Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Arctic Roads forts.

Startet av TorC, fredag 22. januar 2016, klokken 17:57

« forrige - neste »

goggo

Sitat fra: mkaut på lørdag 05. august 2017, klokken 10:30
Jeg vet ikke om AR fikk tilskudd til sine ladere (tror egentlig ikke det)

Joda, AR fikk tilskudd de, men av Transnova som var forgjengeren til ENOVA.
Arrctic Roads (eller  Ishavsveien som de het tidligere) har vel ikke bygget en eneste ladestasjon som de ikke har fått tilskudd for. Mener å huske at tilskuddet var i størrelsesorden 500 000,- for hver hurtiglader i Transnova tiden.

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

E_S

Oppdatering: Jeg har fått svar fra Enova!

Sitat
Ladeinfrastruktur <Ladeinfrastruktur@enova.no>
14. aug. (for 3 dager siden)

til meg, Anita, Petter
Hei Eyvind,
takk for info, dette vil vi følge opp.

Med vennlig hilsen

Konrad Pütz

Programansvarlig transport

Enova SF

Mobil: +47 936 22 482
Konrad.Putz@enova.no

Post: Postboks 5700 Sluppen, N-7437 TRONDHEIM
Besøk: Prof. Brochs gt 2, N-7030 TRONDHEIM
:)

Bolfus


E_S

Nytt svar i dag:

Sitat
Hei Eyvind,

Jeg er usikker på om du har fått svar på denne henvendelsen.
Jeg har i alle fall nettopp hatt en prat med AR, og fikk fortalt at de i sommer hadde utfordringer med system som medførte svært ustabil drift. I august åpnet de alle sine ladere med fri tilgang til alle som vil lade.

Med vennlig hilsen

Anita Edland
Rådgiver
Enova SF

Noen som vet noe mer? Systemer med "ustabil drift" er jo ingen unnskyldning for å ikke komme gjennom på kundeservice..
:)

Orbit

#229
Vestby er i alle fall ikke lengre med fri tilgang på CCS (men vet ikke om den fungerer for abonnementer).

Edit: La til at det er CCS jeg har prøvd. Feiler under oppstart. Ser at andre får ladet med Chademo på samme lader. Strekkavlaster på CCS kabel er også revet løs......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Myrvang

Ladet der senest i går ettermiddag. Gratis. Kun Deltaladeren, den i midten, som fungerer.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

AmocoCadiz

#231
Sitat fra: Myrvang på onsdag 04. oktober 2017, klokken 23:38
Ladet der senest i går ettermiddag. Gratis. Kun Deltaladeren, den i midten, som fungerer.
Feil på CCS laderen vestby idag,
og på Storebaug
og Svinesundsparken.
Er snart hele Arctic Roads kaputt ( eller Ishavsveien som fortsatt står på klistrelappene de fleste lokasjoner ) ?



Myrvang

Svinesund og Vestby fungere på Chademo i går, Storebaug er helt død uten abb. Vet ikke om den virker med, men var lys i laderen forrige torsdag.

Grelland har jeg også brukt mye i det siste, fungerer utmerket.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

AmocoCadiz

Sitat fra: Orbit på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 13:35
Edit: La til at det er CCS jeg har prøvd. Feiler under oppstart. Ser at andre får ladet med Chademo på samme lader. Strekkavlaster på CCS kabel er også revet løs......
Er nettopp dette som er problemet,
et ladenettverk med ladere som er i fritt fall ang. vedlikehold.
Viktige lokasjoner som Svinesundparken , Vestby og Storebaug har i lengre tid hatt ladere som er herpa eller steindøde, samtidig som noen nyere ladere samme steder som Delta ladere fungerer på noen uttak.
Hvordan er det mulig å drive et ladeselkap med slikt ladetilbud fortsatt?
Underskudd og egenkapital er minus, geld er stor.

goggo

Hvis tilstanden på disse laderne er så dårlig så burde jo noen sjekke dem før det skjer noen ulykker her.
Er ikke nettselskapene pålagt å holde tilsyn med alle installasjoner i sine områder?

Og det er jo direkte skammelig at ikke ENOVA griper inn og gjør noe her.


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

_OE_

Det er nok eier av anlegget som er ansvarlig.... Samme som at du er ansvarlig for eget elektisk anlegg hjemme... Du har vel internkontroll i hjemmet / garasjen din?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


hanche

Sitat fra: goggo på torsdag 05. oktober 2017, klokken 09:49
Hvis tilstanden på disse laderne er så dårlig så burde jo noen sjekke dem før det skjer noen ulykker her.
Jeg tror ikke den fysiske sikkerheten rundt disse laderne er så mye å bekymre seg over. Nettopp fordi likespenning og store strømmer har så stort farepotensial, er ladestasjonene ganske sikkert designet så de ikke under noen omstendighet prøver å levere strøm uten at alt er funnet i orden først. Nei, det er nok til lading (eller ikke) på isolerte steder som Hjerkinn som er hovedproblemet.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

kringon

Sto og ladet på Arctic Roads sin lader på Grelland i dag fordi Fortum har kun en lader i drift der, og det var litt kø.

Jaggu kom det ikke en tjommis og kastet meg vekk fra laderen..

Jeg lurer på om Transnova (nå Enova) gav tilskudd til denne laderen? Vet de hadde problemer med å få tilskudd da de trenerte utbyggingen i lang tid.

Vanligvis lader jeg ALDRI på deres ladere, til tross for at det nå er "gratis", da jeg heller vil at de andre aktørene skal ha ordentlig belegg på sine ladere, og jeg bruker hurtigladere en del (ca 500 i mnd).

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Olee

Sitat fra: kringon på mandag 13. november 2017, klokken 21:42
Jaggu kom det ikke en tjommis og kastet meg vekk fra laderen..
En ansatt i AR? Noen begrunnelse?

kringon

Han sa det var han som eide laderen og at det ikke var lov å lade på laderen. Spurte om jeg var "medlem". Jeg gav ikke noe info.

Hadde forsåvidt nok strøm til å komme meg til neste lader..

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA