Jeg er sterkt provosert av AR's forretningsmodell og ignoranse/arroganse - men er ikke mer prinsippfast enn at jeg også tar imot gratis lading når det tilbys.
Jeg stoppet derfor innom på Grelland sør idag for å teste. Laderen står nær rasteplassen ved utkjøring fra bensinstasjonsområdet. Det var kun brøytet plass til en bil, men det er kanskje ikke så ofte det ligger like mye snø her sørpå?

Laderen så nesten ut som den var død all den tid det ikke var noe lys på den. Skjermen er litt annerledes enn på laderne til Fortum og GK, men den er trolig enklere og mer driftsikker.
Laderen virker forøvrig veldig robust rent mekanisk. Skjerm og knapper tåler nok det meste av vær og vind.
Man ser SOC, ladeeffekt, KW levert, og estimert tid til 100% i skjermbildet. Hvor lang tid man har ladet vises først når man har avsluttet ladingen. AR-kunder med månedsabonnement har ikke behov for å passe tiden - så dette er vel gjort med hensikt.
Jeg glemte å ta bilde av det, men før ladingen starter er det et valg for "boost" 2x lading. Usikker på hva dette skal brukes til. Mulig det er for å okkupere all kapasiteten i laderen hvis man har koblet til en bil som klarer 120kW?
Jeg ladet fra 44-90% SOC på litt over 20 minutter. Hvis man kan stole på laderens info underveis, er Deltaladeren den desidert raskeste jeg har brukt. 42.8kW på det meste, er over 12% raskere enn noen andre ladere jeg har brukt (f.eks Statoilladeren på andre siden av E18 som er en veldig bra lader).
Det var forøvrig -1C på Grelland, men jeg kom i godt driv nordfra - så batteriene hadde god temperatur.