: http://www.mapdevelopers.com/reverse_geocode_tool.php Dette kan helt sikkert fikses med en funksjon, script eller macro i selve regnearket også, men det er en stor jungel av slike funksjoner der ute, så man må lete litt ;)

bromm

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 29. mars 2016, klokken 19:07
Ja, meldingene burde poppe opp uansett om man har det aktivt på split screen eller ikke. For de fleste er det vel ikke så ofte det vil komme meldinger.
Jeg også "savnet" de vanlige split-screenene i starten - men det var helt til jeg fant ut at man faktisk kan bruke den største skjermen til alt det andre (f.eks trip computer eller media info) ;) Nå kjører jeg kun med IFTTT-widgeten i split-screen, for den gir faktisk mange nyttige opplysninger om selve turen samtidig som at alle hendelsene blir loggført underveis...

Truls Martin

Sitat fra: bromm på onsdag 30. mars 2016, klokken 13:20
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 29. mars 2016, klokken 19:07
Ja, meldingene burde poppe opp uansett om man har det aktivt på split screen eller ikke. For de fleste er det vel ikke så ofte det vil komme meldinger.
Jeg også "savnet" de vanlige split-screenene i starten - men det var helt til jeg fant ut at man faktisk kan bruke den største skjermen til alt det andre (f.eks trip computer eller media info) ;) Nå kjører jeg kun med IFTTT-widgeten i split-screen, for den gir faktisk mange nyttige opplysninger om selve turen samtidig som at alle hendelsene blir loggført underveis...

Har du noen anbefalinger til praktiske resepter?
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Demented_Genius

Jeg har brukt det til gogogaten min ei stund. Har fungert bra. No skal jeg tilbake til norsk:)
BMW X5 2011
BMW I3 2016

RodeoKlovn

Noen mulighet for at dette blir tilgjengelig for biler med business navi etter hvert?
2016 BMW i3
2018 BMW i3s
2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition

turfsurf

Sitat fra: bromm på onsdag 30. mars 2016, klokken 13:20
Jeg også "savnet" de vanlige split-screenene i starten - men det var helt til jeg fant ut at man faktisk kan bruke den største skjermen til alt det andre (f.eks trip computer eller media info) ;) Nå kjører jeg kun med IFTTT-widgeten i split-screen
Det er det samme som jeg gjør, men det er jo ikke å komme vekk i fra at det tar vekk litt funksjonalitet.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Sungrazer

#74
Er det noen som vet hvilke parametere som er tilgjengelige i BMW Lab widgeten?

{{CreatedAt}}||| Parked |||{{Heading}}|||{{Latitude}}|||{{Longitude}}|||{{Mileage}}|||{{TravelRange}}|||{{ParkLocationUrl}}

Temperatur - finnes det f.eks? Finnes det en oversikt som noen vet om? :)

Redigert: Fant det inne på IFTTT, det ser ikke ut som om temperatur finnes. Det kunne vært kjekt.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA