Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bil på verksted - ventetid flere uker (!)

Startet av Ssseee, torsdag 28. januar 2016, klokken 16:52

« forrige - neste »

Ssseee

Oppdatert : Hentet akkurat flunka ny leiebil , gått 6 km. Svart/rød Soul EV Ex. så nå kan de ha bilen min så lenge de vil :) Sparer km/verditap på dette
2015 Kia Soul

mgrefsrud

Min står hos BOS jessheim. Den vil ikke saktelade, de venter på del og kan ikke si hvor lang tid det vil ta. De sa de hadde fem biler som ventet på deler bare hos dem.
Kia Soul EV 2016 levert 11.12.15
Nissan Leaf 2012 US Solgt 12.2015
MB Vito 2010 2.1 115 CDI A3 Ekstra lang (konebilen)

Ssseee

Sitat fra: mgrefsrud på torsdag 28. januar 2016, klokken 17:23
Min står hos BOS jessheim. Den vil ikke saktelade, de venter på del og kan ikke si hvor lang tid det vil ta. De sa de hadde fem biler som ventet på deler bare hos dem.

Kjedelig. Har du fått leiebil?
2015 Kia Soul

mgrefsrud

Ja jeg har fått lånebil, En peugot 308 Diesel med 6 trinnsmanuell. Merker at det er noen år siden jeg hadde rørepinne i bilen jeg kjører daglig. :D
Kia Soul EV 2016 levert 11.12.15
Nissan Leaf 2012 US Solgt 12.2015
MB Vito 2010 2.1 115 CDI A3 Ekstra lang (konebilen)

AmocoCadiz

Sitat fra: Ssseee på torsdag 28. januar 2016, klokken 16:52
Fikk akkurat tlf fra verkstedet. Egentlig skulle bilen fikses i morgen (de hadde satt av en hel dag til den) , men nå må de vente på en batteristyringsenhet i flere uker.

Noen andre som har måtte vente så lenge på fiks hos Kia? Har hatt flere biler på verksted ila alle disse år, men aldri opplevd å måtte vente s å lenge.

Feilen er at bilen ikke vil hurtiglade.

Hvilket verksted er så tregt?
Hadde en annen garantisak, da snakket de om at delene måtte sendes med båt fra Korea, og det tar jo tid....Med så stort salg av Kia Soul EV bør BOS absolutt ha nærlager for viktige reservedeler.

Ssseee

Dette er i Bergen. Delen kommer fra Korea ja.  De hadde visst bare hatt denne feilen på én bil tidligere, i Oslo. Det tok lang tid den gangen, derfor regner de med det samme nå.
Enig i at burde hatt deler på lager i Norge.
2015 Kia Soul

Ssseee

Sitat fra: mgrefsrud på fredag 29. januar 2016, klokken 07:51
Ja jeg har fått lånebil, En peugot 308 Diesel med 6 trinnsmanuell. Merker at det er noen år siden jeg hadde rørepinne i bilen jeg kjører daglig. :D

Hehe, samme her. Kjører Soul bensin med manuell nå. Savner ikke giringen til vanlig iallefall. Får EL Soul leiebil til uken
2015 Kia Soul

jim_smyth

Her er vår opplevelse med ladetrøbbel: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20155.0.html

De byttet en del til 150000kr. Gjaldt sakteladingstrøbbel.

AmocoCadiz

Sitat fra: Ssseee på lørdag 30. januar 2016, klokken 02:31
Dette er i Bergen. Delen kommer fra Korea ja.  De hadde visst bare hatt denne feilen på én bil tidligere, i Oslo. Det tok lang tid den gangen, derfor regner de med det samme nå.
Enig i at burde hatt deler på lager i Norge.
He-he, det der kan ha vært meg, siden de sa de aldrig hatt den feilen tidligere!
Men selv om det tar tid å få tilsendt delen, er trøsten at bilen funker som en drøm og går helt prikkfritt etterpå!

mgrefsrud

Jeg sendte dette til Kia Norge igår:
Mangel på kommunikasjon ved garanti reparasjon
Jeg er i utgangspunktet en lykkelig eier av en Kia Soul EV levert i midten av desember 2015. Jeg er storfornøyd med bilen og har full forståelse for at saker og ting går i stykker. Det er derfor det er veldig gunstig at Kia tilbyr 7 års garanti. Det jeg sliter med å akseptere er den totale mangelen på kommunikasjon som tydeligvis rår rundt de problemene Kia opplever med de siste leverte Kia Soul EV bilene. Min står pr i dag hos Berthel O Steen Jessheim og har en feil i den interne laderen. Bilen kan ikke lades med annet enn hurtiglading og er derfor ikke mulig i bruke daglig. Derfor står den som nevnt på verksted og venter på en del til en reparasjon som etter verkstedets utsagn tar 20 minutter. Jeg får av verkstedet låne en dieselbil, så sånn sett kommer jeg meg på jobb, selv om dette er vesentlig dyrere enn det ville vært å kjøre på strøm. Men mitt største problem er ikke at bilen har gått i stykker, eller at det tar tid å få den reparert. Nei, problemet er at ingen kan fortelle meg hvor lang tid det forventes at det skal ta. Berthel O Steen Jessheim sier de ikke får noe informasjon, og vet ikke om deler er på vei, om nye versjoner skal lages. Jeg har i over 20 år arbeidet med teknisk service og kundeservice, og har gjennom dette erfart at ingen kommunikasjon er noe av det verste man kan gjøre mot en kunde. Det er etter min erfaring mye bedre å fortelle kunden hvordan situasjonen er med en gang og følge opp underveis. Og det er her jeg mener det feiles fullstendig i denne situasjonen. Det står i dag ett antall Kia Soul EV på verksted i Norge med samme feil, og min opplevelse av kommunikasjonen er at den er mer eller mindre fraværende. Her må Kia Norge på banen og kommunisere med kundene, enten direkte eller i hvert fall via forhandlerne. Hvis ikke kan misnøyen ende opp med å bli veldig stor og det tror jeg ikke er gunstig. Produktet Kia Soul EV er ett fantastisk produkt og det er ikke det jeg er ute etter å kritisere her, bare måten situasjonen rundt pågående problemer håndteres.
Morten Grefsrud
Kia Soul EV eier.


Her er svaret jeg fikk.
"Hei Morten,

Takk for din henvendelse.

Det er riktig som du påpeker at vi har en utfordring med restordrer på OBC-enheter til Kia Soul Electric.
Inntil for noen få dager siden kunne ikke fabrikken svare oss eksakt på når nye enheter ville ankomme Norge.
I forrige uke fikk vi imidlertid bekreftet at vi mottar mellom 30 og 40 enheter i neste uke. (Uke 6).
Da vil dette løse seg.

Vi beklager på det sterkeste problemene dette har medført og forstår godt din misnøye.
Samtidig håper vi forhandleren på Jessheim, vi og Kia kan gjøre oss fortjent til din tillit og at det kan opprettholdes et godt kundeforhold i fremtiden.

Kopi: Bertel O. Steen Jessheim v/ Jon-Arne Krogsæter

Med vennlig hilsen / Best Regards"


Så det kan se ut som om et er håp om reparasjon innen en til to uker ihvertfall. Hadde de bare gått ut med dette med en gang de selv fikk beskjeden.


Kia Soul EV 2016 levert 11.12.15
Nissan Leaf 2012 US Solgt 12.2015
MB Vito 2010 2.1 115 CDI A3 Ekstra lang (konebilen)

Ssseee

Se der ja. Det er OBC-enheten som har tatt kveld på min bil og.
Nå når jeg har fått el-leiebil så spiller det ingen rolle hvor lenge jeg må vente på min
2015 Kia Soul

Tro og tvil

Hei. Hatt bilen i 3 uker før sakte-ladingen tok kvelden.
Tipper det samme problemet som mange andre tydeligvis har.
Opplever, som andre, total mangel på kommunikasjon. Jeg har ikke blitt oppdatert en eneste gang, må ringe selv, og de har få eller ingen svar.
Mitt største problem er at jeg ikke får "erstatningsbil" før etter ca 1 uke, trolig i morgen eller torsdag.
Dette er veldig dårlig sammenlignet med feks WV. Har dere andre blitt møtt med samme paragraf-rytteri?

Hilsen Tro og tvil. For tiden mest det siste.....

Sofie

Min står også på veksted, men samme ladefeil. Opplever også det samme som resten. Får ikke noen tilbakemelding, aner ikke hvor lang tid det kan ta. Har leiebil, men det er en dieselbil og jeg er ikke spesielt begeistra for den. Syns hele opplegget rett og slett er ganske dårlig håndtert.

Ssseee

Jeg skrev en saklig melding til Kia Norge på facebook (privatmelding) der jeg skrev at mangel på leiebil var svært dårlig kundebehandling når dette er en såpass alvorig feil på nybil.
Fikk tlf ÉN time seinere fra lokalt verksted om at leiebil stod klar.... Lokalt verksted må ta regningen for leiebil inntil Kia Norge tar over etter en viss tid. Derfor de prøver seg.
Ta kontakt med Kia Norge, så ordner det seg.
2015 Kia Soul

elbil-1

Er det vanlig at man får leiebil av verkstedet ved driftstans innen garantiperioden/garantifeil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA