Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Arctic Roads forts.

Startet av TorC, fredag 22. januar 2016, klokken 17:57

« forrige - neste »

RaBalder

Når jeg leser en del av innleggene i denne tråden så flasher det opp et bilde hos meg.

En samling gribber som sitter og venter på at et eller annet stakkars dyr skal stryke med slik at festen kan begynne.

Det ser ikke pent ut  ::)  :-\

TorC

Sitat fra: RaBalder på søndag 14. august 2016, klokken 10:58
Når jeg leser en del av innleggene i denne tråden så flasher det opp et bilde hos meg.

En samling gribber som sitter og venter på at et eller annet stakkars dyr skal stryke med slik at festen kan begynne.

Det ser ikke pent ut  ::)  :-\

Hehe. Ja mulig det. De av oss som har fulgt med på AR siden starten får nok et helt annet mentalt bilde... Hos meg minner det mer om gamle Televerket som hadde monopol, og hvis ville ha en trådløs telefon ble de flådd. Og sørget for at ingen andre enn dem kunne importere...

Så de gribbene du omtaler er nok helst AR, og det stakkars dyret er elbilister.

Jeg innrømmer gladelig at jeg skal ta meg en god fyllekule den dagen AR er historie. De har laget så mye faenskap at de fortjener å gå konk. Hadde de drevet butikken på en redelig måte så hadde Fokserød hatt hurtigladestasjon 2-3 år før de som nå er satt opp. Det samme gjelder flere andre lokasjoner. Ljugingen dems om de 388 hurtigladestasjonene er jo nærmest blitt et begrep.

Når de i tillegg nå åpenbart lever på kreditorenes (og skatteetatens) regning så er det bedre dess raskere de går konk.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

DagfinnN

Sjekket prisene i dag. Jeg fulgte litt med på hurtiglader på Hjerkin og Lesja som jeg kunne ha trengt på hyttetur med Leaf'en. De kom forsent og i dag med Tesla er det heldigvis ikke tema lenger og måtte lade på veien til hytta.
Men at AR krever 220 kroner for en droppin lading her helt totalt sykt. Med Leaf ville jeg altså betale 200 kroner for 10 mil - noe som er dobbelt så dyrt som å kjøre fossil.
Få den gjengen vekk.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

tomrh

Det er egentlig ganske gledelig å lese at de snart er konk. Hvis Fortum eller Grønn Kontakt overtar skal jeg jammen unne meg en tur over fjellet med gammel-Leafen!  :D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Myrvang

Kan den hemmelige investoren være Spetalen? Han er vel tungt inne i hydrogen-bransjen og kan vel være villig til å sette en stopper for utbygging av ladeplasser for å få fordeler av sitt hjertebarn?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Panduck

Sitat fra: Myrvang på torsdag 06. oktober 2016, klokken 00:47
Kan den hemmelige investoren være Spetalen? Han er vel tungt inne i hydrogen-bransjen og kan vel være villig til å sette en stopper for utbygging av ladeplasser for å få fordeler av sitt hjertebarn?

Kan være, men da må det være på tide å gi seg. Det toget har gått, med de antall ladere som GK og Fortum nå drar opp rundtomkring, har ikke AR noen "blokkeringsmulighet" lengre. Områder der AR "blokkerte" utbygging, begynner å veldig god dekning, og det er vel bare E6 over Dovre igjen nå? Og det tar neppe lang tid før det er full dekning der også. Ikke det at de kommende elbilene kommer til å trenge ladere der heller.

zbk

Fortum setter opp nye ladere i Oppdal og på Otta (der Grønn Kontakt allerede har lader). Da er det ~125km på lengste strekket. Hadde jo vært enda bedre om det hadde kommet nye ladere på Lesja, Dombås og Hjerkinn (eller begge steder) for å sette AR helt ut av spill. Otta-Åndalsnes er over 15mil, så til/fra Ålesund den veien er litt krøkkete for noen biler uten å bruke AR sine ladere.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

arnkl

Sitat fra: zbk på torsdag 06. oktober 2016, klokken 07:58
Fortum setter opp nye ladere i Oppdal og på Otta (der Grønn Kontakt allerede har lader). Da er det ~125km på lengste strekket. Hadde jo vært enda bedre om det hadde kommet nye ladere på Lesja, Dombås og Hjerkinn (eller begge steder) for å sette AR helt ut av spill. Otta-Åndalsnes er over 15mil, så til/fra Ålesund den veien er litt krøkkete for noen biler uten å bruke AR sine ladere.

Grønn Kontakt fekk midlar til Dombås - Ålesund i 3. utlysingsrunde. Så AR-blokkeringa forsvinn også på denne strekninga.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

zbk

Hurra!  8) ;D :P (ikke at jeg noen gang har vært på de trakter med elbil, men med Ampera-e'n kan det jo skje)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

DagfinnN

Veldig bra.
Står heller i mange timer og lader på 10 ampere av prinsipp i stedet for å lade på artic...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

goggo

Sitat fra: arnkl på torsdag 06. oktober 2016, klokken 08:08
Grønn Kontakt fekk midlar til Dombås - Ålesund i 3. utlysingsrunde. Så AR-blokkeringa forsvinn også på denne strekninga.

Kanskje kapitalutvidelsen i GK (som ble annonsert i går) var for å muliggjøre å legge inn et bud på AR. Selv om AR tilsynelatende ikke er verd noe, så ville det jo være fint for GK å overta de lokasjonene i stedet for å bygge nye.

Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

pudderjagar

På Enovatildelingane kan GK og Fortum bruke AR sine stasjonar som teljande når da er dobbeltlader. Så hvis dei vil spara litt penger så bygger ikkje dei der da er AR ladar.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

leafnor

Sitat fra: Myrvang på torsdag 06. oktober 2016, klokken 00:47
Kan den hemmelige investoren være Spetalen? Han er vel tungt inne i hydrogen-bransjen og kan vel være villig til å sette en stopper for utbygging av ladeplasser for å få fordeler av sitt hjertebarn?
Neppe, han har forlatt hydrogen mer eller mindre: http://www.dn.no/nyheter/finans/2016/05/25/0800/NEL/spetalen-selger-hydrogenaksjer-for-115-mill
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

AmocoCadiz

Om få måneder vil tusenvis av nye eiere av Zoe 40kWh og Ampera E 60kWh i hvertfall suse forbi AR sine ladere!

THE

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 06. oktober 2016, klokken 23:12
Om få måneder vil tusenvis av nye eiere av Zoe 40kWh og Ampera E 60kWh i hvertfall suse forbi AR sine ladere!

Og alle vi andre tar fossilbilen da vi av prinsipp ikke vil bruke AR sine ladere.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA