Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kewet Eljet 5 ombygget til NiCad selges

Startet av hkaspenberg, mandag 04. juni 2007, klokken 13:25

« forrige - neste »

hkaspenberg

Jeg vet ikke om deg er god kotyme å "annonsere" biler til salgs her på forumet, men jeg har altså en ElJet5 til "overs". Bilen er vel en av de som har gått lengst her i landet, over 85000 km. Ble bygget om til NiCad i november 2000, og har gått bra siden. Batteriene virker akkurat like gode nå som da jeg satt dem inn. Rekkevidden med disse batteriene er mellom 45 og 55km, litt avh. av høyrefot. Pga. lavere vekt og stivere batterispenning er den Oslos raskeste Kewet ut av lyskryssene (kanskje bare slått av Magnes?)

Bilen er i godt hold - alt som kan gå i stykker har allerede gått i stykker og blitt skiftet. (DC/DC-omformer 3 eller 4 ganger, senest for 2 år siden. Nytt 12V-service-batteri kurerte den "syken".) De siste 2 årene har vært rimelig problemfrie.

Verden og behovene endrer seg, så jeg har nettopp gått til innkjøp av en Peugeout 106 Eletrique for å få litt mer plass. Det er litt med sorg i hjertet, men "Knerten", som dyret heter, søker derfor en ny vertsfamilie som kan stelle pent med den.

Mer informasjon finnes her: http://www.aspenberg.info/Kewet/index.htm

;-)) Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

El rayo

Hvis du ruller litt nedover siden med musehjulet finner du et eget emne "kjøp og salg".
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

goggo

Og hvis noen lurer på hvordan det gikk med Knerten så har'n nå flytta til Hagan i Nittedal.

Endelig, etter lang tids leting og begrensa budsjett så har jeg idag blitt el-bil eier.
1997 mod Kewet CityJet 5 med NiCd batterier og jeg er storfornøyd  :)

Hans har tatt godt vare på bilen, den ser ut som ny og går som et skudd på tross av sine 10 år og 86000 km.

Takk for handelen Hans.


Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goggo


Det er med sorg i hjertet, men jeg vurderer nå salg av "Knerten" igjen, etter å ha eid den i under 2 måneder....  Beklager Hans, du blir vel sjokkert når du ser at jeg vil selge bilen din igjen.


Jeg (dvs Viggo hos Elbil Norge gjorde jobben) har nå byttet til en kraftigere/bedre DC/DC-converter og den har også fått nytt 12Volt servicebatteri i sommer.
Nå er alt på bilen i orden så langt jeg vet i allefall, bortsett fra en mystisk greie med at webasto-varmeren ikke alltid vil starte. Antar dette er en dårlig kontakt eller no, men har ikke forsøkt å finne ut av det ennå.


Så til hvorfor den er til salgs:

Jeg er en selvstendig konsulent/prosjektleder som bor på Gjelleråsen i Nittedal. Jeg kommer meg fint til mine kunder i Oslo og Lillestrøm og de fleste steder på nedre Romerike med Keweten, men har kommet til at jeg trenger en elbil som kan gi meg en daglig kjørelengde på minst 7-8 mil uten lading underveis slik at jeg kan rekke over 2-3 kundebesøk pr dag og derved kvitte meg med dieselbilen helt og holdent.

Siden jeg er lat av natur så velger jeg å gjenbruke Hans sin annonse på Finn (men kontakt MEG og ikke plag Hans hvis dere er interessert i bilen )
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10294105

Første som byr meg 45000,- kroner får bilen.
Ved omregistrering før 18.august er det gratis (ca 4300,- kroner spart) og bilen er altså påkostet ca 5000,- kroner siden jeg kjøpte den av Hans for 2 måneder siden.


Og dessuten: Hvis noen har en Think eller P106E e.l. i god stand og med gode batterier så er jeg interessert i å kjøpe den som erstatning for Knerten.

mvh Hugo ( 92288025 / hugo AT hugo DOT no )
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

hkaspenberg

Neida, ikke sjokkert - håper at den finner seg mer varig til rette et annet sted. (Den krever litt forpleining, men ikke overvettes mye.) Når det gjelder Vebastoen hadde jeg den ute ifjor etter tilsvarende problemer: Dårlig startevne hvis den ikke hadde vært brukt på en tid - spesiellt i litt fuktig vær. Det viste seg å være korrosjon på kontektene til styrekortet. Jeg pusset rent og hadde på litt polfett. Siden da har den kranglet noen ganger i fuktig vær. Den blir bedre av litt "Märtha-behandling". La en lysfontene, dvs. 500W arbeidslampe, varme den opp en times tid. Dette driver ut fukt som lar den starte igjen.

Bruk gjerne annonsen min, men som sagt, plag Hugo, ikke meg.

;-)) Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA